33:sen jakohihnat
Valvoja: Moderators
33:sen jakohihnat
Mistä löytyy kampiakselin ajoitusmerkki hihnoja vaihdettaessa?
Auto on -93 1.7i ilman virranjakajaa eli suorasytkällä, oppaassa jakajallisessa mallissa ajoitusmerkki löytyy kun irrottaa virranjakajan ,entä tässä?
Auto on -93 1.7i ilman virranjakajaa eli suorasytkällä, oppaassa jakajallisessa mallissa ajoitusmerkki löytyy kun irrottaa virranjakajan ,entä tässä?
Tuolla vähän juttua 16V setistä, kuvien kera:
http://personal.inet.fi/cool/mlinnoskiv ... nokat.html
(Sivut eivät ole vielä virallisesti julkaistu, joten osoite tulee muuttuman, ovat vielä keskeneräiset, mutta kun sattuivat olemaan tällähetkellä upittuna, niin kaippa niitä voi selailla, jos vaikka jotain hyötyä olisi.)
http://personal.inet.fi/cool/mlinnoskiv ... nokat.html
(Sivut eivät ole vielä virallisesti julkaistu, joten osoite tulee muuttuman, ovat vielä keskeneräiset, mutta kun sattuivat olemaan tällähetkellä upittuna, niin kaippa niitä voi selailla, jos vaikka jotain hyötyä olisi.)
Kiitos vastauksista!
Sain kyllä hihnat kohalleen ,merkkasin hihnapyörän . Kaikki reiät lohkossa on pakkastulpilla , jakajaa siis ei ole-suorasytytys. Auto revue opas ja jopa auton oma käsikirja ei tunne ko.systeemiä (motronic MP3.1 haynesin data bookin mukaan)
Kiva pirssi kaikenkaikkiaan ,vaihdoin välillä toisesta italosta(lancia)jottei tuu aika pitkäksi. Jakkarat vaan on oudot ,tietääkseni 16 tappisessa ja Imola mallissa on erilaiset? Löytyisköhän mistään.?
Sain kyllä hihnat kohalleen ,merkkasin hihnapyörän . Kaikki reiät lohkossa on pakkastulpilla , jakajaa siis ei ole-suorasytytys. Auto revue opas ja jopa auton oma käsikirja ei tunne ko.systeemiä (motronic MP3.1 haynesin data bookin mukaan)
Kiva pirssi kaikenkaikkiaan ,vaihdoin välillä toisesta italosta(lancia)jottei tuu aika pitkäksi. Jakkarat vaan on oudot ,tietääkseni 16 tappisessa ja Imola mallissa on erilaiset? Löytyisköhän mistään.?
Tota istuinasentoa saa parennettua (IMO) selvästi, kun vaihtaa ne korotuspalat päittäin. Eli ottaa takakiinnityksessä olevat korkeat eteen ja toisin päin. Pultit joutuu vaihtamaan päittäin myös. Tulos on se, että penkki kallistuu pikkasen taaksepäin ja antaa tukea vähän enemmän jaloille. Muutenhan ainakin 16V mallin penkit on ihan tukevat, tosin tehty aika kapoiselle ihmiselle.
Joo löytyy siis 1.4 Imola ,joku erikoismalli jossa muotoillummat penkit(ei recarot mutta samaa tyyliä) mobile.de sivulla oli mm. myytävänä ja olen jossain suomalaisessa 33:ssa nähnyt ja istunutkin ko jakkarat, ei vaan tuu mieleen missä kun on jonkun verran aikaa. Toi etuosan korotus on tullut mieleen , pitänee vaan laittaa pidemmät pultit myös?! Jakkaran kaposuus ei isoin vaiva , vaan reisituen puute ja selkänojan kaarevuus.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Jep. Keithin Alfa-sivuilla on myös tästä aiheesta juttua. Clickmarkkul kirjoitti:Tota istuinasentoa saa parennettua (IMO) selvästi, kun vaihtaa ne korotuspalat päittäin.
Se, miten tämä liittyy jakohihnoihin onkin jo aika vaikeasti perusteltavissa

Totta! Yhdistin vaan kaksi kysymystä
Eli vieläkin kiinnostaa se ajoitusmerkki tossa jakajattomassa versiossa,vaikkakin sain kyllä kivasti kaikki merkit kohalleen. Repiikö ne esim. deltalla tulpan irti .Lähinnä jos on vaikka kone aukaistu?!(tosin kuka nyt sinne koneen veis täysremppaan niillä hinnoilla )

Eli vieläkin kiinnostaa se ajoitusmerkki tossa jakajattomassa versiossa,vaikkakin sain kyllä kivasti kaikki merkit kohalleen. Repiikö ne esim. deltalla tulpan irti .Lähinnä jos on vaikka kone aukaistu?!(tosin kuka nyt sinne koneen veis täysremppaan niillä hinnoilla )
Eikö siinä tosiaan ole semmosta muovitulpaa siinä kytkinkopassa, startin kupeessa, jonka avaamalla näkisi vauhtipyörän?
Kampiakselin hihnapyörässäkään ei näy mitään? (Veikkaus, siinä meinaan noita merkkejä on yleensä autoissa.)
Toisaalta tuo 8V ajoitus on helpompi kuin 16V, eli jos se oli kohdallaan, niin ei luulisi ongelmia olevan.
Kampiakselin hihnapyörässäkään ei näy mitään? (Veikkaus, siinä meinaan noita merkkejä on yleensä autoissa.)
Toisaalta tuo 8V ajoitus on helpompi kuin 16V, eli jos se oli kohdallaan, niin ei luulisi ongelmia olevan.
Resepti: otetaan pesuainetta ,annetaan vaikuttaa ja ruiskutetaan pesurilla(varovasti) puhtaaksi, kunnon lamppu ja kas, löytyihän se tulppa ja reikä
Tosin piilotettu niin hyvin sytytyspuolien alle , että siitä ei ole hyötyä ellei irroita puolahässäkkää.
Kiitos neuvoista ja toivottavasti markkul jaksat hyvällä alulla olevia sivujasi kehittää

Kiitos neuvoista ja toivottavasti markkul jaksat hyvällä alulla olevia sivujasi kehittää
