156sessa on erilaisia materiaaleja (alumiini,magnesium )kuin noissa vanhemmissa esim 155 painaa hiukan enemmän kuin 156. Korin pellit
ovat eripaksuista tavaraa eri kohdissa jne. 147tssä on varmaan taas enemmän varusteita kuin tuossa vanhemmassa 156sessa. Ja vanhemmat mallit on 156 osalta kevyempiä kuin uusimmat.
166TS varmaan koneen virityksessä eroa ainakin 2.5 V6sessa on 188hv muistaakseni vääntö alempana?
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
156 2.5V6 kerb weight 1320kg TM mittaus auton omapaino 1375kg
TM : Punnitus tehdään kaikki säiliöt täytettyinä, mutta ilman kuljettajaa
156 2.0 kerb weight 1250kg
" The usual definition of kerb weight is a vehicle in its ready to use condition with all tools, spare wheel etc. and a full tank of fuel. Many vehicle manufacturers are, however, now following European Directive 95/48/EC which specifies the kerb weight as a car in ready to drive condition with the fuel tank 90% full, a driver on board weighing 68 kg and luggage of 7 kg"
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Juu, Rasvis sitä taisi ylipainoiseksi haukkua.
GTV:n massoja ihmeteltiin Bellassa samalla kun ensimmäisiä kaljoja korkkailtiin. Läskejä ne on kaikki, moottorista riippumatta.
lanciapoika kirjoitti:
Ja mitä tehty 166 ts myllyyn kun jossa vähemmän hepoja kuin 156 ts??
Kyllä tehot laski 155:stä 150:een samaan aikaan molemmissa, oliko se kesä/syksy 2000. Sitä ennen siis molemmissa 155 mutta 166:ssa huippuvääntö saavutettiin poikkeuksellisesti jo kierroksilla 2800 rpm.
Ei ainakaan minun mielestäni. Takapään apurunko on kevytmetalliseosta, samoin ainakin osa tukivarsista. GTV:n etupyöräntuenta on sama kuin 155:ssä mutta taka-akselilta löytyykin ihan erilaista rojua.