164 puhallin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
iski
Viestit: 22
Liittynyt: 08 Touko 2005, 10:05
Paikkakunta: Espoo / Lahti

164 puhallin

Viesti Kirjoittaja iski »

Miten ihmeessä saa ton puhaltimen irti tuolta moottoritilasta? On niin prkl ahdas mesta eikä näy mitään kiinnikkeitä. :bad-words:

Eli malli on 164 TS -89, automaatti ilmastointi. Puhallin pätkii pahasti. Toimii aina sillon tällön ja jos on tiukka paikka saada lasit sulaks nii pitää käydä mäiskäsee tota puhallinta nii se vähän aikaa puhaltaa taas.
########################
#Maailma on erilainen alffistin silmin#
########################

Avatar
SPO
Viestit: 88
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:27
Car(s): 164 Q4 -96 ja -94, 75 Ts -89, Giulia Super -69, Fiat 127 -76, Vanaja -67
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja SPO »

Se on tosiaanki ahdas, mutta kyllä se sieltä mahtuu, kun irrottaa seuraavaa:
-Löysää tulipellin pultit ja vedä peltiä konetta kohti.
-Irrota vinkkarin vivusto.
-löysää kotelossa oleva ilmastointipömpeli (ei letkuja) ja nosta ja vedä puhaltimesta poispäin.
-Puhaltimen koppaa pitävät klipsit auki.
-Ujuttamista ja lievää väkivaltaa.

Jotakuinkin noin se lähtee, mutta korjatkaa/lisätkää, jos olen väärässä/ unohdin jotakin. On jo vuosi siitä, kun itse tein vastaavan operaation, eikä ihminen voi kaikkea muistaa. :wink:

Hukka
Viestit: 65
Liittynyt: 02 Loka 2005, 12:59
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Mulla sama ongelma.. puhallin temppuilee. Toimii kyllä kun käy rummuttamassa kylkeen mutta sammuu iteksiään. Onko puhallin kuin hyvin korjattavissa?

Avatar
SPO
Viestit: 88
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:27
Car(s): 164 Q4 -96 ja -94, 75 Ts -89, Giulia Super -69, Fiat 127 -76, Vanaja -67
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja SPO »

Itse puhaltimen moottoria on hieman huono korjata ja uusi on uusi.
Ite ostin autosähköliikkeestä (Boch) 90 eskoa.

Sulla on hiilet (ei vaihdettavissa) loppunut, jos koputtamalla toimii.
Eli em. ohjeilla ja kärsivällisyydellä purkamaan. :wink:

iski
Viestit: 22
Liittynyt: 08 Touko 2005, 10:05
Paikkakunta: Espoo / Lahti

Viesti Kirjoittaja iski »

Kiitoksia neuvoista! Pitää ilmeisesti panostaa jaa ostaa toi uusi moottori. On pakkasella tai kostealla ilmalla niin ärsyttävä vika että...

Hmm toi tulipelti on imeisesti se moottorin takana oleva suojapelti. Mut mikä toi vinkkari oikeen on?
########################
#Maailma on erilainen alffistin silmin#
########################

Avatar
Snake
Viestit: 128
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 13:40
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Snake »

Hiacen startin hiilistä saa veistettyä sopivat hiilet, jos jaksaa ropata, tai jos on eurot tiukilla, ei ole kummonen homma, pientä sorminäppäryyttä vaatii ja tietysti kolvin et saa ne tinattua takas...

Avatar
SPO
Viestit: 88
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:27
Car(s): 164 Q4 -96 ja -94, 75 Ts -89, Giulia Super -69, Fiat 127 -76, Vanaja -67
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja SPO »

Tulipellin suhtee olet oikeassa ja vinkkarit on tuulilasin pyyhkimet.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Adita oy. http://www.adita.fi/
Irtohiiliä ja melkein millä mitoilla tahansa.

iski
Viestit: 22
Liittynyt: 08 Touko 2005, 10:05
Paikkakunta: Espoo / Lahti

Viesti Kirjoittaja iski »

Loistavaa vinkkii paukkuu!!! Kiitoksia!
########################
#Maailma on erilainen alffistin silmin#
########################

Hukka
Viestit: 65
Liittynyt: 02 Loka 2005, 12:59
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Hukka »

SPO kirjoitti: -Puhaltimen koppaa pitävät klipsit auki.

Kuinka monta noita klipsejä löytyy sieltä..? Itse löysin vain yhden (puhallin ei ole vielä irti..) ajosuunnassa puhaltimen vasemmasta alareunasta.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jaahas... alkaa oleen puhallin finaalissa. Muutama viikko sitten alkoi rohinaujellus, kitinää on kuulunut jo parivuotta. Tänään sitten starttauksen jälkeen oli ihan mykkä, kun pikkusen matkaa ajo niin tuli taas henkiin, mutta nopeus aaltoilee.

