164 kallistuksenvakaajan pusla

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

164 kallistuksenvakaajan pusla

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tämmönen nopea pikku kysymys.
Kävin hakemassa varaosaliikkeestä saabin puslan tuohon etukallistuksen vakaajan päähän, kun vanha meni poikki avattaessa.
Tuo pusla ei nyt mahdu tuohon päähän, siinä näyttäs olevan jonkinlainen jäänne vanhasta puslasta kun sen siitä pois sahasin.

Kuva

Mutta kun tuo väli jota olen vähän sahannut tuntuisi olevan ihan täyttä metallia :?
Sanokaas nyt onko tuo "irtonainen" holkki jonka vedän vaan rälläkällä rikki, vai onko tuo osa vakaajaa?

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Mää en ymmärtänyt mitään tuosta kuvasta :wink: . Kallistuksenvakaajan koiranluussa (joka tulee vaakajatankoon) on sisäholkki terästä, se on yleensä ruostunut kiinni vakaajatangon päähän, annoin itse kuumaa niin jo lähti. Tarkista vanhasta onko siinä sisäholkki tallella.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Eipä ole sisäholkkia jäljellä, elikkä se on tuossa kiinni sitten. Aika kivasti kiinnityny kun rautasahakaan ei oikeen tehonnu :?
Muutenkin kummallisen paksu holkiks 2-3mm, kun tuossa uudessa on semmonen millin suunnillen. Ei sitten muuta kun palasiks vaan :twisted:
Kiitos avusta :wink:

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Jos voit antaa kuumaa niin se on helpoin tapa. Laitoin myös kuparitahnaa liitoksiin ennen kuin asensin uudet, eivät penteleet enään ruostu kiinni :twisted:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

juuh, hain tänään biltemasta kaks tuupia kuparitahnaa.. aattelin ruveta oikeen läträämään.
Saanhan minä tuota kuumennettua, tosin sitä on kyllä vaikee mitenkään vääntää/lyödä... saa nähdä millan urakka tuostakin syntyy.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Olihan siinä semmonen holkki, vedin rälläkällä poikki :D

Vastaa Viestiin