Kuusnepan lämmön varoitusvalo, jäähdytysnesteiden vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Kuusnepan lämmön varoitusvalo, jäähdytysnesteiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Seurasin tossa kun tuli ajeltua että tuo punanen valo välillä välähteli. Lämmöt oli jotain 95, elikkä aikas hyvät, vai onko?
En ole ennen nähnyt tuon valon palavan kuin kylmällä koneella, Elikkä varoittaako tuo valo myös jos on liian kuuma? Vai oliko tuo jonkin kosketushäikän aiheuttamaa välkkymistä?

Toinen juttu tuli kans mieleen, että minkälaista jäähdytysnestettä tonne pitäs laittaa? On sen verta kökkösen näköstä että olis varmaan vaihdon paikka.
Viimeksi muokannut Epezi, 01 Elo 2005, 10:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

No siis sehän varottaa just ylilämmöstä, näyttäs vielä toimivankin kun noilla lämöillä syttyy. Se miksi se syttyy voikin sitten johtua vaikka termostaatista, flektin toimimattomuudesta tai jostain muusta

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ookkei hyvä että toimii :)
Noi lämmöt on useimmiten sopivasti siinä 85-90 hujakoilla, tuolloin harjoittelin mäkilähtöjä joten lämmöt nousi vähän normaalia korkeammaksi, elikkä tuskinpa on huolen häivää, voishan sitä itikat puhdistaa syyläristä. Kiitos...

Niin ja kyllähän tuo valo varoittaa myös alilämmöstä.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

No ei ainakaan mulla ole alilämmöstä varoittanut ikinä. Missä lämpötilassa se sen näyttää?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

En ihan tarkalleen muista, mutta olisko niin että sammuu jossain +20 asteessa :roll:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kuusnepan lämmön varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mulla ei valo palanut kuusnepassa kylmänä eikä lämpimänä, itse asiassa ei tainnut ikinä käydä yli 80 asteessa..
Epezi kirjoitti:minkälaista jäähdytysnestettä tonne pitäs laittaa?
Kait se riittää että on saman väristä kuin vanha tavara, eli sininen/vihreä ja onko niitä vielä muita..

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eipä ole kyllä minullakaan tuo valo palanut kylmänä, muuten kuin pari kertaa talvella oikein kovalla pakkasella. Silloin olen tarkistanut, että neste kiertää eikä ole mistään jäässä. En nyt muista, onko sammunut itsestään, mutta seuraavan käynnistyksen aikana ei ole syttynyt.

Kuuluisiko se oikeasti palaa myös kylmänä?

Missä on tuon lämpömittarin/varovalon anturit?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Mun mielestä outoa jos se kylmänä palaa, vaikuttais joltain häiriöltä. Omissa neljässä alfassa ko ominaisuus ei ole sitten toiminut

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mulla palaa aina kun talvella käynnistää, kun vähän lämpenee niin sammuu. Toi on ihan kätsy kun osaa sillon paremmin välttää polkemisen. Ja kyllä uskallan väittää ettei ole mikään häiriö.

Semmosta mustan vihreetä se neste on :mrgreen: , eli siis vihreetä täytyy ostaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Epezi kirjoitti:Toi on ihan kätsy kun osaa sillon paremmin välttää polkemisen.
Kyllä se on parempi välttää ennenkuin alkaa viisari kunnolla värähtämään, mutta mistäs sen tietää millä logiikalla luigi on sinä päivänä pelaillu kun tuon asensi.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei sen minusta pitäisi palaa sen paremmin kylmänä kuin vielä 95:ssäkään. 164 TS ei koskaan päässyt niin kuumaksi että valo olisi syttynyt mutta V6 pääsi (flektin liittimen hapettumaa), jossain 105:n nurkilla se syttyi.