Kuinkas tuo tulipelti on kiinni että saa vähän taivutettua?

marqs31411
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja marqs31411 »

Kuva

Löytyy 4 klipsi ja yksi ruuvi mikä pitää sitä kasassa. ja sivuilla alhalla kiinnitys peltipalat mitä täytyy taivutta että puhallin tulis pois. Vinkkarit kans pois kokonaan
Mulla olit hiilet aika kulunut.

Kuva

Hiilet on 8x10 mm -just itselle sai viime viikonloppuna vaihtettu. Maksoivat 105kruunu kpl. elikö yhteensä 13.50 euroa
Mulla onneksi ei ollut vielä kone asennettu. En kuvittele kyllä miten saa muuten puhaltimen irti..

Kuva

On saatana ahdas paikka.

Tämä vehke täytyy irrottaa
Kuva

Yritäkää kestää!
Alfa on paras - mutta valitettavasti ei ikuinen!:(

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

marqs31411 kirjoitti:Mulla onneksi ei ollut vielä kone asennettu. En kuvittele kyllä miten saa muuten puhaltimen irti..
No ittellä ei ole "onneksi" tuota ilmastointia niin se auttaa vähän, mutta ahdasta sielä on kuitenkin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Epezi kirjoitti:Kuinkas tuo tulipelti on kiinni että saa vähän taivutettua?
Osaiskos joku tuohon vastata.

Onkos minulla tämä moottori:
164 Moottori jos Bosch. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1858 69.90 ???

auto on siis -89 ja ei ilmastointia.

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Uskoisin että juuri tuo - Motonetistä hain joku aika sitten itselleni vastaavan ja hyvin toimii; 164 tosin mallia 1990.

Tulipelti on muistaakseni kiinni reunoista - 2 ruuvia per puoli - ja keskellä yläosassa on vielä lisätukitanko. Ei ollu mitenkään mahoton homma moottoria vaihtaa ilmastoimattomaan versioon; kannattaa putsata samalla ilmanottokaukalo sekä lämppärin kenno ylimääräisestä biosfääristä jota ainakin itselläni löytyi runsaahkosti.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Ei se kovinkaan monella ruuvilla kiinne ole.
Villakankas takki vaan päälle ja hyvin hoituu :mrgreen:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei kyllä pysty se takki päällä tekeen kun ei siinä pysty käsiäan liikuttaan.... ei hetkinen, nythän mää keksin miks se päällä ajaa aina mettään! se takki päällä mennään vaan suoraan kun ei pysty rattia kääntään. :mrgreen:

Joo-o, täytyy mennä tuommoinen moottori ostamaan ja asennella se tossa kolmisen viikon päästä, siihen asti täytyy pärjäillä ilman puhallinta, kiitos ohjeista!

Jospa sitten jaksas korjata sen vanhan ja pistää myyntiin, vinkki vinkki :wink:

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

No jos se on muuten ehjä.. niin, uudet laakerit ja hiilet vaan.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Epezi kirjoitti:kolmisen viikon päästä
Huh, minun kolme viikkoa venyi viideksi kuukaudeksi :lol:

No joo, irrotin puhaltimen. Tuo kotelo lähti kun väänsin sen sorkkaraudalla sieltä pois. Se kohta moottorista johon ne hiilet koskee, oli ihan urilla ja kulunut jotain 1,5 milliä. Joten aattelin että kaippa se pitää uusi ostaa.
Ei muuta kuin kotelo takaisin ettei lämmityshässäkkään mene kauheesti paskaa. Meni takaisin vain rikkinäisenä erinäisten vasaraniskujen ja kiroilun saattelemana, eli uusi kotelo täytyy varmaan hankkia, ei viitsisi alkaa parsimaan.

Kun sain sen sinne pujotettua takaisin huomasin että kun sen liu'uttaa sinne repsikanpuolelle niin se nousee sieltä ihan suoraan ja kiltisti ylös ja alas, TOU :x

iski
Viestit: 22
Liittynyt: 08 Touko 2005, 10:05
Paikkakunta: Espoo / Lahti

Viesti Kirjoittaja iski »

Itse huomasin kotelon irroittamisen ehjänä olevan lähes mahdoton tehtävä... Suosittelen tähän projektiin ryhtyviä leikkaamaan kotelosta siististi ison palan irti, jonka jälkeen puhaltimen saa HELPOSTI irti ja siihen pääsee vaihtamaan hiilet. Korjausoperaation jälkeen kotelon saa siististi liimattua taas kasaan ja taas puhaltaa.
########################
#Maailma on erilainen alffistin silmin#
########################

Vastaa Viestiin