Alfa talvilepoon, mitä toimenpiteitä?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Alfa talvilepoon, mitä toimenpiteitä?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nyt on tilanne sillä mallilla, että käyttöautot erikseen ja Alfa voi jäädä ansaitsemaansa vanhuuden lepoon vähemmälle (kesä)ajolle jolloin voi rauhassa kunnostaa vailla aikataulupaineita. Sittenhän se on oikea harrasteauto. Sanoinhan etten helpolla siitä luovu :wink: .

Mitähän arvon raati ehdottaa toimenpiteiksi talvisäilytyksen ajalle.
Paras vaihtoehto olisi tietysti talli, vaikka kylmäkin, mutta todennäköisempi paikka on ulkona kokopeitteen alla.
Talven aikana tarkoitus siirtää välillä talliin, että voisi jotain tehdä.

Mitkä on suositeltavat toimenpiteet näillä eväillä?
Kunnon pesu, tankki tyhjäksi, tulpan rei'istä öljyä sylinteriin. Nämä tuttuja, mutta lisää vinkkejä kehiin.

Kiitos!

E: otsikkoa muokattu
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Isän museobemaria kun ollaan talviteloille laitettu, niin mainitsemiesi toimenpiteiden lisäksi ollaan ottettu akku pois ja nostettu auto pukkien/tunkkien varaan jottei jouset kuoleennu.

Tässä parit linkit asiasta:
http://www.pieksamaenseutu.fi/index.php?id=1834
http://puosu.dna.fi/~kerappo/cars/auton ... Toc3730460

Avatar
Georgios Terziakis
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Georgios Terziakis »

Sisälle kannattaa laittaa kosteuden poistaja. Esim. tuommonen http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 0295647906

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Jäähdytysnesteen pakkasen kestävyys jos ulkona seisotat.
Jarrunesteiden kunto eli kuinka vanhaa.
Polttoainetankki täytenä kokoajan ( kondensioveden takia ).
Meinaa alkaa tökkimään se yks ainut vesihelmi suodattimessa.
Paskat renkaat alle.
Jos käyttelet tallisssa niin käytä kone aina kunnolla lämpöseksi.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Jos se kokopeite tai sen narut osuvat autoon, on autosi pian saman näköinen kuin minun. Kaikki mikä liikkuu, hankaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

täytyy yhtyä seiskafemman mietteisiin ja kokemusta on meni 90:stä hieman katto vituralleen kun pääsi kokopeite hinkkaamaan..

suosittelen pressutallia talvisäilöksi jos ei talliin mahdu, noitahan saa jo alle 200 erkin hintaan.. :wink:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kiitokset linkeistä ja vinkeistä!

Joo, tota peitettä vähän mietin itsekin, mutta kai sen jotenkin saisi viritettyä ilmavasti niin ettei hankaisi. Samalla kiertäisi hieman ilma, jos jättäisi ikkunaa rakoselleen.
No, vielähän tässä on muutama viikko aikaa ihmetellä :wink: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Laita peitteen alle kattotelineet (jos sellaiset löytyy). Näin auton katon ja peitten väliin jää ilma tila. Käytä jotain oikeaa auton huppua, ei mitään halpakaupan kevytpeitettä. Itsellä on autot hupun alla tallissakin. Näin se hieno pöly laskeutuu hupun päälle, eikä maalipinnalle.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

tsav kirjoitti:Käytä jotain oikeaa auton huppua, ei mitään halpakaupan kevytpeitettä.
Jos ostan Motonetistä kokopeitteen mallia L, niin onko se oikea huppu vai halpakaupan kevytpeite :roll: ?
Nyt täytyy kysellä, kun on uusi juttu edessä.

Noni, taas tuli mieleen lisäkyssäri.
Minkälaisilla aineilla tuo pohja kannattaa pestä, sellainen "myrkky" ettei tarvitse mitään ihmeempiä suojia käyttää, eikä tarvitsisi ihmeempää vaikutusaikaa, kun pitää suorittaa minuuttitaksa-nosturilla tuo pesu.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Kävin tänään käyttämässä talviseisonnassa olevan American koneen lämpimäksi ja käytin ilmastointia myös. Tarkoitus on toistaa sama kuukauden puolentoista välein.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ohessapa ihan kiva linkki talviseisokkia silmällä pitäen.. :wink:
KLICK

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Alfissimo kirjoitti:Jos ostan Motonetistä kokopeitteen mallia L,
Noh, ostitkos?

Jos auton myllyttää ja laittaa kunnon kerroksen vahaa pintaan niin eikai tuon peitteen pitäisi kauhean pahaa jälkeä päästä tekemään. Vai?

Parin viikon päästä auto jää ulos seisomaan ja ajeltua tulee ehkä joka toinen viikonloppu tai jtn sinnepäin. Pitääkö jotain muuta huomioida kuin täysi tankki ja muut auton nesteet tarkastaa/lisätä? Sekä tietenkin renkaan paineet...

Edit: www.fixus.fi
Alfoihin ei erikseen löydy kokopeitettä. Eikös esim. BMW E46 ole suurinpirtein samaa kokoluokkaa? Vai onko jollain parempaa vaihtoehtoa tuolta listalta?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Haa, joo ei ollutkaan peitteelle tarvetta, kun appivanhempien tallista jäikin Alfan mentävä rako vapaaksi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kaikkihan katsoi sen hienon ohjeen (faq osio) jonka eräs uusi foorumilainen mulle toimitti 8)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Antijape:han sen saman oli postannut jo tuolla ylempänä :wink:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Oho :oops:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuo Getvonen makaa koko talven tallissa. Nyt päätin että tänä talvena en sitä käynnistele silleen että moottori käynnistyis, mutta kannattaako nyt sitten pyörittää startilla ja jotenkin estää sytytys ja polttoaineen suihkutuus. Tosin voishan tehdä sen niin että antais suoraan virtaa solenoidille, eli ei laittaisi autoon lainkaan virtoja päälle?
Toinen kyssäri, toi teki kesällä sen että kytkin ei irroittanut lainkaan auton käyttöön ottaessa (sen seistyä viikkoja) sai irtoamaan vain raivokkaalla suttaamisella, sen jälkeen tuntui ja toimi normaalisti. Onko muilla ollut tuota varastoinnin jälkeen?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

GTV6:ssahan on Motronic? Kai siinä on joku päärele jonka irroituksella tappaa kätevästi sekä sytkän että ruiskun?

Kytkin kai liimautuu lähinnä saatuaan kosteutta jostain. Kerran sattui kohdalle kun auto seisoi moottoripesun jälkeen viikon.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kaikissa GTV6:ssa L-jet kuten muissakin 116-sarjan takavetoisissa V6-alfoissa 75 3.0 QV:ta lukuunottamatta..

omassa GTV6:ssa ei ainakaan toistaiseksi ole kytkin juminut, tähän vaikuttanee se että on säilössä lämpimässä (n +15C) ja lisäksi on tullut käyteltyä konetta ja ajeltuakin hallin kerran tälle talvea.

Vastaa Viestiin