75 TS tyhjentää akkua
Valvoja: Moderators
75 TS tyhjentää akkua
Vajaan viikon seisomisen jälkeen ei jaksa pyörittää starttia. Ei siis lainkaan. Lataamisen jälkeen käynnistyy normaalisti. Itse en ymmärrä alfasähköistä juuri mitään. Mistä etsimään vikaa? Apua, pliis.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Ensin kannattaa tarkistaa laturin kunto. Mittarilla akun napojen välistä pitäisi olla n. 13-14V auton käydessä. Akun kunto on myös hyvä selvittää.
Jos laturi toimii, niin sitten mittailla virrankulutus auton seistessä ilman että mikään sähkölaite on päällä. Jos tuntuu että virtaa kuluu johonkin niin sitten selvittämään, että minne.
Veikkaisin silti että vika on laturissa.
Jos laturi toimii, niin sitten mittailla virrankulutus auton seistessä ilman että mikään sähkölaite on päällä. Jos tuntuu että virtaa kuluu johonkin niin sitten selvittämään, että minne.
Veikkaisin silti että vika on laturissa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Joo luin vähän väärin tuon avauksen. Silti kannattaa mitata laturi, jos omistaa mittarin tai tutulla on semmoinen. Aikaa menee n. minutti ja laturin voi sen jälkeen sulkea pois.
Niin ja alfahommiin ihan riittävän hyvän mittarin saa alle 20 eurolla. Itsellä ainakin on mittari ja sähkökuvat aina autossa mukana omalla paikallaan
vähän niinkuin vararengas.
Niin ja alfahommiin ihan riittävän hyvän mittarin saa alle 20 eurolla. Itsellä ainakin on mittari ja sähkökuvat aina autossa mukana omalla paikallaan

Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Antoi 14,1 volttia, joten laturin voi kai sanoa olevan kunnossa. Akku on Varta ja ainakin näyttää uudelta. Sellainen käsitys jäi, että edellinen omistaja oli vaihtanut sen viime talvena. Auto on ollut siis minulla alkukeväästä.

Miten noin käytännössä se selvitetään? Voi olla hölmö kysymys, mutta kun en tiedä...Jos laturi toimii, niin sitten mittailla virrankulutus auton seistessä ilman että mikään sähkölaite on päällä. Jos tuntuu että virtaa kuluu johonkin niin sitten selvittämään, että minne.

- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Elikkä laitat auton sammuksiin ja suljet kaikki virrankäyttäjät, muista sisävalot.
Sen jälkeen irrotat vaikka plus navan ja yhdistät navan amppeerimittarilla, laita mittari milliamppeeri kohtaan. Mittarin pitäisi näyttää jotain lukuja, kun olet saanu lukuja niin kirjotappa tänne, ja joku viisaampi tulkitsee niitä
Sen jälkeen irrotat vaikka plus navan ja yhdistät navan amppeerimittarilla, laita mittari milliamppeeri kohtaan. Mittarin pitäisi näyttää jotain lukuja, kun olet saanu lukuja niin kirjotappa tänne, ja joku viisaampi tulkitsee niitä

Kiitos selvennyksestä. Kävin äsken mittarin kanssa roplaamassa, mutta en saanut mitään lukemaa. Saattaa kyllä olla, että vika oli miehessä (tai sitten Alfa ei syökään virtaa).
Voisiko se akku purkaa itse itseään? Nyt näytti jännitettä olevan 12 V, ajattelin huomenna käydä katsomassa paljonko on pudonnut. Ei meinaan viitsisi laittaa uutta akkua vain kokeeksi.
Entä stereot? Ne on kytketty niin, että virta-avainta ei tarvita käyttämiseen. Kyse on siis vanhahkosta Sonyn kasettiradiosta.
Tietty ongelman voisi kiertää sillä, ettei seisottaisi autoa lainkaan...
Voisiko se akku purkaa itse itseään? Nyt näytti jännitettä olevan 12 V, ajattelin huomenna käydä katsomassa paljonko on pudonnut. Ei meinaan viitsisi laittaa uutta akkua vain kokeeksi.
Entä stereot? Ne on kytketty niin, että virta-avainta ei tarvita käyttämiseen. Kyse on siis vanhahkosta Sonyn kasettiradiosta.
Tietty ongelman voisi kiertää sillä, ettei seisottaisi autoa lainkaan...
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Kyllä sieltä jotain lukuja pitäis tulla, sillä jokatapauksessa sieltä vähän purkautuu, mutta usein niin pieniä määriä, että akun pitäisi kuitenkin kestää se, esim digitaalikello viä vähän.
Keskuslukitus on kuulemma myös rohmu käyttämään virtaa (ei varmaankaan sillon kun se toimii täysin).
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4 ... light=akku
Tuossa jotain aiheesta
. Ai niin tuohon minun ongelmaani ei ole vieläkään löytyny ratkaisua, elikkä akku on nyt uusi, ja virrankulutus on mitattu ja todettu että se on häviävän pieni, laturin pitäisi toimia, mutta silti akku tyhjenee yllättävän nopeesti.
Keskuslukitus on kuulemma myös rohmu käyttämään virtaa (ei varmaankaan sillon kun se toimii täysin).
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4 ... light=akku
Tuossa jotain aiheesta

