Voi hitsi taas tuon romun kanssa! Lämmöt nousi aamulla töihin mennessä yli sadan asteen. Ei siis kuitenkaan keittänyt eikä muuta kummempaa tapahtunut, ihmetytti vaan ettei flekti lähtenyt pyörimään ja päättelinkin kuumenemisen näin lämpimällä ilmalla johtuvan siitä. Ajoin sitten kotiin iltapäivällä ja ohitin flektin kytkimen niin että se pyörii koko ajan kun auto käy, ajattelin että näin selviäisi kauppareissun. Vaan kuinka ollakaan, auto kuumuu edelleenkin ja kotiin tullessa oli jo pienen pieniä keittämisen oireita, ts. päästi vähän höyryä paisuntasäiliön korkista.... Pitää nyt odotella että kone jäähtyy ja tutkia sitten kupliiko paisuntasäiliössä kun panee käyntiin... Mitähän muuta sitä osaisi epäillä? Termari tietenkin pitää tutkia mutta yleensähän noissa se hajoaa niin ettei lämmöt nouse edes tarpeeksi... Niinkuin ei olisi muutakin rahanmenoa
Outo juttu... Ei kupli paisuntasäiliössä eli ei välttämättä kannentiivistevika. Mietin tuossa että se flektin toimimattomuuskin voisi periaatteessa selittyä sillä jos termostaatti olisi jumittanut kiinni-asentoon, silloinhan kuuma neste ei lämmittäisi lämpökytkintä joka on syylärin kyljessä, eikä se silloin tietenkään käynnistäisi flektiä. Neste kyllä tuntuu kiertävän muualla, lämmintä tulee (vaikka tarkenis ilmankin) ainakin hyvin.
Perin outoa minun mielestäni... Sitäpaitsi termarikin on noin vuoden vanha (no, Motonetistä ostettu ) joten heikko on jos nyt on jo jumissa.
Vielä yksi havainto : Termostaatille "tuleva" letku oli niin kuuma, ettei sitä kärsinyt käsin koskea, mutta termarilta jäähdyttimelle menevä letku ei ollut läheskään yhtä kuuma. Tekisi mieli uskoa että termostaatti ei aukea. No, aamulla olen vähän viisaampi kun tempaisen termarin irti. Hitto kun ei tullut säilöttyä entistä termostaattia joka jumitti auki-asentoon...
No mulla teki tuota jatkuvasti TS:ssä. Syyn oli flektin anturin liittimíen huono kunto, ne kun oli ilmeisesti alkuperäiset. Eli kun hemputteli niitä niin johan pörähti pyörimään. Kannattaa muuten jos alkaa kuumiamaan niin vääntää puhallin täysille ja kuumalle. Vaikka hiki kabiinissa lentääkin niin kone pysyy viileämpänä .
No niin, kuten eilen yksinpuhelussani täällä arvelinkin, termarihan se oli taas rikki. Olipa ensimmäinen minun kohdalle sattunut joka oli jumittanut kiinni-asentoon . Ja se flektin pyörimättömyys johtui taas siitä mitä eilen päättelinkin, eli eihän se pyöri jos ei jäähdyttimessä virtaa kuumaa vettä. Jee, looginen ajattelu rulettaa