33 16v:n lastutus???

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

33 16v:n lastutus???

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

onkohan kellään ohjeistusta lastun asentamiseen? eli lastu löytyy ja boxi on avattu, mutta jatko-ohjeet olis tervetulleita! ymmärtääkseni nuo on aika herkkiä kapistuksia, niin ei viittis tietämättömyyttään särkeä... :crazyeyes:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

minkälainen lastu, kannalla vai juotettava. Staattista sähköä kannattaa yrittää purkaa ennen koskemista vaikka ottamalla pöydästä, laitteen rungosta tai jostakin mihin saa varauksen purettua.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

En tiedä tosta kolmekolmosen kannasta, mutta itse ainakin onnistuin vääntää pinnit aika mutkalle.. Eli kannattaa olla saatanan varovainen :?

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Sauer kirjoitti: kannattaa olla saatanan varovainen :?
Tämä on erittäin hyvä ohje, jota noudattaen olen saanut pari kertaa menestyksekkäästi lastun vaihdettua sopivankokoisella ruuvarilla kampeamalla. Lastun vaikutukseen kyllä petyin vaikka kaikki siihen aikaan hehkuttivat kuinka paljon se parantaa 16V:tä.

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Mitkä tuon vaikutukset oikeasti ovat? Harvemminhan vapareista saa lisää tehoa pelkästään lastuttamalla. Vai onko tuossa 16V:ssä sitten tosi huono ohjelma vakiona vai mitä?

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Re: 33 16v:n lastutus???

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

paskan möivät!!!! Tai sitten onnistuin ryssimään sen lastun piloille,mutta lastun kanssa ei enää koko värkki startannut!

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

wolffis...ny tulee mieleen erään solistin hallikaisen luritus mieleen(luultavasti myi platinaa)...turhaan,aivan turhaan,(lastutin sen koneen kai) eiköhän kannattais muusta lähtee liikenteeseen jos tehoja kaipaa....putki,nokat,1,7,turbo....vapariin lastun laitto vaikuttaa saman ku KUNNON tulppien osto :mrgreen: :drinking:

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

No joo,mutta sain lastun koneen oston yhteydessä ja olisin ollu kiinnostunu kokeilemaan sen toimivuutta,kun ei ole vapaahengitteisten lastuttamisesta vielä kokemusta! jos virinokat jostain "järkevään" hintaan saiskin, niin otan tarjouksia mielellään vastaan, mutta minun mielestä 2500e maksava sarja oli ehkä hieman ylimitoitettu!!! ja kyllähän nuo perusviritykset on jo käytössäkin tietty...

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Tosta lastutuksesta vielä. Täällä myydään-osastolla joku kaupitteli koko boksia, josta lupaili +12hv, joka sinällään vaparissa kuulostaa TOSI paljolta. Samassa viestissä luki, että kierroksen rajoitin oli nostettu 8500rpm (vai oliko 8000), joka hyvinkin selittäisi tommosenkin tehonnousun, mikäli kone jaksaa kiertää noin paljon ja noin korkeilla kiekoilla vielä riittää vääntöä.

Sitten tuossa sain korviini yhden 33 nelivedon, jossa epäiltiin olevan yli 150hv ja "tehtaan lastu". Eli aika mielenkiintoista, jos lastulla pystyy repimään tommoset lisätehot.

Kyllähän noissa ohjelmissa on säätmistä. Esim. KAT konehan käy (lähes) stoikiometrisellä seoksella, mutta sehän ei ole tehon kannalta paras, pitäisi olla vähän rikkaampi. Ei kai tuo kattiakaan haittaa, mutta katsastus setä saattaa olla erimieltä.

Pitääkö muuten katin olla kiinteästi asennettu, vai saako olla esim. irroitettavilla laipoilla? Eli jos katsastuksessa pitäisi kiinni ja muuten irti :-) Pelkästä poistostahan ei juuri iloa ole, mutta esim. ohjelmoitavan ruiskun tai lastun kanssa kylläkin, muutaman hepan.

33 16V:tä pitäisi kirjojen mukaan olla myöa katiton malli, jossa on 4hp enemmän (tjsp.) ja tuo siis tehtaan ilmoittamaa, eli luultavasti ihan todellista tehoa.

Onko kellään tietoa muuten esim. Muukkosen myymästä pakosarjasta? Mielestäni 33:sen vakio on ihan hyvän näköinen, eli lieneekö sillä mitään vaikutusta? No muuten vakio koneessa pelkkä pakosarja harvoin vaikuttaa kauheasti (poikkeuksia on).

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

No minä oon siinämielessä hyvässä jamassa tuon katin kanssa,että oon muutoskatsastanu ton moottorin 2-koppaseen koriin joka on vm -87 joten kattia ei tarvii olla katastuksesaa :wink: ja siitä pakosarjasta senverran,että löysin semmosen nettisivun jossa oli ohjeita tehokkaamman putkiston tekemiseen eli kai senkin vois vielä paremmax tehä! osote tais olla: www.alfaclub.org.au siellä oli kaikkea muutakin "tuunaus"ohjeita 33:seen!

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Olisko suoraa linkkiä? En tuon alta ainakaan kovin nopeasti löytänyt pakoputki juttua.

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

markkul kirjoitti:Olisko suoraa linkkiä? En tuon alta ainakaan kovin nopeasti löytänyt pakoputki juttua.
koitan kaivella arkistojani...ilmoitan jos löydän sen osoitteen!
:roll:

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

markkul kirjoitti:Olisko suoraa linkkiä? En tuon alta ainakaan kovin nopeasti löytänyt pakoputki juttua.
hups! muistin väärin sen osoitteen :oops:
koitas tätä: www.alfaboxertuning.fws1.com sieltä pitäis löytyä!

Vastaa Viestiin