Kysymyksiä 156 2.0

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Kysymyksiä 156 2.0

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Eipä sitä koeajon jälkeen voinut muuta tehdä kuin vaihtaa vanha fiat alfaan. Ja todella hyvältä vaikuttaa!!!

Mutta muutamia kysymyksiä löytyy:
- miten kierrosmittarin yhden valon saa vaihdettua
- miten lämmönsäätimen valon saa vaihdettua
- voiko ilmastointia käyttää talvella esim. pakkasella kun ohjekirjan mukaan kompukka ei lähe käyntiin jos ulkona on kylmempää kuin sisällä, ohjekirjan mukaan poistaisi huurteen talvella nopeasti, autossa automaatti-ilmastointi
- onko termarissa vika kun lämmöt ei nouse ajossa kuin 70 asteeseen ja kun auto seisoo tyhjäkäynnillä niin sitten lämmöt nousee 90:n
- auton mukana ei tullut code-korttia vaan kaksi avainta, myyjä sanoi että uusia avaimia voi silti hankkia maahantuojalta, onko näin
- onko 156 letku- vai lohkolämmittimiä ja miten tuollainen letkulämmitin asennetaan
Kiitoksia jo etukäteen!!!!

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Re: Kysymyksiä 156 2.0

Viesti Kirjoittaja KJS »

Jarama kirjoitti:Mutta muutamia kysymyksiä löytyy:
- miten kierrosmittarin yhden valon saa vaihdettua
Mittarin kehys on kiinni yhdellä ruuvilla. Se auki ja kehys lähtee irti. mittari on kiinni kahdella ruuvilla. Ne auki ja mittari irtoaa. Polttimot ovat kierrettävissä kannoissa mittarin takana. Helpoin ottaa koko mittari irti ja vaihtaa polttimon vaikka pöydän ääressä.
- miten lämmönsäätimen valon saa vaihdettua
Joku on onnistunut jotenkin vaihtamaan radioaukon kautta, mutta keskikonsolin irrotuksesta löytyy esim. täältä http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1640&highlight=
- onko termarissa vika kun lämmöt ei nouse ajossa kuin 70 asteeseen ja kun auto seisoo tyhjäkäynnillä niin sitten lämmöt nousee 90:n
Saattaa olla. 156:ssa iän myötä termari rupeaa jumittamaan auki
- onko 156 letku- vai lohkolämmittimiä ja miten tuollainen letkulämmitin asennetaan
Omassani on ainakin letkulämmitin joka on ilmeisesti korvannut jonkun putkenpätkän. En ole itse sitä asentanut.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

- onko termarissa vika kun lämmöt ei nouse ajossa kuin 70 asteeseen ja kun auto seisoo tyhjäkäynnillä niin sitten lämmöt nousee 90:n
Saattaa olla. 156:ssa iän myötä termari rupeaa jumittamaan auki
..tahi sitten ei. Omassa tessussa lämmöt vastaavia ja edellinen omistaja oli vaihdattanut termarin. Tuo mittari lienee aika epätarkka. Tärkeintä on tuleeko sisälle lämmintä vai ei. Itselle tulee ihan riittävästi.

Minua kiinnostaa myös tuo ilmastoinnin käyttö talvellla. Kompura ei ilmeisesti pyörähdä alle neljän celsius asteen?
Jarama kirjoitti:- auton mukana ei tullut code-korttia vaan kaksi avainta, myyjä sanoi että uusia avaimia voi silti hankkia maahantuojalta, onko näin
Kyllä, koodin saa maahantuojalta. joka lähettää sen lähimpään liikkeseen noudettavaksi. Kannatta hankkia ennen, kuin ajonesto alkaa ryttyilemään. Meinaan ...tuttaa ruveta miettimään millä se saadaan 100 km päästä, kun auto seisoo pihassa. Sen jälkeenhän ne lisäavainten hankkimisetkin onnistuu.
Viimeksi muokannut hagger16, 06 Marras 2005, 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jos se on samanlainen ku 98 V6sessa niin voi rauhassa käyttää ympäri vuoden
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

kyllä mulla ainakin huurut hävisi ekoilla pakkasilla suht nopeasti lasesta kun tyrkkäsi ilmastoinnin päälle! en tosin tiedä että kuvittelinko vai oliko se ilmastointi päällä... mutta uskoisin sen toimivan kelillä kuin kelillä,ja toisekseen olen kuullut myös että ilmastointia pitäisi käyttää talvellakin kerran kuukaudessa vähintään.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
janne63
Viestit: 64
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 15:47
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja janne63 »

Ainakaan -03 JTS:n automaatti-ilmastointi ei käynnisty enään nollakelillä.

