
Editoin aiheen mukaan otsikkoon. Kannattaa yleensäkin tehdä noista otsikoista sellaisia, joista käy ketjun aihe jotenkin selville. Asiantuntijatkin löytävät paremmin paikalle. V.Jano
Valvoja: Moderators
tomduck kirjoitti:33-mallissa sijaitsee ohjekirjan mukaan vaihteisto- ja vetopyörästön öljyn täyttöaukko konehuoneessa. Löysin sieltä jonku jutskan siitä ilmanputsarin vierestä kulmasta.. pitäisikö siinä olla öljyä johonkin merkkiin asti?
Joo, ei konehuoneessa kyllä ole täyttöaukkoa tai mittatikkua _vaihteistoöljylle_. Täyttö on tosiaan siinä laatikon kyljessä yläpuolella, en kyllä muista kummalla puollella. Ainkin 16V laatikosta löytyy tyhjennysproppukin pohjasta.Mitähän se ohjekirja oikein mahtaa tarkoittaa? Jos nyt en aivan väärin muista niin laatikon öljyntäyttötulppa on laatikon kyljessä jossain siellä yläreunassa kohtuullisen ikävässä paikassa. Täyttäminen kaiketi onnistuu parhaiten ujuttamalla joku letku konehuoneen kautta sinne täytöaukolle (huom. en ole koskaan itse tehnyt), mutta ei siellä konehuoneessa mitään mittatikkua pitäisi olla. Ethän nyt vain moottorin öljytikkua löytänyt?
Toi kumimuhvi + uusi sokka maksaa Delta-Autossa alle 10e (en muista tarkalleen), joten hinta ei ole mikään kauhean paha. Kai siihen pala jotain PVC letkuakin käy, se on vaan ehkä liian kovaa.Tosta vivustosta vielä, itsekin veikkaan että vika on siinä vaikka en mikään asiantuntija olekaan. Omassani ei 2. ja 4. vaihde pysy aina päällä, vivustoa korjattiin ja homma parani selkeästi, mutta kaikkia osia ei siihen hätään löytynyt, vissiin juuri tuo markkul:n mainitsema "muhvi" tai pusla mikälie oli huonona. Vivustossa on edelleen selvästi väljää ja välillä selvästi tuntee että keppi ei mene oikeaan asentoon, ja silloin yleensä pykälä pomppaa pois hetken päästä.