33:n vaihteet

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
tomduck
Viestit: 12
Liittynyt: 29 Heinä 2005, 23:02

33:n vaihteet

Viesti Kirjoittaja tomduck »

Mistähän mahtaa johtua pieni ruksaus-ääni vaihettaessa moottorijarrutuksessa kakkoselle tai ykköselle? Onko tyyppivika? Voiko ääni aiheutua muusta kuin kuluneesta synkronoinnista? Laatikossa on oikeanlaiset öljyt ja kytkinkin ollut pohjassa vaihettaessa :roll: Pienet tasauspyörästön rattaat uusittiin juuri ja sitä ennen ei ajokokemusta autosta ole. Auto on 1.7 IE vm. 90..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Onhan tuo jonkinlainen tyyppivika tuo kakkosen synkka :?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Irrottaako kytkin kunnolla vai "siinä ja siinä" vasta ihan lattianrajassa?
- Epäkelpokeräilijä -

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Näyttäisikö työsylinteri painavan kytkimen haarukkaa suoraan? Ainakin 16-venttiilisissä noita haarukoita on hyppäillyt pois paikoiltaan, jolloin se menee vinoon ja ainakin kytkinpoljin muuttuu jäykemmäksi käyttää.

tomduck
Viestit: 12
Liittynyt: 29 Heinä 2005, 23:02

Viesti Kirjoittaja tomduck »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Irrottaako kytkin kunnolla vai "siinä ja siinä" vasta ihan lattianrajassa?
Tuota enpä osaa ny ihan sanoo. :roll:

tomduck
Viestit: 12
Liittynyt: 29 Heinä 2005, 23:02

Viesti Kirjoittaja tomduck »

pee kirjoitti:Näyttäisikö työsylinteri painavan kytkimen haarukkaa suoraan? Ainakin 16-venttiilisissä noita haarukoita on hyppäillyt pois paikoiltaan, jolloin se menee vinoon ja ainakin kytkinpoljin muuttuu jäykemmäksi käyttää.
Kytkinpoljin on kyllä melko löysä. Välillä se tekee sitä vissiin myös ylös päin vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle. Auttaako kytkimen ilmaaminen?

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

no mulla on neljä laatikkoa ollu omassa 33:ssa ja jokaisessa on kakkonen rutissu!!! "oikealla" vaihto tekniikalla ja välikaasulla saa rutinat kuriin, mutta vaatii harjoittelua :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos poljin on löysä niin melkein voisin arvata, että se kytkimen käyttökäpälää tukeva akselitappi on poikki. Synkro voi tietysti lisäksi olla kulunut.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Sanoisin että 98% varmuudella se on se synkro...
On se sen verran tunnettu malli vika :?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Synkro se on. Tietty, jos kytkin ei lisäksi irroita kunnolla niin onkelma vaan pahenee. Rauhallisesti kun vaihtaa oikeilla kierroksilla niin hyvin menee vaihteet pesään... Ainakin omassa ex 33:ssa näin
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Vastaa Viestiin