Pesun jälkeen muutaman hiekkatiellä ajetun kilometrin jälkeen SW:n perä näyttää tältä
Ihmetyttää vaan suuresti miks katto"spoilerin" alla on kumilärpäke mikä estää ilmavirran takalasille
Eiköhän tuon broilerin tarkotus luulis just olevan vähentää perän likaantumista.
Onko muillakin SW:ssä tuo kumi ja vastaava ongelma,vai onko tää vaan faceliftiin järjestetty
Eikös tuo ole ollut vanhemmissakin ja liittyy jotenkin vedenvalumiseen tai siis valumisen estämiseen .
Lähtee ilmeisesti irti ilman suurempaa väkivaltaa. Näin muistelen jostain lukeneeni.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Perkele että oli tiukassa. Hermo aivan loppu. Eikä se keskimmäinen lukitustappi mahtunut pois kun pesunesteen suutin oli edessä. Otin tiivisteen sitten kahdessa osassa pois.
Otin myös perstaina kumilärpäkkeen pois,helppo 10 minuutin homma
Pienellä meisselillä ensin kumin ja nastan väliä isommaks ja isommalla meisselillä kääntäen nasta pois.Ainoastaan keskimmäinen pissapojan suuttimen kohdalle sattunut nasta vaati lievää voimakkaampaa väkivaltaa
Nyt 1500km:n ajon jälkeen ihmetyttää vielä enemmän miksi se kumi siellä on,sillä takapään pashaantuminen loppu lähes kokonaan ja sekin vähänen pöly,mikä hiekkatieltä lasille kertyy lähtee kovemmassa vauhdissa pois (40 vauhti hiekkatiellä riittää jo siirtämään nousevan pölypatsaan kauas taakse)
Mitään negatiivista lärpäkkeen poistamisesta ei seurannu,takapään suhinatkin kovemmassa vauhdissa tuntuu hävinneen
Vito kirjoitti:
Mitään negatiivista lärpäkkeen poistamisesta ei seurannu,takapään suhinatkin kovemmassa vauhdissa tuntuu hävinneen
Tuota, mites vesisateella, vaikuttaako veden ohjaukseen kuinka? Taidan myös itse sitä modailla, jos ei ongelmia ole. Oletko sateella kokeillut ?
Tuo perän pölyyntyminen on kyllä kiusallista, varsinkin kun joutuu muutaman kilometrin ajamaan joka päivä korjauksen alla olevaa tietä. Kilometrin jälkeen ei meinaa takaikkunasta näkyä mitään enää.
Tämmösiä nää kaappiautot on, kele, ei olis pitänyt hairahtua.
-cr
Vaikka en Vito olekkaan voinen mielipiteeni tähän(kin) sanoa. Eli vähän toista tuhatta kilsaa olen ehtinyt ajella nyt ilman tuota kumisysteemiä enkä kyllä ole huomannut mitään eroa. Kunhan talvi tulee niin sitten näkee paremmin mikäli ilmavirtaus jotenkin on radikaalisti muuttunut (eli jääkö lunta ikkunaan).
En nyt halua kuulostaa näsäviisaalta, mutta tuliko kellekään mieleen, että koko spoilerin saa helposti irti avaamalla kuusi mutteria luukun sisältä. Sitten ko. kumiläpyskän saa a) äärettömän helposti ja b) täysin ehjänä irti
julia kirjoitti:En nyt halua kuulostaa näsäviisaalta, mutta tuliko kellekään mieleen, että koko spoilerin saa helposti irti avaamalla kuusi mutteria luukun sisältä. Sitten ko. kumiläpyskän saa a) äärettömän helposti ja b) täysin ehjänä irti
Kuinkas se niin äärettömän helpoksi tekee sen irroituksen? Kuitenkin sen joutuu samallalailla vääntämään irti .
Kyllä minulla se läpyskä jäi täysin ehjäksi, samoin ne kiinnittimetkin.
julia kirjoitti:En nyt halua kuulostaa näsäviisaalta, mutta tuliko kellekään mieleen, että koko spoilerin saa helposti irti avaamalla kuusi mutteria luukun sisältä. Sitten ko. kumiläpyskän saa a) äärettömän helposti ja b) täysin ehjänä irti
koska olen laiska niin käytin astetta helpompaa tapaa. Tosin tuon kohdan B voi sitten unohtaa, mutta kyllä maailmassa kumipuita riittää
otetaan reunimmainen nasta auki jotta saadaan kumista kunnon ote. vedetään tasaisesti ja läpyskä tuli ainakin mulla nätisti kahdessa osassa sieltä ulos.
Tämä tapa syntyi tarpeesta eli minulla leikkasi kärsivällisyys kiinni toista nastaa irrottaessa (kun ei tullut otettua mukaan kunnon työkaluja).
Se spoileri on ainakin mun SW:ssä jollakin massalla kiinni takaluukussa pulttien lisäksi
Se irroitus oli mullakin mielessä mutta päätin turvautua huomattavasti helpompaan keinoon eli repäisin irti koko tiivisteen, joka näyttää olevan ihan aika tavallisen näköistä tiivistettä, mahdollisesti sitä saa metritavarana, jos sen nyt haluaa sinne takaisin asennella
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
Pitihän nyt minunkin sitten se lärpäke sieltä poistaa. Tein tämän irroittamalla koko broilerin. Ei ollut mitään liimoja sun muitakaan massoja sinne ruutattu. Se takaluukun sisäpuolella oleva ylempi muovi piti irroittaa jotta sain jarruvalon- sekä antennipiuhan irroitettua ja samalla koko spoikkahässäkän. Oli ihan hyvä että ryhdyin moiseen. Tulihan putsattua samalla kiinnityskohtien aluset jotka muuten oli hieman keränneet paskaa ja suolakiteitäkin siellä näkyi.
Irroitin myös samantien omastani suoraan välistä irroittamatta spoikkaa. Reiäthän sinne jää, kannattaisi varmaankin laittaa ne tulpat takaisin?
Olisikohan suhinat lisääntyneet hieman. Tuo tiiviste voi olla tukkona niin, että ilman kulku estetään suhinoiden välttämiseksi?
Toinen mikä tuli mieleen, niin autobahn-vauhdissa tuo spoikka voi aiheuttaa nostetta, eli keventää perää. Sehän on tarkoitettu ilman ohjaamiseen takalasille (puhdistus) eikä ylös.
Kolmantena... onko tuohon thuuning spoikkia millään valmistajalla. Joku tyyliin brera-huuli voisi olla tyylikäs.
Tuli vaan mieleen näitä lukiessa, että johtuiskos se siitä se perän likaantuminen , että spoileri aikaansaa pyörteen ja työntöä takaa kun ilma pyrkii eteenpäin ja siksi perä paskoontuu.
Kun kumi on pois ilmavirta pääsee suoraan läpi ja työntöä / pyörrettä ei synny perään.
alfista kirjoitti:Olisikohan suhinat lisääntyneet hieman. Tuo tiiviste voi olla tukkona niin, että ilman kulku estetään suhinoiden välttämiseksi?
Toinen mikä tuli mieleen, niin autobahn-vauhdissa tuo spoikka voi aiheuttaa nostetta, eli keventää perää. Sehän on tarkoitettu ilman ohjaamiseen takalasille (puhdistus) eikä ylös.
Kyllähän se paljon aerodynaamisempi on ilman lärpäkkää ja siten varmaan hiljaisempikin.
Spoileri on muotoiltu oikein eli on kuin siiven profiili väärinpäin joten painaa perää alas.
Profiili on kyllä hieman nurinkurinen ilmanohjaamisen kannalta. Paksuin osa on takana... yleissuunta on alas... Eikä se voi tehdä kahta asiaa yhtä aikaa, eli puhdistaa lasia ohjaamalla sille ilmaa ja aiheuttaa downforcea ohjaamalla ilmaa ylöspäin.