Alfa 33 16v -91

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Rohva
Viestit: 7
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 13:26

Alfa 33 16v -91

Viesti Kirjoittaja Rohva »

Heh, olen uusi käyttäjä joten älkää ihmetelkö juttuja :c

Hmm, Olen harkinnu, jos alkaisi tekemään alfa talviprokkista tuossa.
Ostin viime tammikuussa itselleni kyseisen auton ja on aivan huipussa
kunnossa, vähän ruostevaurioita vain :/ Kone ja vaihelaatikko kunnossa,
kakkonenkin jopa toimii :c Otin vähän sisustaa irti ja kattelin sieltä niin
melkein kaikki on vielä ihan kunnon maalissa. Takapaksissa on pieniä
läikkiä mutta sieltäkin selvitään vaan hiekkapuhalluksella ja maalauksella.
Bensatankin korkin vieressä on pahasti mätää ja joustintuet ovat aivan
uskeat :/ Pystyykö niitä joustintukia vaihtamaan mitenkään fiksusti?
Kuinka paljon sellaset edes maksaa? Hmm, ja onko 33:n mitään järkeä
alkaa hommaamaan mitään alustapalikoita? Kuinka paljon sellaset tulisi
maksamaan? Koneja kattelin mutta jousien kanssa sarjan hinnaksi tulee
jo lähes 600 euroa :/ Onko mitään muita halvempaa vaihtoehtoa? Hmm,
no eiköhän tämä riitä aluksi. Kuhan nyt saan alfan talliin ja nostettua ylös
ja katsottua tarkemmin mitä se on syönyt niin kyselen lisää :)
Röhröh :o

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Jos tarkoitat joustintuilla etujousien jousilautasia, niin kyllähän ne sa vaihdettua. Kysele esim. Muukkoselta, hinta pitäisi olla jotain 30e/kpl. OSATA SAMALLA UUDET LAAKERIT! Siis jousilautasiin. Ne on rikki kumminkin.

Bensatankinkorkin ympärys on luultavasti aika isolta alueelta puhki, siihenkin saa korjauspalan, jos saa. Motonetissä sellainen on listalla, mutta soitin RTO-tuontiin ja niillä ei muka ollut. Motonetin palassa kuitenkin RTO:n tarra.

Juuri lueskelin vanhoja koeajo juttuja 33:sta ja siinä yhtena valituksenkohteena oli jousitus. Sanottiin että on mukava ajaa huonolla tiellä, kun on niin pehmeä, mutta kovemmassa nopeudessa vaeltelee. Pitänee paikkansa. Riippuu tietysti ihan mitä haluaa. Yhdet Cobran jouset tuossa tuli asennettua. Madallus oli suhteellisen maltillinen, eikä autosta ainkaan kulmasta painamalla tulliut mitenkään kauhean kovan oloinen. Tietysti iskari vaikuttaa aika paljon siihen miltä auto tuntuu. Tommonen Cobran satsi on vissiin jossain 250e tietämissi. Käsittääkseni myös Eibachilla on sarja, hinnasta ei tietoa, mutta veikkaisin jäykemmäksi. Iskari sitten on lompakosta kiinni. Konit on tietty ihan hyviä, joskin hintavia. Kuten myös Bilsteinit. Ihan mitä sinne haluaa laittaa.

Konstissa kannattaa katsoa ne puskurinkiinnityspellit. Saattavat olla puhki.

Rohva
Viestit: 7
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 13:26

Viesti Kirjoittaja Rohva »

Jooh, Alfa on alkanut hävittää nestettä mutta ei ole koskaan kuitenkaan lätäkköä alla, voiko olla kansi paskana? :/ Kuinka kallis edes tuollainen kansiremppa olisi noin suunnilleen? Jos nyt yleensäkkään on edes kansi :) Jos jollain muulla tekee samaa niin ilmotelkaa mistä osaisin alkaa vikaa etsiä.

Niin ja kuskinpuolen takaovesta on entisellä omistajalla mennyt kahva paskaksi. Se on repästy silleen että se alumiiniseostappi mikä menee sinne oven sisään on katkennut. Pystyykö sitä mitenkään korjaamaan? Vai pitääkö jostain ettiä kokonaan uusi kahvamekanismi jne :/
Röhröh :o

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Tsekkaa nyt ensin syylärin kunto, vuotava syyläri ei välttämättä vuoda paljoakaan kylmänä, ei ainakaan minulla.

Jos kansi on mennyt, niin kyllä yleensä huomaa jo mm. pakokaasuistakin, vaaleaa savua tulee ihan riittävästi..


Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

ooh, Alfa on alkanut hävittää nestettä mutta ei ole koskaan kuitenkaan lätäkköä alla, voiko olla kansi paskana? :/ Kuinka kallis edes tuollainen kansiremppa olisi noin suunnilleen? Jos nyt yleensäkkään on edes kansi Smile Jos jollain muulla tekee samaa niin ilmotelkaa mistä osaisin alkaa vikaa etsiä.
Joo, kuten ehdotettiin katso nyt se syylari. Myös lämppärinkenno saattaa vuotaa, vuoto tulee silloin sisään.

Jos nyt kuitenkin pahvi(t) olisi rikki, niin ei se itse tehtynä mikään sikakallis homma ole. Yläpään tiivistesarja + pahvit ja varmaankin kannattaisi käytää koneistamolla kannet plaanattavana, kun alumiiniset ovat. Pllanaus on varmaan jotain 30-50e/kansi.

Vatii tistysti koneen irroituksen, jolloin samalla kannattaisi varmaan vaihtaa jakopäänhihnat ja sen rullat. Samalla myös suositellaan vaihdettavaksi vesipumppua, niin sekin muuten voi vuotaa ja on ilmeisesti siis jonkin sortin tyyppivika.
Niin ja kuskinpuolen takaovesta on entisellä omistajalla mennyt kahva paskaksi. Se on repästy silleen että se alumiiniseostappi mikä menee sinne oven sisään on katkennut. Pystyykö sitä mitenkään korjaamaan? Vai pitääkö jostain ettiä kokonaan uusi kahvamekanismi jne :/
Onko se pala tallella? Sehän on semmonen "haarukka". Siihen voisi koittaa porota pienet reijät, laittaa niihin pienet tapit ja liimata epoksilla (kunnon, ei Biltema). Saattaisi kestää, jos saa tarpeeksi paksut tapit.

Kai tommosen jostain purkaamostakin löytää.

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Mun 33 hävittää myös jäähdytysnesteet, se sotkee ne öljyn sekaan eli on ilmeisesti kansi tai kannentiiviste? Jonkin aikaa oon jo miettiny että pitäiskö ees korjauttaa vai myydä tuollaisena, mitä mieltä olette? Itse en hommaa kuitenkaan osaa tehdä, joten hintaa varmasti kertyisi.. Auto on seissyt jo muutaman kuukauden tuon takia.

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Jonkin aikaa oon jo miettiny että pitäiskö ees korjauttaa vai myydä tuollaisena, mitä mieltä olette?
Miten niin et osaa tehdä? Sen kuin purat vaan. Ei se nyt niin paha homma ole. Tietysi talli olisi kiva, mutta jos on edes joku paikka jossa autoa voi seisottaa, niin hommiin vaan. Aloiita siitä, että revit koneen pois. Siihen menee noin kaksi tuntia, ota kaveri tai kaksi mukaan, samaten hallitunkki tai ehkä kaksi. (Jos ei kattovinssiä ole.)

Kone ja laatikko vaan alas ja sitten ihmettelemään lisää.

Vastaa Viestiin