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Itse en ole huomannut eroa huurteenpoistumisessa ilmastointi päällä tai pois kylmillä keleillä mutta hankalaahan sitä on vertaillakkaan.

Toisaalta en ymmärrä millä mekanismilla ilmastointi pystyisi kylmästä ilmasta kosteutta poistamaankaan. Olenkin pitänyt väittämää väärinkäsityksenä.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

janne63 kirjoitti:Ainakaan -03 JTS:n automaatti-ilmastointi ei käynnisty enään nollakelillä.
ainakin 02sen ilmastointilaite toimii kompurahan ei sitten pyöri oliko se nyt -3 astetta tms
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Esko kirjoitti: Toisaalta en ymmärrä millä mekanismilla ilmastointi pystyisi kylmästä ilmasta kosteutta poistamaankaan. Olenkin pitänyt väittämää väärinkäsityksenä.
Ei se ole väärinkäsitys, sillä ilmastointilaitteen kautta tuleva ilma on huomattavasti kuivempaa kuin (kylmässä) autossa oleva ilma. Laitteesta sisään tuleva kuivattu ilma pystyy sitomaan itseensä kosteutta ija siten myös huurteet poistuvat/vähenevät nopeammin.

Ja kyllä vain ilmastointia kannattaa käyttää ympäri vuoden (myös paremman toiminnan kannalta se on järkevää).
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Täällä klik on aiheesta ollut aikaisemminkin puhetta!
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Kiitoksia vastauksista, täytyy tutkia noita valojuttuja, saako polttimoita muuten motonetista?

Jos ilmastointi ei lähde päälle alle +3 niin toimiiko se huurteenpoisto silti eli kun jos keli on vaikka 0 astetta ja painan ilmastoinnin päälle niin toimiiko se huurteenpoistossa jos kierrän lämmöt sinne 24 asteeseen?

Onko nuo motonetin moottorinlämmittimen vastukset sopivia letkuun vai onko ne tarkoitettu vain lohkoon?

Saako sen code-kortin maahantuojalta ilmaiseksi ja mikä mahtaa olla numero ja mitä tietoja ne kysyvät?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Jarama kirjoitti: Jos ilmastointi ei lähde päälle alle +3 niin toimiiko se huurteenpoisto silti eli kun jos keli on vaikka 0 astetta ja painan ilmastoinnin päälle niin toimiiko se huurteenpoistossa jos kierrän lämmöt sinne 24 asteeseen?
Huurteenpoisto toimii normaalia tehokkaammin ilmastointilaitteen ollessa päällä, vaikka lämpötila on alle +3.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Jarama kirjoitti:Kiitoksia vastauksista, täytyy tutkia noita valojuttuja, saako polttimoita muuten motonetista?
Ainakin lämmönsäätimen polttimo löytyy, vaihdoin sellaisen viime viikolla. Maksoi pari euroa kahden setti, vaihtoon meni aikaa 10 minuuttia.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
mchammeri
Viestit: 126
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 12:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mchammeri »

Kaalipata kirjoitti:Ainakin lämmönsäätimen polttimo löytyy, vaihdoin sellaisen viime viikolla. Maksoi pari euroa kahden setti, vaihtoon meni aikaa 10 minuuttia.
Siis teit tämän 10 minuutissa? Kova jätkä. Toi näyttää nimittäin aika ikävältä hommalta...

Itselläni on palanut (nätin symmetrisesti) ne kaksi reunimmaista polttimoa, mutta ei ole saanut otettua itseään niskasta kiinni. Toi ei voi olla helppo operaatio.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Eipä sitä noin vaikeasti kannata tehdä (kokeiltu kyllä on tuotakin). Helpommalla pääsee kun:

- ottaa radion veks
- avaa lämmönsäätimen hatun että näkee mitä tekee
- vääntää hylsyllä takapuolelta palaneen lampun pois
- vaihtaa uuden tilalle.
- hattu säätimelle päälle
- radio takaisin
- tupakan polttoa
- kaljan juontia
- örinää
- nukkumaan

EDIT: Näin kävi kun seurasin tuon brittikaverin ohjeita. Tuo radioreiän kautta tapahtuva on hieman stressivapaampi...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Jätkällä on kyllä gynen kädet :wink:
Jos meikäläinen alkais vastaviin hommiin, niin keskikonsolin sisässä ois vähintään muutama hylsä ja parit lamput.
Vittumaisimpia kohtiahan tuossa lienee nämä:
- vääntää hylsyllä takapuolelta palaneen lampun pois
- vaihtaa uuden tilalle

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Itseasiassa tuo oli aika helppo nakki :-D Epäilen kyllä että noita lättyviikarin tumppuja olisi tarvittu jos autossa olisi ilmastointi...

