Kuusnepan lämmön varoitusvalo, jäähdytysnesteiden vaihto
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Kuusnepan lämmön varoitusvalo, jäähdytysnesteiden vaihto
Seurasin tossa kun tuli ajeltua että tuo punanen valo välillä välähteli. Lämmöt oli jotain 95, elikkä aikas hyvät, vai onko?
En ole ennen nähnyt tuon valon palavan kuin kylmällä koneella, Elikkä varoittaako tuo valo myös jos on liian kuuma? Vai oliko tuo jonkin kosketushäikän aiheuttamaa välkkymistä?
Toinen juttu tuli kans mieleen, että minkälaista jäähdytysnestettä tonne pitäs laittaa? On sen verta kökkösen näköstä että olis varmaan vaihdon paikka.
En ole ennen nähnyt tuon valon palavan kuin kylmällä koneella, Elikkä varoittaako tuo valo myös jos on liian kuuma? Vai oliko tuo jonkin kosketushäikän aiheuttamaa välkkymistä?
Toinen juttu tuli kans mieleen, että minkälaista jäähdytysnestettä tonne pitäs laittaa? On sen verta kökkösen näköstä että olis varmaan vaihdon paikka.
Viimeksi muokannut Epezi, 01 Elo 2005, 10:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Ookkei hyvä että toimii
Noi lämmöt on useimmiten sopivasti siinä 85-90 hujakoilla, tuolloin harjoittelin mäkilähtöjä joten lämmöt nousi vähän normaalia korkeammaksi, elikkä tuskinpa on huolen häivää, voishan sitä itikat puhdistaa syyläristä. Kiitos...
Niin ja kyllähän tuo valo varoittaa myös alilämmöstä.

Noi lämmöt on useimmiten sopivasti siinä 85-90 hujakoilla, tuolloin harjoittelin mäkilähtöjä joten lämmöt nousi vähän normaalia korkeammaksi, elikkä tuskinpa on huolen häivää, voishan sitä itikat puhdistaa syyläristä. Kiitos...
Niin ja kyllähän tuo valo varoittaa myös alilämmöstä.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Kuusnepan lämmön varoitusvalo
Mulla ei valo palanut kuusnepassa kylmänä eikä lämpimänä, itse asiassa ei tainnut ikinä käydä yli 80 asteessa..
Kait se riittää että on saman väristä kuin vanha tavara, eli sininen/vihreä ja onko niitä vielä muita..Epezi kirjoitti:minkälaista jäähdytysnestettä tonne pitäs laittaa?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Eipä ole kyllä minullakaan tuo valo palanut kylmänä, muuten kuin pari kertaa talvella oikein kovalla pakkasella. Silloin olen tarkistanut, että neste kiertää eikä ole mistään jäässä. En nyt muista, onko sammunut itsestään, mutta seuraavan käynnistyksen aikana ei ole syttynyt.
Kuuluisiko se oikeasti palaa myös kylmänä?
Missä on tuon lämpömittarin/varovalon anturit?
Kuuluisiko se oikeasti palaa myös kylmänä?
Missä on tuon lämpömittarin/varovalon anturit?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei sen minusta pitäisi palaa sen paremmin kylmänä kuin vielä 95:ssäkään. 164 TS ei koskaan päässyt niin kuumaksi että valo olisi syttynyt mutta V6 pääsi (flektin liittimen hapettumaa), jossain 105:n nurkilla se syttyi.
Ne mittareiden ja merkkivalojen anturit / kytkimet on susia mutta eipä kyllä maksakaan paljoa. Vaihtoon vaan.
Ne mittareiden ja merkkivalojen anturit / kytkimet on susia mutta eipä kyllä maksakaan paljoa. Vaihtoon vaan.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Kuusnepan lämmön varoitusvalo
Jageissa käytetään punaista ja keltaistaRolle kirjoitti: Kait se riittää että on saman väristä kuin vanha tavara, eli sininen/vihreä ja onko niitä vielä muita..

Mulla toi valo kummitteli pakkasilla muutamaan kertaan. Kylmä kone, valo palo jonkun sekunnin ja sammu, tai sitten ei palanu.
Mä en jaksa tuosta huolestua niin kauan kun se on satunnaista ja lämpömittari näyttää jokseenkin järkeviä lukuja.
Mä en jaksa tuosta huolestua niin kauan kun se on satunnaista ja lämpömittari näyttää jokseenkin järkeviä lukuja.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Ei tommoista järjestelmää olekkaan joka ilmoittelisi "liian" kylmästä koneesta
ei ole kyllä mitään logiikkaa miksi näin pitäisi toimia
. Se mihin kannatta kiinnittää huomiota ovat hapettuneet liittimet tuulettimelle sekä lämpöanturille, tästä on kärsinyt ainakin kaksi meidän 164:sta joten kannattaa puhdistaa kerta vuoteen.


ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Toronado
- Viestit: 499
- Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
- Car(s): AR 156 SW JTDm -05
- Paikkakunta: Tampere
Kyllä mun mielestä olisi hyvä jos varottaisi myös kylmästä koneesta,etenkin alulohkoisissa koneissa.Siellä kun on sisäkkäin kahta eri tahtiin lämpölaajenevaa metallia,niin se tarkoitaa sitä että välykset on kylmässä koneessa kaikkea muuta kun kohdallaan(etenkin syl.putkien tiivistys) eikä kannata kovasti rumbasta.
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Huuhtele kunnolla samalla koko jäährytysjärjestelmä.Epezi kirjoitti:Nyt se on alkanu hälytteleen vähän väliä, ja jossain 100 asteen kohdilla se syttyy. Edellinen omistaja tosin sano että eipä tuo mittään, kovaa ajoo vaan. Aattelin nyt kuitenkin pestä vähän itikoita pois syyläristä, vaihtaa vähän haljenneen paisuntasäiliön ja nesteet.
Herttanen, mulla ei koneen lämmöt oo koskaan noussu 100Epezi kirjoitti:Nyt se on alkanu hälytteleen vähän väliä, ja jossain 100 asteen kohdilla se syttyy. Edellinen omistaja tosin sano että eipä tuo mittään, kovaa ajoo vaan. Aattelin nyt kuitenkin pestä vähän itikoita pois syyläristä, vaihtaa vähän haljenneen paisuntasäiliön ja nesteet.

Mistä toi anturi oikein löytyy? Vois kokeilla putsailla. Vaikka eipä tuo kesällä ole kummitellutkaan, kovalla pakkasella vaanRicambi kirjoitti: Se mihin kannatta kiinnittää huomiota ovat hapettuneet liittimet tuulettimelle sekä lämpöanturille, tästä on kärsinyt ainakin kaksi meidän 164:sta joten kannattaa puhdistaa kerta vuoteen.

ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Jospa sitä tänään tai huomenna ehtisi vaihtamaan nesteet. Kuinkas tuon järjestelmän saisi puhtaaksi. paisuntasäiliö on vuoraantunut mustalla mömmöllä, jotan luulen että putket ovat myös sitä täynnä. ihan joka letkua en viittisi lähteä irroittelemaan ja puhdisteleen. Elikkä mistä kannattaisi availla, ja pistää vettä valumaan?
Ilmaus ilmeisesti tapahtuu, autoa käyttämällä, paisuntasäiliön korkki auki? vai onko tuossa syylärissäkin korkki? kun ei voi muistaa...
Ilmaus ilmeisesti tapahtuu, autoa käyttämällä, paisuntasäiliön korkki auki? vai onko tuossa syylärissäkin korkki? kun ei voi muistaa...
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
lämpömittarin anturi on kiinni termostaattikotelossa joka taas on siinä jakopäänremmin suojakoppien välimaastossa vesipumpun yläpuolella..Nelli kirjoitti:En sano tuohon muuta kun että oman auton syyläristä en ole korkkia löytäny, paisuntasäiliön päällä semmonen on.
Niin missä se lämpömittarin anturi mahtaa majailla, osaako joku kertoa?
tulikohan tarpeeksi selvästi...

- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Alavesi letku irti ja nesteet pihalle.
Anna letkun olla irti ja täytä järjestelmää esim puutarhaletkulla ja mielummin paineella
Huuhtelet nuin sen ensin ja sitten alaves letku kiinni ja järjestelmä täyteen.
Ja sitten kone käyntiin että kiertää nesteet kunnolla järjestelmässä.
Tietty jos vielä löytyy jotain hienoa tohon homman tarkoitettua puhdistetta, niin ohjeiden mukaan vaan.
Ja loppu huuhtelu niin kauan että tulee ihan kirkkaana vetenä.
Tuohon pisteeseen kun olet päässyt kannattas samalla katsella tuon termostaatin kunto.
Ei se rikki mänö
e:lämpösäädin täysille, elikkä kuumalle.
Anna letkun olla irti ja täytä järjestelmää esim puutarhaletkulla ja mielummin paineella

Huuhtelet nuin sen ensin ja sitten alaves letku kiinni ja järjestelmä täyteen.
Ja sitten kone käyntiin että kiertää nesteet kunnolla järjestelmässä.
Tietty jos vielä löytyy jotain hienoa tohon homman tarkoitettua puhdistetta, niin ohjeiden mukaan vaan.
Ja loppu huuhtelu niin kauan että tulee ihan kirkkaana vetenä.
Tuohon pisteeseen kun olet päässyt kannattas samalla katsella tuon termostaatin kunto.
Ei se rikki mänö

e:lämpösäädin täysille, elikkä kuumalle.
Thänx, eiköhän se löydy noilla koordinaateilla90 kirjoitti:lämpömittarin anturi on kiinni termostaattikotelossa joka taas on siinä jakopäänremmin suojakoppien välimaastossa vesipumpun yläpuolella..Nelli kirjoitti:En sano tuohon muuta kun että oman auton syyläristä en ole korkkia löytäny, paisuntasäiliön päällä semmonen on.
Niin missä se lämpömittarin anturi mahtaa majailla, osaako joku kertoa?
tulikohan tarpeeksi selvästi...

ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Mites mulla on muistikuva, että siinä olis kaksi anturia90 kirjoitti:lämpömittarin anturi on kiinni termostaattikotelossa joka taas on siinä jakopäänremmin suojakoppien välimaastossa vesipumpun yläpuolella..

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Heh, silti mulla kummittelee muistissa kaksi anturia, joiden päältä olisin paskaa liuottanut/raaputtanut
.
E: albumissa mulla näkyykin osa tuosta rungosta, mutta anturit oli kyllä irti tuossa vaiheessa.
...kyllä sinne kaksi johtoakin meni... kai...

E: albumissa mulla näkyykin osa tuosta rungosta, mutta anturit oli kyllä irti tuossa vaiheessa.
...kyllä sinne kaksi johtoakin meni... kai...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Mitäs se ohjekirja sanoo siitä valosta? Kai se mainitaan jos ilmoittelee myöskin kylmästä koneesta? Eihän siihen samaan valoon ole 164:ssa yhdistetty alhaisen jäähdytysnestetason varoitusta? Nimittäin kylmällä nestepinta laskee ja valo palaa, nesteen lämmettyä se laajenee ja valo sammuu. Ei liity lämpötilaan vaan tilavuuteen. 75:ssa oli oma merkkivalo monivikatorissa alhaiselle nesteelle ja käyttäytyi juuri noin. Jos valolla ilmoitettaisiin kylmästä moottorista mielestäni valo olisi sininen, niin kuin noissa nykyrimpuloissa joissa ei ole lämpömittaria.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti: