Continentalin kitkat GT:ssä...katastrofi
Valvoja: Moderators
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
Continentalin kitkat GT:ssä...katastrofi
Moro
Millaisia kitkarenkaita olette GT-kuljettajat kokeilleet. Laitettiin tänään alle Continetalin 205-16 55 kitkat ja ajettavuus on ihan kamala. Takapää seuraa ratin liikkeitä piiiitkällä viiveellä.
Tuntuu siltä että nopea ratinliike edestakaisin aiheuttaa ihmeellisen heiluriliikkeen joka ratin yhdellä heilautuksella toistuu parin heilahduksen verran.
Myös poistuttaessa motarilta ramppiin tulee helposti sellainen tunne että ihan just ollaan nelipyöräluisussa, ESP kait sitten puuttuu peliin.
Ei mulla edelliset Alfat(156) ole oleet näin surkeita kitkojen kanssa. Kokelin ilmnpaineilla 2.3 - 2.9.
Millaisia kitkarenkaita olette GT-kuljettajat kokeilleet. Laitettiin tänään alle Continetalin 205-16 55 kitkat ja ajettavuus on ihan kamala. Takapää seuraa ratin liikkeitä piiiitkällä viiveellä.
Tuntuu siltä että nopea ratinliike edestakaisin aiheuttaa ihmeellisen heiluriliikkeen joka ratin yhdellä heilautuksella toistuu parin heilahduksen verran.
Myös poistuttaessa motarilta ramppiin tulee helposti sellainen tunne että ihan just ollaan nelipyöräluisussa, ESP kait sitten puuttuu peliin.
Ei mulla edelliset Alfat(156) ole oleet näin surkeita kitkojen kanssa. Kokelin ilmnpaineilla 2.3 - 2.9.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese
Mulla on ollut maksalaatikossa nyt kaksi talvea ja yhden kesän misukan maxi-icet. Koko sama 205/55-16. Nuo on ainakin yllättävän jämäkät rungoiltaan ja kesälläkin on ihan ok ajella. Mallihan on kyllä jo vanhentunut etten tiedä miten uusi malli toimii kuivalla.
Ajattelin juuri ostaa vuodenvaihteessa nuo Contin kitkat, mutta jos kommentit on tuollaisia, niin mietitäänpä vielä
Niin paineet on ollu 2,4...2,8. Yleensä talvella 2,5
Ajattelin juuri ostaa vuodenvaihteessa nuo Contin kitkat, mutta jos kommentit on tuollaisia, niin mietitäänpä vielä


- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Mulla oli Contin kitkat aikaisemmin 156:ssa alla ja kyllä ne oli aika huterat asfaltilla sivuttaissuunnassa. Kitkoissahan tuon sivuttaisepävakauden asfaltilla aiheuttaa voimakas lamellikuvio, eli "viillot" kumin pinnassa ovat syvät. Lumella ja jäällä Conti oli kyllä sitten loistava, vaati vaan älyttömästi totuttelua kuivalla tiellä ajamisessa. Nyt on Nokian kitkat ja ne on kuivalla suuntavakaammat.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Käytänpä tätä topiccia hyväkseni.
päivällä tuli laitettua alle nokian hkpl4.set, HYI JÄRKKY!... hyvästi ajo-ominaisuudet. Suositetuilla paineilla, kykenin juuri ja juuri ajaan bensa-asemalle kun auto velluu jokasuuntaan. Asemalla paineet yli sallitun 2.7:mään. Eipä siitä paljoo muuttunut, edelleen velluu joka suuntaan, hyvä kun uskaltaa edes kurviin mennä. huhhuh
päivällä tuli laitettua alle nokian hkpl4.set, HYI JÄRKKY!... hyvästi ajo-ominaisuudet. Suositetuilla paineilla, kykenin juuri ja juuri ajaan bensa-asemalle kun auto velluu jokasuuntaan. Asemalla paineet yli sallitun 2.7:mään. Eipä siitä paljoo muuttunut, edelleen velluu joka suuntaan, hyvä kun uskaltaa edes kurviin mennä. huhhuh

- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Laitatin 166:een Nokian 4:set 205/55 R16 ja jotain pehmeyttä on havaittavaissa mutta ei nyt häiriöksi asti eli olen suht. koht. tyytyväinen. Se mitä testeissä sanottiin rengasmelusta pitää paikkansa 4:en suhteen. Olen havainnut että monet talvirenkaat ovat pehmeitä ja siten ajo-ominaisuudet muuttuu jonkin verran verrattuna kesärenkaisiin, toki näyttää olevan niin että jotkut renkaat/automerkit ei sovi alkuunkaan yhteen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Huomenna selviää, kuinka Continentalin nastat toimii Fiatin alla.
Alfan alla ollut kolme talvea Nokian Hakka2:set, niistä ei pahaa sanaa.
Yllättävän moni on haukkunut nuo Hakka4:set veltoiksi, saman efektin havaitsin viime talvena Goodyear UG500 Pösön alla, kaistan vaihto asfaltilla oli urheilusuoritus, kun renkaat muljui minne sattui.
No, harvemminhan talvirengas on suunniteltukaan asfaltille, lumi/jää kun on sen elementti. Suotavaa tosin olisi edes pieni johdonmukaisuus pitävälläkin pinnalla.
Alfan alla ollut kolme talvea Nokian Hakka2:set, niistä ei pahaa sanaa.
Yllättävän moni on haukkunut nuo Hakka4:set veltoiksi, saman efektin havaitsin viime talvena Goodyear UG500 Pösön alla, kaistan vaihto asfaltilla oli urheilusuoritus, kun renkaat muljui minne sattui.
No, harvemminhan talvirengas on suunniteltukaan asfaltille, lumi/jää kun on sen elementti. Suotavaa tosin olisi edes pieni johdonmukaisuus pitävälläkin pinnalla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Kehitys kehittyy, vai kuinka se meni...Alfissimo kirjoitti:Huomenna selviää, kuinka Continentalin nastat toimii Fiatin alla.
Vanhat Nokian Hakka2:set ovat asfaltilla huomattavasti jämäkämmät, kuin juuri ostetut Continental Winter Viking 2:set.
Melko löysät renkaat sivusuunnassa, ja näitä on vielä kehuttu rengasvertailuissa asfalttiominaisuuksista, joka oli yksi kriteeri valittaessa renkaita.
Pistää vaan ihmetyttämään, kuinka hirveät Nokian neloset on asfaltilla, kun niitä on lehdissäkin moitittu

No, lumelle ja jäällehän nämä renkaat onkin tarkoitettu.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
tottahan se on että kesän jälkeen kun alle laittaa talvirenkaat niin ne tuntuu siltä kuin ajaisi makkarapaketilla... varsinkin jos on tottunut matalaprofiili renkaaseen!
mutta kyllä ainakin henkilökohtaisesti olen siihen talvella tottunut,ja tuntuu taas paremmalta kun kelit lämpiää ja saa vaihtaa kesärenkaat alle
mun mielestä melkopitkälti tottumiskysymys,mutta voihan se olla että jos se on häiritsevää niin renkaan vaihto saattaa auttaa asiaan!


Life is too short to drive boring cars.
Vaihdoin perjantaina alle uudet Michelin Maxi-Icet 225/45-17 kitkat ja täytyy sanoa, että ovat sulaolosuhteissa kyllä todella hyvät. Paineina 2,5 kiloa.
Tuntuu, että äänekkyydessä vain vähäineni ero kesärenkaisiin ja ajotuntuma sama normaaliajossa.
Uskon myös, että talviolosuhteissa pito on ainakin uutena vähintäin sama kuin loppuunkuluneissa Hakkapeliitta 2:ssa, jotka myöskään eivät minusta hirveän huonot olleet sulaolosuhteissa.
Näin palattiin takaisin kitkoihin 2 talven nastarengaskokeilun jälkeen.
Tuntuu, että äänekkyydessä vain vähäineni ero kesärenkaisiin ja ajotuntuma sama normaaliajossa.
Uskon myös, että talviolosuhteissa pito on ainakin uutena vähintäin sama kuin loppuunkuluneissa Hakkapeliitta 2:ssa, jotka myöskään eivät minusta hirveän huonot olleet sulaolosuhteissa.
Näin palattiin takaisin kitkoihin 2 talven nastarengaskokeilun jälkeen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Nytpä ainakin itse vertailin kahta eri talvirengasta. Olkoonkin, että eri auto ja eri rengaskoko, niin ei aivan tasapäinen vertailu, mutta... Renkaan pääpiirteet tulee toki silti esiin.KauGoH kirjoitti:tottahan se on että kesän jälkeen kun alle laittaa talvirenkaat niin ne tuntuu siltä kuin ajaisi makkarapaketilla
Alfan alla Nokian2 195/60-15 ja Fiatin alla Conti WinterViking2 185/65-14.
En hauku Contia, mutta vanha Nokialainen on jäykempi.
Liukkaita odotellessa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Toissapäivänä vaihdoin taas alle talvinakit,
(vakio 205/60/15) Nokialaiset kitkat alle.
Pirun paljon "mukavammat" kuin
nuo vanhat Pirellin kuustonniset kesänakit...
vaikka ikää näissäkin on enemmän
kuin olisi suotavaa..
Ainakin alle 120 km/h:n vauhdeissa selvästi
hiljaisemmatkin.
(vakio 205/60/15) Nokialaiset kitkat alle.
Pirun paljon "mukavammat" kuin
nuo vanhat Pirellin kuustonniset kesänakit...
vaikka ikää näissäkin on enemmän
kuin olisi suotavaa..

