Auto sijoitus.
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Auto sijoitus.
Tuossa tuli ajatusleikki mieleen kun nuo tytöt tuossa kasvavat. Jos nyt ostaisi auton joka olisi tarkoitus laittaa kuntoon ja se saisi odottaa tyttöjen kasvamista. Tietty talvella käynnistyksiä ja kesällä pikku lenkkejä. Niin millähän italolla olisi paras "kurssi" alle 7000e hintaluokassa? Spider, Bertone GTV, Alfetta / GTV, 90, 75 turbo/V6, Fiat/Bertone X1/9, Giulietta yms? ES30:n uskon kallistuvan huomattavastikkin seuraavan 20w kuluessa mutta sen lähtöhinta on jo nykyäänkin itselle mahdoton.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
bertone gtv:n kurssi on jo valmiiksi aika kova joten arvonnoususta on ehkä enää turha puhua tämän kohdalla..
luulisin että sijoitusmielessä alfetta GTV/GTV6 on kova sana, tosin alkuperäisiä kutosia ei taida alle 7000€:n saada ainakaan huippukuntoisena mutta teikäläisellähän on jo kys malli hallussa...
mielestäni hyvä kakkonen on ysikymppinen, tuotantomäärät melko pienet ja noistakin jo suurin osa paalattu pois.. kuusimukinen ja alkup yksilö niin arvon nousu on taattu.. hyvät maksavat keskieuroopassakin jo 3000-7000€, tosin halvempiakin välillä liikkuu myynnissä..harvinaisin noista taitaa olla 90 2.0 V6 iniezione jota ei ole tehty kuin muutama tuhat kappaletta..
seitenvitonen on vielä turhan yleinen ja varsinaisesta sijoituksesta ei mielestäni vielä voi puhua kuin ehkä 75 turbon ja 75 V6:n kohdalla ja varsinkin turbon kohdalla..
luulisin että sijoitusmielessä alfetta GTV/GTV6 on kova sana, tosin alkuperäisiä kutosia ei taida alle 7000€:n saada ainakaan huippukuntoisena mutta teikäläisellähän on jo kys malli hallussa...

mielestäni hyvä kakkonen on ysikymppinen, tuotantomäärät melko pienet ja noistakin jo suurin osa paalattu pois.. kuusimukinen ja alkup yksilö niin arvon nousu on taattu.. hyvät maksavat keskieuroopassakin jo 3000-7000€, tosin halvempiakin välillä liikkuu myynnissä..harvinaisin noista taitaa olla 90 2.0 V6 iniezione jota ei ole tehty kuin muutama tuhat kappaletta..
seitenvitonen on vielä turhan yleinen ja varsinaisesta sijoituksesta ei mielestäni vielä voi puhua kuin ehkä 75 turbon ja 75 V6:n kohdalla ja varsinkin turbon kohdalla..
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Suomessa tämä sijoitukseksi ostaminen ei välttämättä toimi. Täällä kun kukaan ei halua autosta maksaa mitään, vaan ilman pitäisi saada. Tosin ainahan voi sitten sijoituksen muuttaa rahaksi ulkomaankaupalla.
Yleisesti ottaen, avoautot ja 2-oviset coupet pitävät tällä hetkellä 4-ovisia paremmin hintansa. Todennäköisesti hamassa tulevaisuudessa noista sinun vaihtoehdoista spider tai GTV on se halutuin. Ainakin omalla kohdalla Spider oli kalliimpi kuin Sprint, mutta sitten puolestaan Sprint Speciale olisi ollut vielä avoakin kalliimpi. Itse en edes katsellut kovakattoisia. Minulla vaihtoehdot oli projektikuntoinen XK120 Jagge, Austin Healey tai Giulietta Spider.
Ei ilmeisesti kannata spekuloida mikä olisi paras sijoitus. Osta sellainen mikä itseä miellyttää ja millä on hauska ajaa. Jos puolestataan haluaa rahalle korkokasvua, niin esim Aston Martin näyttäisi olevan nousukurssissa. Ei tosin ole italialainen eikä halpa enää nykyään. Ehkä joku klassikko Ferrari, tosin nekin on jo nykyään kalliita.
Yleisesti ottaen, avoautot ja 2-oviset coupet pitävät tällä hetkellä 4-ovisia paremmin hintansa. Todennäköisesti hamassa tulevaisuudessa noista sinun vaihtoehdoista spider tai GTV on se halutuin. Ainakin omalla kohdalla Spider oli kalliimpi kuin Sprint, mutta sitten puolestaan Sprint Speciale olisi ollut vielä avoakin kalliimpi. Itse en edes katsellut kovakattoisia. Minulla vaihtoehdot oli projektikuntoinen XK120 Jagge, Austin Healey tai Giulietta Spider.
Ei ilmeisesti kannata spekuloida mikä olisi paras sijoitus. Osta sellainen mikä itseä miellyttää ja millä on hauska ajaa. Jos puolestataan haluaa rahalle korkokasvua, niin esim Aston Martin näyttäisi olevan nousukurssissa. Ei tosin ole italialainen eikä halpa enää nykyään. Ehkä joku klassikko Ferrari, tosin nekin on jo nykyään kalliita.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
samaa mieltä, arvon nousu tulevaisuudessa melkoisen varma..jännä homma sinänsä ettei torinopartsin mies ole betaansa (scorpionia) saanut myytyä..jknracing kirjoitti:Itse olisin lisännyt tuohon listaan vielä Lancia Beta Montecarlon. Sijoitusmielessä siitä en tiedä, mutta tuskimpa ne ainakaan halpenee.

