


Valvoja: Moderators
Sama juttu, toinen Alfa menossa eikä kummassakaan ole ollut ongelmia käsijarrun kanssa. Käytän käsijarrua aina ja usein.Pablo Honey kirjoitti:Eipä oo toistaseks ollu ongelmia käsijarrun kanssa. Hyvin on irronnut. Odotellaan niitä 20-asteen pakkasia.
Siis onko auto oikeasti jumissa vai jääkö tuo valo vain palamaan? Sehän tosiaan ilmoittaa myös jarrunesteen vähäisyydestä. Vilkkuminen ajossa viittaa vahvasti siihen ja johtuu luonnollisesti nesteen pinnan heilahtelusta esim. kiihdytyksissä.hamppi kirjoitti:Ennen tuota jumahtamista huomasin (!) valon vilahtelevan satunnaisesti perus maantieajossa.
Taitaavat sekä V6, että Pablo olla ongelman jäljillä.. Ei siellä kyllä mitään nestettä näy enää olevan.Pablo Honey kirjoitti:Siis onko auto oikeasti jumissa vai jääkö tuo valo vain palamaan? Sehän tosiaan ilmoittaa myös jarrunesteen vähäisyydestä.
Jarrunestettä voi lisätä (kunhan ei sotke Dot 4 & Dot 5)hamppi kirjoitti:Taitaavat sekä V6, että Pablo olla ongelman jäljillä.. Ei siellä kyllä mitään nestettä näy enää olevan.
Voiko tuota lisätä ihan tosta noin vaan?
Mutta mihin kummaan se neste on kadonnut? Etkös Pablo juuri itse myös kärsinyt samanlaisesta nestehukasta, näin muistelisin? Millä korjaantu?
En nyt löydä sitä ketjua sitten millään.
Toivottavasti olisi juurikin tästä kyse.. Minulle nimittäin mainittiin viime määräaikaishuollossa, että kohta alkaisi olemaan vaihdon paikka palojen suhteen.mattijus kirjoitti:Syy nestepinnan vajaukseen tulee myös selvittää, voi olla helpoimmillaan loppuun ajetut jarrupalat.
Mulla on auto vasta menossa pajalle, mutta todennäköinen syyllinen nestehukkaan on kytkimen työsylinteri.hamppi kirjoitti:Taitaavat sekä V6, että Pablo olla ongelman jäljillä.. Ei siellä kyllä mitään nestettä näy enää olevan. Mutta mihin kummaan se neste on kadonnut? Etkös Pablo juuri itse myös kärsinyt samanlaisesta nestehukasta, näin muistelisin? Millä korjaantu?
Ei se kait täysin tyhjä ollut, kun ei sitä jarrunestettäkään paljoa joutunut lorottamaan.Pablo Honey kirjoitti:Oliko siis koko säiliö tyhjentynyt?
Juu, pitää laittaa seurantaan. Pitää toivoa vaan, että kyse olisi niinkin yksikertaisesta asiasta kuin jarrupalat. Ne kun tosiaan on jo vaihtokunnossa...tosin kytkinremppakin tehtiin taanoin, joten tuo samainen kytkimen työsylinteri kummittelee minullakin otsalohkossa.Pablo Honey kirjoitti:Kannattaa tarkkailla sitä nesteen pintaa, vaikka varoittaahan se valokin nesteen vähyydestä
Paitsi että mulla se vika on kytkimessä. Sain nimittäin tuossa yksi päivä ongelmaa tutkiessani ja kytkintä painellessani ilmaa varmaankin työsylinteriin ja kytkin jäi iloisesti pohjaan. Nestettä lisäämällä ja kytkintä pumppaamalla ilmat sai taas pois. Eli voi se tyhjäks valua sieltäkin. Joskin en tiennyt, että sieltä menee neste myös takajarruille.Harrikka kirjoitti:Juu toinen osa säiliöstä etujarruille,ja se toinen takajarruille ja kytkimelle.Jos ihan tyhjäks menee se kytkin /kautta takajarruosio,niin vika jarruis.