Ainakin alle 120 km/h:n vauhdeissa selvästi
hiljaisemmatkin.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
pa pa paska paarum...Alfisti kirjoitti:Ladassa on alla Barumit kesät talvet; hyviä renkaita

näin ennenvanhaan mutta kyllä baarumeiden laatu parantunut huomattavasti kahdessatoistavuodessa, oli meinaan baarumit meikän eka-autossa alla kun ostin se ja kun nykyisiin vertaa niin harppaus on melko kova..

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mulla tuli viimetalvisen Seiskavitosen mukana itäsaksalaiset patti-Baarumit
Pitoa tuntui perstuntumalla olevan ihan käypäsesti (ei kylläkään niin paljon kuin broidin Conteissa) mutta melu oli helvetillinen. Tämäntalvisen Fordsonin alla on Hakkis Kakkoset, Barumeihin verrattuna melua ei ole nimeksikään. Vai olisiko Sierain muuten niin paljon hiljaisempi auto?

- Epäkelpokeräilijä -
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Nyt on ollu Barumit alla pari päivää. Ainakin asfaltilla pitää hyvin
Nojoo, itseasiassa eksyin yhdelle kaljamatielle perjantaina, niin kyllä käyttäytyi hienosti, ei tehnyt mitään ylimääräistä, meni kuin kiskoilla (paitsi tietysti jos tinttas kaasun pohjaan..). Tarttee nyt odotella niitä oikeita talvikelejä niin näkee minkämoiset ovat. Painoja näyttäs olevan kyllä ihan kohtuullisesti, että siellä näkyy ainakin halpa hinta. Eivät kyllä mitään kauheata melua pidä, se on ollu ihan positiivinen yllätys.
Oli muuten näkemisen arvoinen ilme rengasliikkeen ruuhka-apulaisella kun nappasi takarenkaan pois. Semmonen ":shock: missä ne jarrut on!?!"
Sitten toinen totesi (ei tiennyt että minä olin auton omistaja) "alfa roomeo" ja yritti katsoa sisälle, ovenkahvaan kiinni, eikä saanut ovea auki. Ei varmaan tarttis ees pistää autoa lukkoon kun ei ihmiset osaa avata ovia vaikka ne ois auki 

Oli muuten näkemisen arvoinen ilme rengasliikkeen ruuhka-apulaisella kun nappasi takarenkaan pois. Semmonen ":shock: missä ne jarrut on!?!"


- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Ja käytän edelleen. Eilen käväsin Lielahden Vianorilla kertoilemassa kokemukseni noista hakka 4:sta. Lähdettiin sitten myyntimiehen kanssa koeajolle. Kaveri sanoi että kyllä ne kummallisen vetelät on, kun kerran nuo renkaat ovat vielä "erityis" jäykät verrattuna useimpiin muihin nastarenkaisiin. ( kuulemma jotenkin erikois vahvistetut). Laittoi sitten seuraavalle päivälle ajan tarkenpaan syyniin.Epezi kirjoitti:Käytänpä tätä topiccia hyväkseni.
Äsken kävin ja kaveri tutki auton ympäri, löysi vasemmalta raidetangon sisäpäästä väljää, mutta myönsi kuitenkin että ei tuo selitä peräpään vetelyyttä.
No raidetangon pää menee vaihtoon (samalla selkis että vasen takapäänlaakeri on sökö, olisin mennyt vaihtamaa oikeen, huh).
Tekivät kaiken tämän ilmatteeks (enkä ole edes renkaita sieltä ostanut) eli hyvä asiakaspalvelu


- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 13 Loka 2004, 02:17
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Keskiviikkona laitettiin rouvan Espaceen Nokian Hkpl4:set (225/60 16). Samana päivänä sillä ajaessa ajattelin että Ei hyvää päivää! Ihan hirveetä! Aivan karsea melu ja pito (+7 Celsiusta) asfaltilla kuin 70-luvun Corollassa. Vaan kuinkas sitten kävikään - nyt kun on reilu kolmisen sataa kilometriä takana, niin alkaa tuntua siltä että kyllä noista vielä renkaat saadaan.
Alfa. Jo vuodesta 1990.
Ladassa? Ei noin isot...mulla on kesällä matalaprofiiliset 175/70-13 ja talvella 155 R13Cuore Sportivo kirjoitti:Mulla on tossa kyrvänjatkeessa jotkut neuvostoliittolaiset mitkälie -nastarenkaat (175/70-14?) ja olen tyytyväinen. Hiljaiset ja mukavat.

Onkos kellään muuten kokemuksia Kleber Kapnor 5 (tai jtn) renkaista... taitaa olla halvimmasta päästä uudet renkaat mitä voisi ajatella VW:n alle.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Noikian Rsi:t on ollut alla viikon verran ja hilajaiset tuntuu olevan. Pito märällä asfaltilla tuntuisi kuitenkin olevan olematonta. Liikkeelle lähtiessä VDC:n merkkivalo alkaa vilkkumaan vaikka ei mielestään edes juuri paina kaasua. Lisäksi renkaiden ujellus valkoisenviivan/suojatien päällä on uskomatonta elokuva luokkaa!
Se ny vaan on yks lysti, mikkä letkut on Suomessa alla, kun talvinopeudet on mitä on ja jos meinaa kortin säilyttää ens kevääkskin mopoajeluita varten.
Mulla on muuten Maxi Icet edessä toista talvee ja Contit takana.
Hallituksen autossa on Hakkis nastat ja sitä jurinaa en jaksas kyllä kuunnella matka-ajossa.
Kitkat on hiljasemmat kun kesäläskit - voi kuunnella radioo ja koneen musaa rauhassa.
Mulla on muuten Maxi Icet edessä toista talvee ja Contit takana.
Hallituksen autossa on Hakkis nastat ja sitä jurinaa en jaksas kyllä kuunnella matka-ajossa.
Kitkat on hiljasemmat kun kesäläskit - voi kuunnella radioo ja koneen musaa rauhassa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Toivottavasti hiljaisemmat, kuin mitä mulla oli Unon alla jotkut vanhat Nokialaiset.90 kirjoitti:fiudessa gislaved nordfrost kokoa 155/80/13, tosin vielä kesätossut alla joten vaikea sanoa minkälainen meteli irtoaa
Meteli oli infernaalinen, enkä valehtele sanoessani, että 70 km/h:n jälkeen piti olla korvatulpat, jos aikoi pitempää matkaa ajaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Arkiautossa eli Pösö 307 Wagonissa pyörii alla Continental Winter Viking ykköset 195/65R15 ja mihinkään aikaisempiin talvinakkeihin verrattuna ovat oikeasti aivan helvetin hyvät nastakumeiksi.
Jämäkkä ohjautuvuus mutkissa ja muutoinkin, hyvä lumi - ja jääpito ja ennen kaikkea, hiljaisemmat kun ritkestonen kesäkumit!
Auto ja sen ominaisuudet voivat tietysti vaikuttaa kumien käyttäytymiseen mutta aiemmassa Xsarassa olleet Nokialaisen kakkoset olivat ainakin siihen ranskikseen täysin sopimattomat.
Mutkaan kun käänsi niin auto odotti aina puoli sekuntia kunnes huojahduksen saattelemana lähdettiin kääntymään.
Tämän jälkeen seurasi yliohjautuvuuden tuoma perätarjonta.
Kumeissa oli pakko olla jotain vikaa koska profiili tässä sitruunassa oli jäykähkö 195/55R15.
