Kaveri soitti pari viikoa sitten kaupungilta ja ilmoitti vedon hävinneen 75:stä, syynä ilmeisesti kytkimen lentäminen pihalle No ei muuta kuin hinausköysi autoon ja kylmärinki perseen alla paikalle. Matkalla ehti sopivasti kuvitella miltä vaihdelaatikko näyttää kun kytkinlevy singahtaa sieltä matkaan. Paikanpäällä kytkinlevy paljastui onneksi jarrulevyksi ja alustan pikavilkaisun jälkeen diagnoosi oli helppo, vetarin pultit oli näköjään löystynny irti
Tarkoitus oli tänään pultata vetari takaisin paikalleen. Siinä hommaa aloittaessa selvisi että ei se olekaan löystynyt irti, vaan kaikki pultit olivat poikki
Meinasin hitsata mutterit pultin jämiin ja kääntää ne sitten irti, mutta ne oli poikki sen verran syvältä ettei se onnistunut. Ilmeisesti ei auta muu kuin irroittaa vetari kokonaan, että pääsee työstämään sitä vapaasti pöydällä. Lähteekö vetoakseli irti kun irroittaa sen alla olevat pultit, ja saako sen vielä takaisin samasta reiästä vai pitääkö koko laatikko purkaa? Öljyt pitänee ainakin laskea pois remontin ajaksi, etteivät ne leviä tallin lattialle.
75:n vetoakseli ongelma
Valvoja: Moderators
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
-
- Viestit: 208
- Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
- Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
- Paikkakunta: Koria
Taisi olla hieman epätarkasti selitetty, sillä ongelmana on vaihdelaatikkoon/perään menevä pätkä, ei varsinainen "vetoakseli". Eli miten sen irroituksen kanssa käy, lähteekö irti kun irroittaa ne kolme tai neljä pulttia joilla se on perässä kiinni ja saako sen vielä takaisin. Ko aiheesta en löytänyt mitään tietoa. Olisiko jollain perän/laatikon purkaneella tietoa?