Tuota vuotoa kannattaa lähteä etsimään kuten yllä on mainittu. Plusnapa irti ja yleismittari väliin. Mikäli vuotoa on sen paikallistaminen on helpointa siten, että irrottaa sulakerasiasta aina yhden sulakkeen pois kerrallaan. tarkista jokaisen sulakkeen irroituksen jälkeen mittarista poistuiko vuoto sulakkeen irroituksella. Tällä tavalla löytyy vikakohde huomattavasti helpommin, kun viallinen piiri löytyy onkin sitten kohtuullisen helppoa löytää se vuoto.
Nonni. Eilen kuului kummia kun vein filoa lenkin jälkeen talliin. Poppikone pauhasi omia aikojaan ja nappulat tietty kaakossa. Repäisin piuhat irti, saa nähdä vieläkö Sony laulaa omaksi ilokseen. Joka tapauksessa ainakin yksi akun tyhjenemisen syy on selvinnyt.
Jotain muutakin feelua siinä kyllä on, sillä käyntiinlähtö on vähän sattumanvaraista täydelläkin akulla. Virrat menevät päälle avaimesta kääntämällä, joten ei kai se sitten virtalukko ole. Ja olen kuulevinani solenoidin naksuvan. Kun muutaman yrityksen ja ihmettelyn jälkeen startti lopulta pyörii, tuntuu kaikki normaalilta. Maallikko on taipuvainen epäilemään jonkin laatuista kontaktihäiriötä. Mitä mieltä on ammattilaiskaarti?
Jotain muutakin feelua siinä kyllä on, sillä käyntiinlähtö on vähän sattumanvaraista täydelläkin akulla. Virrat menevät päälle avaimesta kääntämällä, joten ei kai se sitten virtalukko ole. Ja olen kuulevinani solenoidin naksuvan. Kun muutaman yrityksen ja ihmettelyn jälkeen startti lopulta pyörii, tuntuu kaikki normaalilta. Maallikko on taipuvainen epäilemään jonkin laatuista kontaktihäiriötä. Mitä mieltä on ammattilaiskaarti?
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Itsellä oli juuri virtalukolta lähtevien johtojen liittimessä pientä kosketushäikkää ja ei suostunut pyörittämään bensapumppua, kun ei rele saanut tarpeeksi virtaa. Teki myös kerran sen että ei suostunut pyörittämäänkään. CRC:tä laittelin liittimeen ja vähän pitelin niin taas on pelannut. Vaikuttaa minusta kyllä joltain kosketushäiriöltä. Kannattaa etsiä ja korjata, ennenkuin jättää tielle.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Päivitystä tilanteeseen:
Sitkeän CRC-hoidon jälkeen käynnistyy normaalisti. Erityisesti holvasin ko. tuotetta solenoidille tuleviin johtoihin. Ilmeisesti siellä oli kosketushäikkää, hapettumaa tms.
Mutta näillä bensanhinnoilla Alfa alkaakin olla valmis talviteloille. Kiitos tähän astiseen hoitoon neuvoilla osallistuneille.
Sitkeän CRC-hoidon jälkeen käynnistyy normaalisti. Erityisesti holvasin ko. tuotetta solenoidille tuleviin johtoihin. Ilmeisesti siellä oli kosketushäikkää, hapettumaa tms.
Mutta näillä bensanhinnoilla Alfa alkaakin olla valmis talviteloille. Kiitos tähän astiseen hoitoon neuvoilla osallistuneille.