Alfan kanssa en pahemmin ole päässyt talvikumien ominaisuuksia testaamaan kun on talvisin ollut huilimassa mutta mukana tulleet Fuldan keskieuroopankitkat ovat ehkä paskimmat renkaat mitä missään ajamassani autossa on alla olleet.
Jämäkkä ohjautuvuus mutkissa ja muutoinkin, hyvä lumi - ja jääpito ja ennen kaikkea, hiljaisemmat kun ritkestonen kesäkumit!
Auto ja sen ominaisuudet voivat tietysti vaikuttaa kumien käyttäytymiseen mutta aiemmassa Xsarassa olleet Nokialaisen kakkoset olivat ainakin siihen ranskikseen täysin sopimattomat.
Mutkaan kun käänsi niin auto odotti aina puoli sekuntia kunnes huojahduksen saattelemana lähdettiin kääntymään.
Tämän jälkeen seurasi yliohjautuvuuden tuoma perätarjonta.
Kumeissa oli pakko olla jotain vikaa koska profiili tässä sitruunassa oli jäykähkö 195/55R15.
Alfan kanssa en pahemmin ole päässyt talvikumien ominaisuuksia testaamaan kun on talvisin ollut huilimassa mutta mukana tulleet Fuldan keskieuroopankitkat ovat ehkä paskimmat renkaat mitä missään ajamassani autossa on alla olleet.
Viimeksi muokannut glideslope, 04 Marras 2005, 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
IEpezi kirjoitti:Käytänpä tätä topiccia hyväkseni.
päivällä tuli laitettua alle nokian hkpl4.set, HYI JÄRKKY!... hyvästi ajo-ominaisuudet. Suositetuilla paineilla, kykenin juuri ja juuri ajaan bensa-asemalle kun auto velluu jokasuuntaan. Asemalla paineet yli sallitun 2.7:mään. Eipä siitä paljoo muuttunut, edelleen velluu joka suuntaan, hyvä kun uskaltaa edes kurviin mennä. huhhuh
lmeisesti tämä ketju todistaa jopa jo nyt sen, että samoilla renkailla saadaan niin erilaisia kokemuksia automerkistä ja mallista rippuen.
Isäukon nykyisessä Mazda 6:ssa on alla HP4:t jotka ainakin siinä autossa toimivat loistavasti lukuunottamatta melua. Hyvin toimivan ESP:n kanssa lumisilla ja jäisillä mutkateillä ajaminen on oikeasti hauskaa!
No, eihän tämä malli kesäkumeillakaan niihin hiljaisimpiin kuulu mutta talvirenkailla melutaso nousee jyrkästi.
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 27 Heinä 2005, 13:48
- Car(s): 75 3.0 America Turbo
- Paikkakunta: Joensuu // Helsinki
Itse laitoin kuluvalla viikolla alle uudet HKPL 4:t 195/60/15. Toki ajotuntuma ei ole sama kuin 205/55/16 kesärenkailla, mutta ei nyt erityisen suurta velttoutta voi sanoa olevan. Conti oli suunnitelmissa, mutta sitä en valitettavasti tällä aikataululla tuossa koossa saanut.
Huomattavasti hiljaisemmat kuin HKPL 2:t jokatapauksessa.
Lisäksi täällä idässä on oikeasti sellainen talvi että lumi ja jääpito ovat aikalailla ykkösasioista rengasta ostaessa.
Toivotaan vaan että Nokia on onnistunut ratkaisemaan nastojen irtoamisongelman joka ainakin joissain sarjoissa on kai ollut tosiasia.
Huomattavasti hiljaisemmat kuin HKPL 2:t jokatapauksessa.
Lisäksi täällä idässä on oikeasti sellainen talvi että lumi ja jääpito ovat aikalailla ykkösasioista rengasta ostaessa.
Toivotaan vaan että Nokia on onnistunut ratkaisemaan nastojen irtoamisongelman joka ainakin joissain sarjoissa on kai ollut tosiasia.
Tuota noin, tässä omakohtaisia kokemuksia Hakkapeliitta 2 sekä 4:sta eri autoissa.
Hakkapeliitta 2:sen ensi kokemukset oli Seat Leon VT4 alla koossa 225/45x17" ja oli kieltämättä äänekkäät, mutta ihan hyvät muuten esim.pidon / jämäkkyyden suhteen ainakin ns.normaalissa ajossa.
