Ilmastointi (156 V6)
Valvoja: Moderators
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Ilmastointi (156 V6)
Voi itku.
Ilmastointi ei pelitä; kompura käynnistyy, mutta ei tule lainkaan kylmää ilmaa. Ilmeisesti kylmäaineet tulleet ulos..? Taisi tulla vuoto johonkin, vaikka ilmastointi huollettiin vain pari kuukautta sitten
Prkl. Ei auta, täytyy mennä tutkimaan.
Ilmastointi ei pelitä; kompura käynnistyy, mutta ei tule lainkaan kylmää ilmaa. Ilmeisesti kylmäaineet tulleet ulos..? Taisi tulla vuoto johonkin, vaikka ilmastointi huollettiin vain pari kuukautta sitten
Prkl. Ei auta, täytyy mennä tutkimaan.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Kiitos vastauksista.
Joo, kumpura lähtee käyntiin ihan normaalisti, mutta ilmastointilaite pitää sellaista ylimääräistä vaimeaa vinkunaa, jota ei normaalisti ole kuulunut, ääni kuuluu parhaiten sisätiloihin Olisiko kierrätysmoottori kilahtanut?
Lämmityslaitteen hanan pitäisi olla kiinni. Miten tuon ilmankuivaajan pystyy tarkastamaan?
Äh, kun on kädetön olo..
Joo, kumpura lähtee käyntiin ihan normaalisti, mutta ilmastointilaite pitää sellaista ylimääräistä vaimeaa vinkunaa, jota ei normaalisti ole kuulunut, ääni kuuluu parhaiten sisätiloihin Olisiko kierrätysmoottori kilahtanut?
Lämmityslaitteen hanan pitäisi olla kiinni. Miten tuon ilmankuivaajan pystyy tarkastamaan?
Äh, kun on kädetön olo..
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
pikkis77 ilmastointi järjestelmän päine määräytyy osaks ilman lämpötilan mukaa. yleensä imupuolella on noin 1.5-3.5 bar ja paine 10-25 bar. lauhdutin flekti kytkeytyy noin 20bar monessa merkissä. joten paine silloin laskee..
ciancarlo se siun vinkuna taitaa tulla siitä et siellä järjestelmässä on liian vähän kylmäainetta monesti kuuluu sisää paljon paremmin ja ulos ei lainkaa.. yleensä autoissa (luukuun ottamatta jenkit ja volvot) ei ole paine katkasija kuin paine puolella joka mittaa korkea painetta ja matala painetta, joten kun laite on käynnissä jos siellä järjestelmässä on vhääkä kylmäainetta niin kompura lähtee käyntii.. imu puolen paine voi olla vaikka imun puolella ja paine puolel 5bar niin laite ei katkase koska matala paine katkasu on esim. 2 bar.
ciancarlo se siun vinkuna taitaa tulla siitä et siellä järjestelmässä on liian vähän kylmäainetta monesti kuuluu sisää paljon paremmin ja ulos ei lainkaa.. yleensä autoissa (luukuun ottamatta jenkit ja volvot) ei ole paine katkasija kuin paine puolella joka mittaa korkea painetta ja matala painetta, joten kun laite on käynnissä jos siellä järjestelmässä on vhääkä kylmäainetta niin kompura lähtee käyntii.. imu puolen paine voi olla vaikka imun puolella ja paine puolel 5bar niin laite ei katkase koska matala paine katkasu on esim. 2 bar.
*156 v6*
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Heus, kiitos kommentista. Jos kylmäaineet ovat vähissä, niin sitten järjestelmässä on vuoto, sillä aineet täytettiin todellakin vain pari kuukautta sitten.
Vein auton äsken tarkastettavaksi Malminkartanon autohuoltoon, saas nähdä, mikä on tuomio. Laitan tuloksen tänne, kun selviää..
Terv. CC.
Vein auton äsken tarkastettavaksi Malminkartanon autohuoltoon, saas nähdä, mikä on tuomio. Laitan tuloksen tänne, kun selviää..
Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Re: Ilmastointi (156 V6)
Jotkut sanoo visaat kertovat, että ei pidä mennä sorkkimaan turhaan, jos toimii (vaihtamaan öljyjä+kylmäainetta). Ovat sitä mieltä, että pelkkä kylmäaineen lisäys vain ettei tule ongelmia jatkossa...Ciancarlo kirjoitti:Voi itku.
Ilmastointi ei pelitä; kompura käynnistyy, mutta ei tule lainkaan kylmää ilmaa. Ilmeisesti kylmäaineet tulleet ulos..? Taisi tulla vuoto johonkin, vaikka ilmastointi huollettiin vain pari kuukautta sitten
Prkl. Ei auta, täytyy mennä tutkimaan.
Paska juttu, voi voi
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
No niin.
Tuomio oli seuraava: kylmäaineet olivat todella vähissä. Silti kompura käynnistyi. Vatta fak? No, ilmeisesti sitä mömmöä oli kuitenkin niin paljon, ettei painekytkin estänyt kompuraa käynnistymästä. Väriainetarkastus ei paljastanut vuotoa, hm..toivottavasti vuoto(?) ei ole niin pieni, ettei väriaineella sitä näe..vai olisikohan sittenkin käynyt pieni fiba ilmastointilaitteen huollon yhteydessä..
Noh, enivei nyt on kunnossa, täytyy seurata ja tarkasti..
Terv. CC.
Tuomio oli seuraava: kylmäaineet olivat todella vähissä. Silti kompura käynnistyi. Vatta fak? No, ilmeisesti sitä mömmöä oli kuitenkin niin paljon, ettei painekytkin estänyt kompuraa käynnistymästä. Väriainetarkastus ei paljastanut vuotoa, hm..toivottavasti vuoto(?) ei ole niin pieni, ettei väriaineella sitä näe..vai olisikohan sittenkin käynyt pieni fiba ilmastointilaitteen huollon yhteydessä..
Noh, enivei nyt on kunnossa, täytyy seurata ja tarkasti..
Terv. CC.
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 01 Elo 2005, 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Kuivaajan pystyy testaamaa kunnolla rälläköimällä sen halki, sitte hän se on rikki.. mut esim. 156 2.5 v6 kuivaajan saa 30e eli ei paha hinta.. kyllä niit kuivaajiaki kannattaa vaihtaa ajan myötä esim. 7 vuoden välein.. tai aina kun järjestelmä on tyhjä niin se pitäs vaihtaa.. ja öljyä kannattaa pyytää lisäämää aina kylmäaine lisäyksen yhteydessä, koska jos kylmäainetta vuotaa pois järjestelmästä niin myös öljyä tulee ulos..
*156 v6*