Ne mittareiden ja merkkivalojen anturit / kytkimet on susia mutta eipä kyllä maksakaan paljoa. Vaihtoon vaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuusnepan lämmön varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Rolle kirjoitti: Kait se riittää että on saman väristä kuin vanha tavara, eli sininen/vihreä ja onko niitä vielä muita..
Jageissa käytetään punaista ja keltaista :wink:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Niin siis tuo valo vaan välähti pari kertaa... tiedä sitten mistä johtu. Mutta väitän edelleen että tuo valo todellakin ilmoittaa kun kone on liian kylmä, jos tämä todellakin on sähkövika, niin huhhuh :lol:

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Mulla toi valo kummitteli pakkasilla muutamaan kertaan. Kylmä kone, valo palo jonkun sekunnin ja sammu, tai sitten ei palanu.
Mä en jaksa tuosta huolestua niin kauan kun se on satunnaista ja lämpömittari näyttää jokseenkin järkeviä lukuja.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Ainakin 156:sessa tuo valo palaa käynnistyksen jälkeen hetken, eli polttimo ilmoittaa olevansa kunnossa.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Ei tommoista järjestelmää olekkaan joka ilmoittelisi "liian" kylmästä koneesta :? ei ole kyllä mitään logiikkaa miksi näin pitäisi toimia :shock: . Se mihin kannatta kiinnittää huomiota ovat hapettuneet liittimet tuulettimelle sekä lämpöanturille, tästä on kärsinyt ainakin kaksi meidän 164:sta joten kannattaa puhdistaa kerta vuoteen.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Kyllä mun mielestä olisi hyvä jos varottaisi myös kylmästä koneesta,etenkin alulohkoisissa koneissa.Siellä kun on sisäkkäin kahta eri tahtiin lämpölaajenevaa metallia,niin se tarkoitaa sitä että välykset on kylmässä koneessa kaikkea muuta kun kohdallaan(etenkin syl.putkien tiivistys) eikä kannata kovasti rumbasta.
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Toronado kirjoitti:Kyllä mun mielestä olisi hyvä jos varottaisi myös kylmästä koneesta
Eikös se lämpömittari ala siitä 40 asteesta? Puhumatta siitä että aika puupää saa olla jos ei tiedä että onko kone kylmä vai ei..

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

:eggface:
- Alfaholic -

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Nyt se on alkanu hälytteleen vähän väliä, ja jossain 100 asteen kohdilla se syttyy. Edellinen omistaja tosin sano että eipä tuo mittään, kovaa ajoo vaan. Aattelin nyt kuitenkin pestä vähän itikoita pois syyläristä, vaihtaa vähän haljenneen paisuntasäiliön ja nesteet.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Epezi kirjoitti:Nyt se on alkanu hälytteleen vähän väliä, ja jossain 100 asteen kohdilla se syttyy. Edellinen omistaja tosin sano että eipä tuo mittään, kovaa ajoo vaan. Aattelin nyt kuitenkin pestä vähän itikoita pois syyläristä, vaihtaa vähän haljenneen paisuntasäiliön ja nesteet.
Huuhtele kunnolla samalla koko jäährytysjärjestelmä.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Epezi kirjoitti:Nyt se on alkanu hälytteleen vähän väliä, ja jossain 100 asteen kohdilla se syttyy. Edellinen omistaja tosin sano että eipä tuo mittään, kovaa ajoo vaan. Aattelin nyt kuitenkin pestä vähän itikoita pois syyläristä, vaihtaa vähän haljenneen paisuntasäiliön ja nesteet.
Herttanen, mulla ei koneen lämmöt oo koskaan noussu 100 :shock: Aina on ollu 90 tai alle.
Ricambi kirjoitti: Se mihin kannatta kiinnittää huomiota ovat hapettuneet liittimet tuulettimelle sekä lämpöanturille, tästä on kärsinyt ainakin kaksi meidän 164:sta joten kannattaa puhdistaa kerta vuoteen.
Mistä toi anturi oikein löytyy? Vois kokeilla putsailla. Vaikka eipä tuo kesällä ole kummitellutkaan, kovalla pakkasella vaan :mrgreen:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Eipä tuo ennen ole yli 90 noussukkaan, mutta nyt jostain syystä, johtuiskohan ajotavasta :oops:
Mutta tutkitaan...

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mitenköhän 164:n termari käyttäytyy vanhetessaan. 156:ssa yleensä jumiutuu auki ja kone ei tahdo lämmetä ollenkaan. Toinen voi olla se, että vesipumppu alkaa väsymään ja neste ei kierrä kunnolla.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Epezi kirjoitti:Eipä tuo ennen ole yli 90 noussukkaan, mutta nyt jostain syystä, johtuiskohan ajotavasta :oops:
Mutta tutkitaan...
Raskas nilkka vai :-D No, et oo ainoo :twisted:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

sillä kokemuksella et en ole yhteenkään vielä vesipumppua joutunut vaihtaan niin väitän että jonkinlaisesta sähköhäiriöstä on kyse. Ei siinä mitään kylmävaroitinta ole, eihän me puusilmiä olla,eihän? :wink:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jospa sitä tänään tai huomenna ehtisi vaihtamaan nesteet. Kuinkas tuon järjestelmän saisi puhtaaksi. paisuntasäiliö on vuoraantunut mustalla mömmöllä, jotan luulen että putket ovat myös sitä täynnä. ihan joka letkua en viittisi lähteä irroittelemaan ja puhdisteleen. Elikkä mistä kannattaisi availla, ja pistää vettä valumaan?

Ilmaus ilmeisesti tapahtuu, autoa käyttämällä, paisuntasäiliön korkki auki? vai onko tuossa syylärissäkin korkki? kun ei voi muistaa...

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

En sano tuohon muuta kun että oman auton syyläristä en ole korkkia löytäny, paisuntasäiliön päällä semmonen on.
Niin missä se lämpömittarin anturi mahtaa majailla, osaako joku kertoa?
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Nelli kirjoitti:En sano tuohon muuta kun että oman auton syyläristä en ole korkkia löytäny, paisuntasäiliön päällä semmonen on.
Niin missä se lämpömittarin anturi mahtaa majailla, osaako joku kertoa?
lämpömittarin anturi on kiinni termostaattikotelossa joka taas on siinä jakopäänremmin suojakoppien välimaastossa vesipumpun yläpuolella..

tulikohan tarpeeksi selvästi... :silly:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kävin sitten ostamassa vihreetä nestettä ja sitten semmosta puhdistusainetta jolla koitan puhdistaa järjestelmän ennen uusia nesteitä... saas nähdä mitä saan rikottua :shock:

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Alavesi letku irti ja nesteet pihalle.
Anna letkun olla irti ja täytä järjestelmää esim puutarhaletkulla ja mielummin paineella :mrgreen:
Huuhtelet nuin sen ensin ja sitten alaves letku kiinni ja järjestelmä täyteen.
Ja sitten kone käyntiin että kiertää nesteet kunnolla järjestelmässä.
Tietty jos vielä löytyy jotain hienoa tohon homman tarkoitettua puhdistetta, niin ohjeiden mukaan vaan.
Ja loppu huuhtelu niin kauan että tulee ihan kirkkaana vetenä.
Tuohon pisteeseen kun olet päässyt kannattas samalla katsella tuon termostaatin kunto.

Ei se rikki mänö :mrgreen:

e:lämpösäädin täysille, elikkä kuumalle.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Selvä homma. Laitan tuossa välihuuhteluvaiheessa tuon mömmön mukaan ja annan käydä 30min. sitten huuhtelen taas kaikki pihalle ja uudet nesteet sisään. Missäs tuo termari on? Ja kuinka sen kunnon tarkistan/huollan?

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Termari sijaitsee vaidelaatikon puoleisen virranjakajan alla.
3 letkua kinni. 1 letku menee syylarin ylänurkkaan.
Kunnosta sen verran...
Lähinnä onko täysin sulkeutuva, ei ohivirtausta.
Ja että aukeaa täysin. Helpoiten selviää tuo aukeavaisuus sillä kun keittelet sitä kattilassa :mrgreen: Alfa soppaa :wink:

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

90 kirjoitti:
Nelli kirjoitti:En sano tuohon muuta kun että oman auton syyläristä en ole korkkia löytäny, paisuntasäiliön päällä semmonen on.
Niin missä se lämpömittarin anturi mahtaa majailla, osaako joku kertoa?
lämpömittarin anturi on kiinni termostaattikotelossa joka taas on siinä jakopäänremmin suojakoppien välimaastossa vesipumpun yläpuolella..