Seuraavaksi samat renkaat Audi A8:sin alle koossa 225/55x17". Sitten ei enää ääniä sisään pahemmin kuulunutkaan, mutta olihan auton äänieristys muutenkin hiukan eri tasoa kuin Seatin (yhtään Seattia mollaamatta, sillä se oli mielestäni ihan -ok- auto). 55-sarjalaisenakaan ei mielestäni ainakaan normaalissa ajossa "sortanut" rengasta mitenkään häiritsevästi.
Sitten nykyiden yhdistelmä, eli GTA:n alla 225/45x17" Hakkapeliitta 4:set. Nyt täytyisi taas verrata äänieristyksen (tai sen puuttumisen) puolesta Seattiin. On kohtuutonta verrata Audiin, ero on ihan oikeasti kuin yöllä ja päivällä. Tässä suhteessa Hakkapeliitta 4 on mielestäni hiljaisempi kuin Hakkis 2:nen. Ei nyt mitenkään hirveän paljon välttämättä, mutta kuitenkin jonkin verran, että se ei voi olla pelkkää "kuvitelmaa". Pitoa riittävästi, sekä johdonmukainen ajettavuus esim sohjossa / lumella. Velttoutta ei esiinny mielestäni sen enempää / vähempää kuin Hakkis 2:ssa taas ns.normaalissa ajossa.
Nämä kommenttini siis liittyvät pelkästään omiin kokemuksiini Hakkapeliittojen suhteen (ajettu on myös muutamia vuosia Hakkis 1:llä, mutta se ei nyt enää ole tänä päivänä oleellista "tietoa" vertailun suhteen).
Mielenkiintoista olisi kuulla jonkun kommentteja, kun joku on esimerkiksi siirtynyt Hakkapeliitta 4:sta käyttämään Continentalin tai Michelinin viimeistä teknologiaa olevia nastoja nimenomaan samassa autossa. Itsellä kun ei ole noista merkeistä mitään kokemusta.
Hakkapeliitta 2:sen ensi kokemukset oli Seat Leon VT4 alla koossa 225/45x17" ja oli kieltämättä äänekkäät, mutta ihan hyvät muuten esim.pidon / jämäkkyyden suhteen ainakin ns.normaalissa ajossa.
Seuraavaksi samat renkaat Audi A8:sin alle koossa 225/55x17". Sitten ei enää ääniä sisään pahemmin kuulunutkaan, mutta olihan auton äänieristys muutenkin hiukan eri tasoa kuin Seatin (yhtään Seattia mollaamatta, sillä se oli mielestäni ihan -ok- auto). 55-sarjalaisenakaan ei mielestäni ainakaan normaalissa ajossa "sortanut" rengasta mitenkään häiritsevästi.
Sitten nykyiden yhdistelmä, eli GTA:n alla 225/45x17" Hakkapeliitta 4:set. Nyt täytyisi taas verrata äänieristyksen (tai sen puuttumisen) puolesta Seattiin. On kohtuutonta verrata Audiin, ero on ihan oikeasti kuin yöllä ja päivällä. Tässä suhteessa Hakkapeliitta 4 on mielestäni hiljaisempi kuin Hakkis 2:nen. Ei nyt mitenkään hirveän paljon välttämättä, mutta kuitenkin jonkin verran, että se ei voi olla pelkkää "kuvitelmaa". Pitoa riittävästi, sekä johdonmukainen ajettavuus esim sohjossa / lumella. Velttoutta ei esiinny mielestäni sen enempää / vähempää kuin Hakkis 2:ssa taas ns.normaalissa ajossa.
Nämä kommenttini siis liittyvät pelkästään omiin kokemuksiini Hakkapeliittojen suhteen (ajettu on myös muutamia vuosia Hakkis 1:llä, mutta se ei nyt enää ole tänä päivänä oleellista "tietoa" vertailun suhteen).
Mielenkiintoista olisi kuulla jonkun kommentteja, kun joku on esimerkiksi siirtynyt Hakkapeliitta 4:sta käyttämään Continentalin tai Michelinin viimeistä teknologiaa olevia nastoja nimenomaan samassa autossa. Itsellä kun ei ole noista merkeistä mitään kokemusta.
Mustang HT 1964 1/2 289 + Convertible 1967 390 + Fastback 1967 390 GT