EDIT: Tuo brittijampan säädinpaneeli on ainakin ihan erilainen kun mulla. Äijän mobiili on ilmastoitu, mut eipä silti näytä kovin ahtaalta kuvissakaan. Mulla vissiin on sitten gynekologin kädet :mrgreen: Täytyypä kokeilla illalla vaimokkeen jakopäätä...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Alfa 156 nimellä ei ainakaan mittaristovaloa saa motonetista eli millä numerolla ne lamput ovat ja onko mittaristossa samanlaiset kuin keskikonsolissa? Onko lasi vai muovikantaiset? Olisi mukavaa olla ensin polttimot ennen kuin alkaa purkamaan...
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Tuossa on hieman lisätietoa http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... sc&start=0 Osramin sivuiltakin taitaa löytyä tieto mikä poltin mihinkin menee.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ciancarlo kirjoitti:Huurteenpoisto toimii normaalia tehokkaammin ilmastointilaitteen ollessa päällä, vaikka lämpötila on alle +3.
Miks? Jos kompura ei kerran lähde käyntiin niin silloin kennokaan ei viilene eikä kosteus tiivisty siihen.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

taitaa olla niin että kompura pyörii vielä muutamassa pakkasasteessa ei ole nyt tuo manuaali käsillä ,)
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Manuaalin mukaan ilmastointi ei toimi jos ulkoilma on viileempi kuin mitä lämpötilaa säätimestä laittaa ja sehän on välillä 10-30 tms. Ei oikein ymmärrä kun ainakin 10 asteen lämpötilassa vielä toimii vaikka säädin olisi jossain 24 kohdalla, ikkunoista todella lähtee huurut kun ilmastoinnin laittaa päälle.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Juu, kyllä mulla kompura starttaa ainakin parin-kolmen asteen pakkasessa, kokeiltu on. Ja huurut häviää nopsaan, esim silloin, kun olen tullut kylmään autoon jälkihikisenä treenin jälkeen. Kylmemmissä lämpötiloissa en ole kokeillutkaan.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Jarama kirjoitti:Alfa 156 nimellä ei ainakaan mittaristovaloa saa motonetista eli millä numerolla ne lamput ovat ja onko mittaristossa samanlaiset kuin keskikonsolissa? Onko lasi vai muovikantaiset? Olisi mukavaa olla ensin polttimot ennen kuin alkaa purkamaan...
Motonetin osanumero on 43-2598. Ei ollut Osramin valmistamia, mutta eipä ollut alkuperäinenkään. Hinta oli jotain 2 euroa / 2 kpl.

EDIT: Niin juu, lampun alempia johtimia joutuu taivuttamaan hieman enemmän irti rungosta että saa kunnon kontaktin. Tämä pätee ainakin lämmönsuuntausnuppiin, muista ei tietoa.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Jarama kirjoitti: Onko nuo motonetin moottorinlämmittimen vastukset sopivia letkuun vai onko ne tarkoitettu vain lohkoon?
Motonetin tavaraa tuntematta väittäisin että letkulämmittimiä ne ovat. Valurautalohkosta huolimatta ei taida tuossa 16V TS-koneessa olla proppua mihin lohkolämmittimen tuuppaisi. Ainakin JTS-koneessa pitää tyytyä letkulämmittimeen mikä ei edes saa nesteitä juuri kiertämään. Onneksi 20 senttiä letkua lämpenee kunnolla :-D Ongelma ei taida onneksi olla noin paha TS-koneessa.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Kaalipata kirjoitti:Itseasiassa tuo oli aika helppo nakki :-D
EDIT: Tuo brittijampan säädinpaneeli on ainakin ihan erilainen kun mulla. Äijän mobiili on ilmastoitu, mut eipä silti näytä kovin ahtaalta kuvissakaan.
No perkele... Pitänee kokeilla tuota keinoa lämmönsäätimien valoihin. Minullaki tuo mötikkä on aivan erilainen, mitä tuossa britin kuvissa oleva (valkoinen). Autoni on vielä manu-ilmastoinnilla eli ainut mikä kertoo sen olemassaolosta on hiutalenappi konsolissa.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Mikä poltin tuohon kierrosmittariin sopii, joka on siis taustavalona?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Voi olla varmin tapa irrottaa mittari (3 ruuvia) ja ottaa takaa poltin irti ja ajaa se kädessä autotarvikeliikkeeseen - toimi hyvin ainakin omassa tapauksessa.
MP

