155 2.0TS Takaluukun sähköavaus ei toimi!
Valvoja: Moderators
- pikkis77
- Viestit: 501
- Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
- Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
- Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)
155 2.0TS Takaluukun sähköavaus ei toimi!
Mikä mättää? Kun painaa hanskalokerossa olevaa nappia niin rele kyllä naksahtaa reletaulussa, mutta luukku ei aukea! Lukkoon menee myös jokin avausvaijeri luukun ja pahvin välissä, toista päätä ei autosta löydy, hyvin piilossa kenties? aina pitää kampee avaimilla auki..
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Veikkaisin vikaa luukun ja auton korin välillä olevan haitarikumin sisällä olevissa piuhoissa. Itselläni on toisessa 155:sessa samaa vaivaa silloin tällöin ja ongelma on selkeästi tuon haitarikumin sisällä - haitarikumin räplääminen saattaa joskus elvyttää sähköavauksen toiminnan. Pitänee itsekin purkaa johtonippu auki ja korjata johdot - FAQ:issa oli muistaakseni maininta, että ko. johtonipussa voi ilmetä myös joku vakavamman sorttinen oikosulku, joka aiheuttaisi jopa tulipalon vaaran.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Näyttäisi olevan ongelmaa luukun avauksessa kaverin 155:ssa. Onko kellään ollut ongelmia tuon lukkomekanismin toiminnassa?
Kaverin autossa luukun saa auki vain suksiluukun kautta kepillä napauttamalla luukkua. Rungon puolella oleva salpa on luultavasti jotenkin vääntynyt tai koko luukku on saranoistaan väärässä asennossa.
Kaverin autossa luukun saa auki vain suksiluukun kautta kepillä napauttamalla luukkua. Rungon puolella oleva salpa on luultavasti jotenkin vääntynyt tai koko luukku on saranoistaan väärässä asennossa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Tuli sitten viime viikonloppuna korjattua kyseiset johdot omasta 155:sta. Takakontin avausmekanismi oli ollut pois pelistä jo vuoden verran, kaikki valot toimivat kyllä normaalisti.
Tämän näköistä settiä sieltä sitten paljastui:

Johdot oli juotettu yhteen niin, että jokaiseen liitoskohtaan (yhteensä neljä liitosta, kaksi johtoa poikki ja molemmille tehty pidennykset) oli jäänyt semmoinen 90-asteen kulmassa törröttävä, melkein sentin pituinen tinamöhkäle. Päälle oli sitten vedetty hieman jeesusteippiä
. Oli siellä vielä kolmaskin johto joka oli ollut poikki jossain vaiheessa. Sen juotos oli ok, mutta johdon päällä ei ollut minkäänlaista eristystä, ei edes teippiä. Onneksi ei ollut ehtinyt sattua mitään vakavampaa...
Tässä vielä piuhat korjattuina, vedin liitoskohtien päälle kutistesukat:

Tämän näköistä settiä sieltä sitten paljastui:

Johdot oli juotettu yhteen niin, että jokaiseen liitoskohtaan (yhteensä neljä liitosta, kaksi johtoa poikki ja molemmille tehty pidennykset) oli jäänyt semmoinen 90-asteen kulmassa törröttävä, melkein sentin pituinen tinamöhkäle. Päälle oli sitten vedetty hieman jeesusteippiä

Tässä vielä piuhat korjattuina, vedin liitoskohtien päälle kutistesukat:
