164:sta etsimässä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

164:sta etsimässä

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Tiedä häntä tuliko tämä edes oikealle palstalle vaan naputanpa nyt kuitenkin lyhyen kyssärin.

Jo muinaiset Roomalaiset... :-D eli siis aikaa sitten päätin, että joskus kuulun alfistien kunniakkaaseen ja yritteliääseen joukkoon ja tulisin omistamaan 164 alfan. Nyt sitä sitten on kierrelty ja kaarreltu vaan mieleen nousee kysymys :( :

Mihin erityisesti pitäisi kiinnittää huomiota tuollaista TS:a ostaessa?
Kaikilla sopivan hintaisilla (lue halpa :wink: ) on ajettu lähes 300 tuusaa, mikä on eka paikka mikä rivahtaa?

Eli mitään vimpan päälle laitetta en haekaan vaan sellasta mikä käy ja kukkuu ja mitä voi joutessaan fixailla.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu hivenen taisi väärälle osastolle lipsahtaa, oikeampi osasto olisi ollut ehkä tuo kaikkea alfasta mutta tässäpä linkkin osioon jossa melko kattava lista 164.n tyyppivioista:

http://www.kapsi.fi/~alfabbs/bbs/phpBB2 ... 7529c0c2e2
Viimeksi muokannut 90, 05 Heinä 2005, 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Hieman varauksella kannattaa noita "tyyppivikoja" lueskella, mutta kyllä niitä "vikoja" voi tietysti tunnustella mahdollisesta välineestä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Sopii tosiaan paremmin tänne yleiselle puolelle. Ainakin siihen asti kunnes projekti on hankittu :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
lai
Viestit: 111
Liittynyt: 29 Syys 2004, 02:37
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Ensiksi kannattaa hommata hyvä yleismittari, koska sitä tarvitaan ja siten pari tonkkaa Italialaista punaviiniä. Sulakkeita ja mittarilamppuja kannattaa hommata. Lisäksi jokin amiksen autosähkökirja unilukemiseksi.
Jos hankit auton, kannattaa ostaa paras mihin budjetti riittää.
Alfa harrastajalta voi saada paremman tosin ei sekään mikään edellytys ole laadukkaalle autolle, mutta kannattaa tutkia tämän foorumin tarjonta ja carf ja aref sivut.
Ilmastointi on todennäköisesti rikki, ja siitä ei saa hyvää muuten kuin uusimalla kaikki osat ja sehän maksaa koko auton hinnan.

Testaa kaikki sähkölaitteet ja niiden toiminta säästät paljon vaivaa.
Tänään mittailtu keskuslukituksen piuhoja, joku idiootti oli pistänyt kuskin keskuslukon moottorin piuhat poikki, no tinausta ja mittailua ja löytyi vika moottori ehjä, ja johto oli poikki ovipalkeen kohdalta.
Vanhoissa 164:ssa saa varautua kaikkiin ihmeellisiin sähkövirityksiin joita entiset ”käsi " omistajat on noihin viritelleet.

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

164 rules

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Hae keski-tai eteläsaksasta ruosteeton kunkkumalli V6.

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Tuo Saksantuontikin on käynyt mielessä. Noita kaikilla herkuilla varustettuja kutosia katsellessa täytyy vain päivitellä suomalaista verokohtelua. Arveluttaa kuitenkin asiaan perehtymätöntä lähteä merta edemmäs kalaan. Ehkä sitte se seuraava.

Tällä kertaa tyydyin kotimaiseen -89 TS:n. Laitettavaa on, mutta fiilis on kohdallaan :lol: . Kiitos kaikille vinkeistä, taidan siirtyä tuonne tekniikkapalstalle, on meinaan jonkun verran kysyttävää...

Vastaa Viestiin