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

..tai vielä varmempi tapa on ottaa ne polttimot irti, antaa mittarin olla auki ja sotkea fillarilla tarvikekauppaan polttimot taskussa. Toimi minun kohdalla pirun hyvin :wink:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Hukka
Viestit: 65
Liittynyt: 02 Loka 2005, 12:59
Paikkakunta: Lohja

Re: Kysymyksiä 156 2.0

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Jarama kirjoitti:- onko 156 letku- vai lohkolämmittimiä ja miten tuollainen letkulämmitin asennetaan
Kiitoksia jo etukäteen!!!!
Jos laitat letkuun lämmittimen niin laita se alavesiletkuun.. asenna niin ettei vastus osu letkuun!

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Ciancarlo kirjoitti:Ei se ole väärinkäsitys, sillä ilmastointilaitteen kautta tuleva ilma on huomattavasti kuivempaa kuin (kylmässä) autossa oleva ilma. Laitteesta sisään tuleva kuivattu ilma pystyy sitomaan itseensä kosteutta ija siten myös huurteet poistuvat/vähenevät nopeammin.

Ja kyllä vain ilmastointia kannattaa käyttää ympäri vuoden (myös paremman toiminnan kannalta se on järkevää).
Siis kuinka se ilmastointilaite sen kylmän ilman kuivaa?
Lämpimässähän se tuleva ilma menee kylmän kennon läpi ja viilenee jolloin siinä oleva kosteus tiivistyy ja valuu ulos auton alle.

Mutta kylmälla ilmaa ei enää viilennetä ja kylmä ilmahan on jo kuivaa.
Itse asiassa pakkaskeleillä on hyvä panna lämmöt täysille ja puhallusta matkustamoon jolloin se kuivaa putkistot ja tappaa ilmastointilaitteen jäljiltä jääneen kosteuden ja hajun.

Eli talvella ilmastointilaite on viraton vehje.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Esko kirjoitti:E

Eli talvella ilmastointilaite on viraton vehje.
jos käsittää ilmastointilaitteen vähän laajemmin niin ei ole viraton talvellakaan sillä se hoitelee myös lämmitystä, sillä nyt ei ole merkitysta tuleeko viileä ilma kompressorilta vai ulkoilmasta. esim pakkasella se hoitelee puhallusnopeutta järkevästi eikä puhalla täysillä heti, jää se käsin ropaaminen pois
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

V6 kirjoitti:
Esko kirjoitti:E

Eli talvella ilmastointilaite on viraton vehje.
jos käsittää ilmastointilaitteen vähän laajemmin niin ei ole viraton talvellakaan sillä se hoitelee myös lämmitystä, sillä nyt ei ole merkitysta tuleeko viileä ilma kompressorilta vai ulkoilmasta. esim pakkasella se hoitelee puhallusnopeutta järkevästi eikä puhalla täysillä heti, jää se käsin ropaaminen pois
Automaattinen lämmönsäätö on hyvä juttu. Eiköhän ilmastoinnilla esim. myyntiesitteissä tarkoiteta kylmäkompuralla varustettua vehjettä.

Toinen asia on sitten sen puhallusnopuden järkevyys. Minulla ainakin se päästyään täyteen vauhtiin ei tahdo lopettaa vaan puhkuu kuin paha sus.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Jep. Ei ole viraton härveli talvellakaan; varsinkin Etelä-Härmässä talvisin on välillä suht lämmintäkin, jolloin ilmastointia voi hyvin käyttää.