-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Kyllä se Beta on vaihtanut omistajaa.90 kirjoitti:jännä homma sinänsä ettei torinopartsin mies ole betaansa (scorpionia) saanut myytyä..
Ja sitten hieman OT. Jos jonkun silmiin osuu kuvia Montecarlosta rallissa ennen vuotta -81 (ei 5 tai 6 ryhmäläisiä Giro D'Italiassa), niin saa ilmoitella missä moisia on nähnyt!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
just no hyvä että uusi koti on löytynyt..jknracing kirjoitti:Kyllä se Beta on vaihtanut omistajaa.90 kirjoitti:jännä homma sinänsä ettei torinopartsin mies ole betaansa (scorpionia) saanut myytyä..
Ja sitten hieman OT. Jos jonkun silmiin osuu kuvia Montecarlosta rallissa ennen vuotta -81 (ei 5 tai 6 ryhmäläisiä Giro D'Italiassa), niin saa ilmoitella missä moisia on nähnyt!

toivottavasti meni tosi harrastajalle..
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tässä tehdään sijoituskohteita. Huom. sisältää voimakkaita kohtauksia, yksityiskohtaista pilkontaa ja kasaan kursimista. Tuon kädentaidon kun omistais. 

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Eiks tää ollut tytöille tulossaAlfistipohjoosesta kirjoitti:
Sitten ajellaankin nuoruuden ilolla ja innolla.

Vähän samanlaisia ajatuksia itelläkin. Pojalle pitää ikäisensä peli saada.
Jotain tällaista olen ajatellut.
On iskällä sitten muutama vuosi aikaa laitella ( ja testata )

Miksi tyytyä tavanomaiseen?
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Nuohan oli itseasiassa helppoja projekteja. Kutakuinkin samaa luokkaa kuin oma Alfa. Tässä puolestaan parin kaverin Buick harrastusta. Näissä tapauksissa saa todellakin olla kädentaitoja. Monella jää helpompikin projekti tekemättä. Eivät siis ole Alfoja mutta hyviä sijoituskohteita.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Tässä tehdään sijoituskohteita. Huom. sisältää voimakkaita kohtauksia, yksityiskohtaista pilkontaa ja kasaan kursimista. Tuon kädentaidon kun omistais.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
nyt sinulla ei oikein ole tietämystä 90:n suhteen sillä italian kotimarkkinoille tehty 2.0 V6:sta kuten Gamma tuossa jo mainitsikin.TestarosaFinland kirjoitti:90, sulla on oieni virhe. Alfa 90 inizione oli varusteltu 2.5 v6 moottorilla, ei 2 litraisella, ja se oli vielä Kultainen neliapila
alkupään 2.5:t ovat malliltaan 90 2.5 QuadrifoglioOro, myöhemmät malliltaan 90 2.5 Super ,kaikkien ruiskumallien yhteydessä on maininta Iniezione.
E: ja tuon QO:n tunnistaa digimittaristosta, superissa tavallinen mittaristo 75:n malliin