33 kytkin
Valvoja: Moderators
Ensinnäkin homman pystyy tekemään kone paikallaan. Tosin kytkimen keskittäminen saattaa olla henkalaa, jos ei ole hyvää työkalua. Tietysti tarkat silmät auttavat asiaan.
Eli auto kannattaa tunkata kohtuu korkealla, tietysti standien varaan, niin että alla mahtuu könyämään pari ihmistä. Tosi riski sälli tekee yksinäänkin
mutta en suosittele.
Konepelti irti (ei ihan välttämätön mutta helpttaa).
Sitten konehuoneen puolelta kannattaa purkaa turhaa heebeliä pois. Ei välttämättä pakollista, mutta imusarja kannattaa irroittaa, niin pääsee stasrttiin paremmin käsiksi. Startin pultit pitävät myös lootaa kiinni. Myös jakajan kansi kannattaa ottaa irti, että ei säry.
Sitten lambda ja pakosarja irti. Loppuputkea ei tarvitse irroittaa.
Sitten moottorin edestä pitää (tai ainakin kannattaa) irroittaa etukiinnike. Kaksi pulttia poikkitangossa, keskellä. Kannattaa ottaa irti, jotta kone pääsee liikkumaan vapaammin, eikä kuminen kiinnike murru.
Jos vesiletkut on huonot, ne voi murtua, koska taipuvat. Toisaalta ne kannattaisi vaihtaa silloin. Niitä ei siis tarvitse irroittaa.
Sitten sisältä kepin nuppi irti (pitäisi irrota vetämällä).
Nyt kone-laatikko setti on kiinni vain yläkannakkeesta (tulipellissä ylhäällä).
Sitten pitää irroittaa nopeusanturin johto laatikon oikealta (apparinpuoli) puolen ja HAL anturi koneen ja laatikon rajapinnasta, kuskin puolelta sivusta. Ja vielä peruutusvalokytkimen johdot.
EDIT: Vetarit irti. Kuusiokolopultit.
Sitten vielä koneen alta kytkikopan ja koneen välissä oleva suojapelti pois.
Sitten kone kannattaa tukea köydellä ja laudoilla, niin että köysi menee vauhtipyörän ja koneen välistä, ylöspäin ja kiinni lautoihin, jotka ovat auton pituusakselin suuntaisesti. Toinen pääty kannattaa jättää vielä irti, jotta siitä saa laskettua.
Sitten hallitunkki koneen alle, pieneen pitoon. Koneen yläkannakkeen pultti pois. Nyt kone on tunkin varassa!
Sitten toinen ottaa siitä köydestä löysät pois (yksi kierros lankun ympäri, että saa voimaa, eikö lipeä). Ja toinen alkaa laskea tunkilla, toinen antaa samalla köydestä.
Kone alkaa kallistua. Pitää laskea niin alas, että ylimmät laatikon pultit menevät alemmas kuin tulipelti. Sitten vaan varmistuköysi kiinni. Tunkki on hyvä pitää koneen alla, jos vaan mahdollista.
Sitten laatikon pultit auki, pikku hiljaa. Laatikon alle pitäisi laittaa tunkki, tai kaksi, joilla sitä tuetaan. Kun pultit ovat auki, pitäisi laatikko saada varvasti liutettua pois paikaltaan ja laskettua tunkeilla. Sitten tunkit pitäsi vielä saada pois laatikon alta, kun auto ei kuitenkaan ole tarpeeksi korkealla.
Sitten vaan kytkin irti ja uusi tilalle.
Kun konetta nostaa paikalleen, pitää se nostaa tarpeeksi ylös. Laatikon takakiinnikkeen ei pitäisi kantaa, vaan olla vapaana siinä reijässään. Muuten vaihteensiirrin ottaa aukon pelteihin kiinni, eikä mene ykkönen silmään
Kun laatikkon on irti, kannattaa tarkistaa haarukan akseloinnin tappi, joka tuppaa katkeilemaan.
Eipä siinä muuta kai. Muutaman kerran kun tekee, menee rutiinilla. Mä laitan tohon albumiin vielä yhden kuvan siitä koneen roikottamisesta.
Eli auto kannattaa tunkata kohtuu korkealla, tietysti standien varaan, niin että alla mahtuu könyämään pari ihmistä. Tosi riski sälli tekee yksinäänkin

Konepelti irti (ei ihan välttämätön mutta helpttaa).
Sitten konehuoneen puolelta kannattaa purkaa turhaa heebeliä pois. Ei välttämättä pakollista, mutta imusarja kannattaa irroittaa, niin pääsee stasrttiin paremmin käsiksi. Startin pultit pitävät myös lootaa kiinni. Myös jakajan kansi kannattaa ottaa irti, että ei säry.
Sitten lambda ja pakosarja irti. Loppuputkea ei tarvitse irroittaa.
Sitten moottorin edestä pitää (tai ainakin kannattaa) irroittaa etukiinnike. Kaksi pulttia poikkitangossa, keskellä. Kannattaa ottaa irti, jotta kone pääsee liikkumaan vapaammin, eikä kuminen kiinnike murru.
Jos vesiletkut on huonot, ne voi murtua, koska taipuvat. Toisaalta ne kannattaisi vaihtaa silloin. Niitä ei siis tarvitse irroittaa.
Sitten sisältä kepin nuppi irti (pitäisi irrota vetämällä).
Nyt kone-laatikko setti on kiinni vain yläkannakkeesta (tulipellissä ylhäällä).
Sitten pitää irroittaa nopeusanturin johto laatikon oikealta (apparinpuoli) puolen ja HAL anturi koneen ja laatikon rajapinnasta, kuskin puolelta sivusta. Ja vielä peruutusvalokytkimen johdot.
EDIT: Vetarit irti. Kuusiokolopultit.
Sitten vielä koneen alta kytkikopan ja koneen välissä oleva suojapelti pois.
Sitten kone kannattaa tukea köydellä ja laudoilla, niin että köysi menee vauhtipyörän ja koneen välistä, ylöspäin ja kiinni lautoihin, jotka ovat auton pituusakselin suuntaisesti. Toinen pääty kannattaa jättää vielä irti, jotta siitä saa laskettua.
Sitten hallitunkki koneen alle, pieneen pitoon. Koneen yläkannakkeen pultti pois. Nyt kone on tunkin varassa!
Sitten toinen ottaa siitä köydestä löysät pois (yksi kierros lankun ympäri, että saa voimaa, eikö lipeä). Ja toinen alkaa laskea tunkilla, toinen antaa samalla köydestä.
Kone alkaa kallistua. Pitää laskea niin alas, että ylimmät laatikon pultit menevät alemmas kuin tulipelti. Sitten vaan varmistuköysi kiinni. Tunkki on hyvä pitää koneen alla, jos vaan mahdollista.
Sitten laatikon pultit auki, pikku hiljaa. Laatikon alle pitäisi laittaa tunkki, tai kaksi, joilla sitä tuetaan. Kun pultit ovat auki, pitäisi laatikko saada varvasti liutettua pois paikaltaan ja laskettua tunkeilla. Sitten tunkit pitäsi vielä saada pois laatikon alta, kun auto ei kuitenkaan ole tarpeeksi korkealla.
Sitten vaan kytkin irti ja uusi tilalle.
Kun konetta nostaa paikalleen, pitää se nostaa tarpeeksi ylös. Laatikon takakiinnikkeen ei pitäisi kantaa, vaan olla vapaana siinä reijässään. Muuten vaihteensiirrin ottaa aukon pelteihin kiinni, eikä mene ykkönen silmään

Kun laatikkon on irti, kannattaa tarkistaa haarukan akseloinnin tappi, joka tuppaa katkeilemaan.
Eipä siinä muuta kai. Muutaman kerran kun tekee, menee rutiinilla. Mä laitan tohon albumiin vielä yhden kuvan siitä koneen roikottamisesta.