Ja muuten laitteen toiminnan kannalta sitä on hyvä käyttää silloin tällöin esim. lämpimässä tallissa kompuran tiivisteiden kestävyyden vuoksi.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tuohon Code cardiin palatakseni. Ainakin itse sain omaan autoon suoraan Deltasta paperilapulla numerot. Myyjä soitti maahantuojalle ja ilmoitti valmistenumeron, sen jälkeen tyypi sai suoraan puhelimessa sopivat koodit. Toinen avaimien tekoon ja toinen käynnistyksen eston ohittamiseen. Ei maksanut mitään ainakaan Porin Delta-autossa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Juu, ei maksa koodien hankkiminen mitään. Noinhan sen pitäisikin mennä, mutta valitettavasti jokaisessa Delta-autossa ei ole yhtä palveluhenkistä porukkaa. Itse sain vastaukseksi: "kysy maahantuojalta", jonka jälkeen soitin maahantuojalle ja sain heidät lähettämään koodin lähimpään Deltaan 100 km päähän.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

No nyt on kierrosmittarin kaikki taustavalot vaihdettu, melko helppo homma! Onko siinä keskikonsolissa samanlaiset lasikantaiset lamput?

Kävin delta-autossa ja hankkivat maahantuojan kautta ne koodit, ikävää vaan kun edellisellä omistajalla taitaa olla myös ne tunnukset.

Onko joku ruostesuojannut 156:n, mitä on maksanut?

Ajattelin mennä pesemään autoni ensimmäistä kertaa, miten niiden takapyöränkaarien kankaiden kanssa tulee toimia, voiko kastaa reilusti jos lokasuojia pesee, mihin sitä likaa varmasti jää? Onko kankaan takana vielä muovilokari vai pelkkä pelti?
Kun pelkkä teho ei riitä!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ihan normaalisti voi pestä eli runsaasti vettä vaan jotta kaikki paska lähtee, ei siellä taida olla alla mitään erillistä muovilokaria.
Bensa,kello ja moottorinlämpömittareissa on "lasikantaiset" muovikannalla olevat polttimot
joita löytyy melkein mistä tahansa varaosaputkasta. Uuden polttimon voi laittaa siihen vanhaan muovikantaan nii ei tartte ostaa uusia kantoja

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=6 ... stesuojaus
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Nyt on sitten koodit saatu delta-autosta. Mihin tuo letkulämmitin teidän 156:ssa on asennettu, ylä- vai alavesiletkuun? Ja onko termari siinä lämpöanturin vieressä?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Lämpötilaanturi on kiinni termarissa!

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

onko tuosta letku lämmittimestä oikeasti jotakin hyötyä??? itse uutena omistajana kokeilin lämmitintä ja eikun johto kiinni ja hetkeksi aikaa sisälle,puolen tunnin kuluttua menin katsomaan ja konepelti auki ja sormet siihen lämpärille,,ai prkl et oli kuuma vesirakkula sormeen... no rauhallisesti sormiani siirsin 10cm alemmas letkulle ja letku on kylmä kuin entinne morsian??? että jos se vesi läpiää siltä 5cm matkalta niin ei se paljoa auta,vai pitäiskös siinä olla jonkinlainne pumppu??? :?
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Jarama kirjoitti: Mihin tuo letkulämmitin teidän 156:ssa on asennettu, ylä- vai alavesiletkuun? Ja onko termari siinä lämpöanturin vieressä?
Asennetaan alavesiletkuun heti siihen termarin alapuolelle.

Ja eihän siellä mitään erillisiä pumppuja tarvita, lämmitettäessä kylmää vettä syntyy kierto automaattisesti.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

"Vapaa kiertoon" tuo kait perustuu ja siksi niin tehoton onkin. Aina kuitenkin sen verran vastusta matkalla. Mut on se tietty tyhjää parempi, pitää vaan laittaa riittävän ajoissaKuva
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

kyllä voi olla heikko kierto jos sormella kokeilee termostaatin jousta niin on se aika tiukka... mutta en sitten tiedä :cry: pakko kai se on sitä käyttää kun ei muutakaan ole... :roll:
Life is too short to drive boring cars.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Eikös termari ole ylävesiletkussa ja vastus tule alavesiletkuun? Mulla oli aikanaan tipossa letkulämmitin ja mielestäni oli melko tehokas.
Kun pelkkä teho ei riitä!

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Juuri näin ja mulla toimi 2.0TS:ssä aivan moitteitta. V6 ei hajua, kun ei ole vielä ollut kunnolla pakkasta.
Abarth 500 Esseesse

Vastaa Viestiin