
Alfa 156 ohjaustehostimen pumppu
Valvoja: Moderators
Alfa 156 ohjaustehostimen pumppu
Nyt pamahti Alfa 156:n ohjaustehostimen pumppu? Tietäiskö ketään mistä sais sellasen halvemmalla kun Delta-autosta. Asun Jyväskylässä.


OHJAUSTEHOSTIMENPUMPUN asennus?
Kiitos pikaisesta vastauksesta... nyt näyttäisi siltä että pumppu saadaan 2 päivän sisällä, mutta missä sen saisi asennettua. Deltassa seuraava vapaa aika on vasta 21.7... miten h****tissä ne luulee että ihminen tulee toimeen ilman autoa 2 viikkoa? No toisaalta kesälomakausi 
Mutta olisiko jotain toista paikkaa missä pumpun saisi kiinni nopeammin ja halvemmalla.

Mutta olisiko jotain toista paikkaa missä pumpun saisi kiinni nopeammin ja halvemmalla.
Ohjaustehostimen pumppu
Aamulla töihin lähtiessäni käynnistin auton ja aloin kuuntelemaan outoa rahinaa. Käänsin rattia ja se tuntui oudon jäykälle
sammutin auton ja katsastin auton alle, niin 156 oli laskenut alleen. Auto on ollut jo 3 kertaa aijemmin huollossa ohjaustehosteen letkujen halkeamisen/irtoamisen johdosta.

- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Tämä ei nyt enää varmaankaan paljoakaan lämmitä, mutta kokemuksen perusteella Alfaan kannattaa vaihtaa ainakin kahden vuoden välein uudet ohjaustehostimen litkut ja täyssynteettiset sellaiset. Ei ainakaan talvella jäädy systeemi rikki. Kokemusta on tosta letkujen irtoilusta ja V6:sestani on joskus jo vaihdettu pumppu takuuseen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Ajossa tulvi kabiiniin öljyn tuoksua. Tarkemmassa syynissä paljastui, että koneen ohjaustehostimen puoleinen kylki oli öljyssä, samoin kuin apulaitehihna, konepelti ja alfaltti alta. Purettuani masiinaa paljastui kaikessa karmeudessaan se, että pumpun akselin laakeri ja sen tiiviste olivat pettäneet. Pumpun vaihtotyöhön meni kaikkinensa itse tehtynä+ihmettelyineen+tiivisteiden hakuineen yms... muistaakseni noin 4-5 tuntia.Janica kirjoitti:Miten ilmeni muilla kyseisen pumpun hajoaminen?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Hankin pumpun eräältä palstalaiselta. Mitähän olisin tarvinnut siihen ??? Muistaakseni siihen runkoon tuli yksi paineputki(?) jossa oli O-rengastiiviste ja pieni sellainen. Sen sain autotarvikeliikkeestä. Ei ihan täsmälleen sama koko, mutta sopi putken päälle ja eikä vuoda.
Kyselin aikamonesta paikasta stefaa ja laakeria. Ongelma oli se, että en saanut purettua sitä kotivärkeillä sitten niin millään. Eipä ollut mallikappaleita, joita olisin voinut laakeriliikkeessä esitellä. Vieläkin se mokkula tallissa on, jos joku haluaa siihen perehtyä.
Kyselin aikamonesta paikasta stefaa ja laakeria. Ongelma oli se, että en saanut purettua sitä kotivärkeillä sitten niin millään. Eipä ollut mallikappaleita, joita olisin voinut laakeriliikkeessä esitellä. Vieläkin se mokkula tallissa on, jos joku haluaa siihen perehtyä.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Noita kandee vaihdella välillä. Mulla oli myös vittumainen vinkuna ja huono toimivuus ennenkun vaihdoin.
Eli joku säiliöstä systeemille menevä letku (mulla jäähyn edessä oleva on helpoin) irti ja sitten tyhjäksi, tyhjänä ei kande paljoo pyöritellä auto käynnissä. Ja sitten uutta sisään.. Vaikka rahaa palaa niin kandee huuhdella se systeemi ensin puhtalla nesteellä ja sitten vasta uus sisään
Sitten kun uudet nesteen sisällä niin esim hiekalla tai keula ilmassa kääntelet edes takas rattia niin hetken päästä alkaa toimimaan tosi hyvin.
Paras ja helpoin on tietty tohon sopiva imuvehje mikä imee vanhat pois
Eli joku säiliöstä systeemille menevä letku (mulla jäähyn edessä oleva on helpoin) irti ja sitten tyhjäksi, tyhjänä ei kande paljoo pyöritellä auto käynnissä. Ja sitten uutta sisään.. Vaikka rahaa palaa niin kandee huuhdella se systeemi ensin puhtalla nesteellä ja sitten vasta uus sisään

Sitten kun uudet nesteen sisällä niin esim hiekalla tai keula ilmassa kääntelet edes takas rattia niin hetken päästä alkaa toimimaan tosi hyvin.
Paras ja helpoin on tietty tohon sopiva imuvehje mikä imee vanhat pois

Vaikkapa se edessä olevalle jäähdytyskierukalla menevä letku irti, sitten kone käyntiin ja kääntelet rattia äärilaidasta toiseen kunnes nestettä ei enää tule. Ja nesteeksi tosiaan toi mobil atf-shc, on omien kokemusten perusteella selvästi notkeempaa kuin toi deltan käyttämä shellin mömmö.
Järjestelmä kestää muuten kymmenien kilsojen ajonkin ilman öljyjä, en kuitenkaan suosittele
Järjestelmä kestää muuten kymmenien kilsojen ajonkin ilman öljyjä, en kuitenkaan suosittele

- Alfaholic -