tulikohan tarpeeksi selvästi... :silly:
Thänx, eiköhän se löydy noilla koordinaateilla :P
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

90 kirjoitti:lämpömittarin anturi on kiinni termostaattikotelossa joka taas on siinä jakopäänremmin suojakoppien välimaastossa vesipumpun yläpuolella..
Mites mulla on muistikuva, että siinä olis kaksi anturia :roll: . Mikä se toinen sitten on? Voin toki muistaa väärinkin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

se on merkkivalolle se toinen anturi

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

OK! Mulla vilkutteli se valo silti talvella, vaikka putsasin ne anturit syylärirempan yhteydessä. Oli melkoinen kerros paskaa kertynyt sinne termarin runkoon.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Hmm, nyt kun asiaa mietin niin mahtaakohan V6:ssa sulla olla jo yhteinen anturi valolle ja mittarille?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Heh, silti mulla kummittelee muistissa kaksi anturia, joiden päältä olisin paskaa liuottanut/raaputtanut :roll: .

E: albumissa mulla näkyykin osa tuosta rungosta, mutta anturit oli kyllä irti tuossa vaiheessa.
...kyllä sinne kaksi johtoakin meni... kai...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ostin vihreetä nestettä. Nyt kun valutin vanhoja pois niin ne olikin sinistä. Käynkö vaihtamassa vai laitanko noi vihreet?

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

ei tää mitään avaruusteknologiaa ole sentään, glykolipohjainen tavallinen jäähdytinneste käy alumiinimoottoreille, elikkä juuri tuo vihreä

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jeps. liikkessä sanoivat että samaa tavaraa, paitti että tuo sininen on vähän pitkäikäsempi ja kalliimpi... laitan nyt nuo vihreet kun ne nyt tuossa jo onkin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Nyt kun on ollut vähän viileitä aamuja niin olen oikein seuraillut tuota valoa, ja kyllä valo sammuu kun mittari värähtää yli 40 astetta, uskokaa tai älkää, mutta näin on! :mrgreen:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Minä uskon. Itsellä oli vuosia sama homma 164:ssa. Aina ei palanut kylmänä mutta varsinkin talvena enimmäkseen, kunnes moottori oli 50-60 asteinen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Werneri
Viestit: 476
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Mitäs se ohjekirja sanoo siitä valosta? Kai se mainitaan jos ilmoittelee myöskin kylmästä koneesta? Eihän siihen samaan valoon ole 164:ssa yhdistetty alhaisen jäähdytysnestetason varoitusta? Nimittäin kylmällä nestepinta laskee ja valo palaa, nesteen lämmettyä se laajenee ja valo sammuu. Ei liity lämpötilaan vaan tilavuuteen. 75:ssa oli oma merkkivalo monivikatorissa alhaiselle nesteelle ja käyttäytyi juuri noin. Jos valolla ilmoitettaisiin kylmästä moottorista mielestäni valo olisi sininen, niin kuin noissa nykyrimpuloissa joissa ei ole lämpömittaria.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eiköhän se ole ihan vaan anturivika. Mutta eipä tuo minua häirinnyt. Selitin kyllä aina kavereille että varoittaa kylmästä moottorista. :wink:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllä on kuusnepassakin oma valo nesteen määrälle.

Ylempänä muistelin, että itsellä olisi kaksi anturia. Kyllä siellä onkin vain yksi, mutta siihen menee kaksi johtoa. Eli taitaa olla kuten gamma500 asian muotoili.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

No perhana sentään, uskokaa nyt jo, ihan täsmälleen joka kerta se sammuu kun lämpö nousee yli 40, ajasta riippumatta ja jäähdytysnesteen tasosta riippumatta. Ookkei uskon että tuo ei ole tehtaalta tullut tommosena, mutta sitten se on edellisen omistajan tekele PISTE :lol:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Se on ajanpatinan tekemä tekele ;)

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Lisävaruste.

Vastaa Viestiin