Ongelmia 75:sen latauksen kanssa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
GangstaPapa
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30

Ongelmia 75:sen latauksen kanssa

Viesti Kirjoittaja GangstaPapa »

Eli autossa on hieman kumma ja rasittava vika:
Välillä ajan monta päivää ilman ongelmia, mutta yht-äkkiä auto päättääkin olla lähtemättä käyntiin. Siinä vaiheessa kun auton käynnistää vaikka työntämällä, syttyy latauksen merkkivalo. Pelkässä koulumatkassa ei ole ongelmia juuri ollut, mutta etenkin kaupungissa

Oudoin esimerkki on:
Ajan 15km isoa tietä ja sammutan auton tankattavaksi. Auto ei lähde käyntiin ja taas latauksen merkkivalo syttyy käyntiin työntämisen jälkeen.
Seuraavaksi ajan auton 10m päähän parkkiin ja käyn maksamassa bensat ja taas lähtee käyntiin avaimesta kääntämällä.

Harvinaisen rasittavaa olla työntelemässä kokoajan ja ilman minkäänlaista varoitusta
Autot

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Pistä akun kengät kunnolla kiinni...

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

ja tarkista, että moottorin/laturin maadoitus toimii kunnolla!

Werneri
Viestit: 476
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Vaikuttaisi hiukan virtalukonpohjalta. Työntökäynnistyksellä palamaan jäävä latauksen merkkivalo ei ole vika vaan ominaisuus, samalla tavalla käyttäytyi oma 75:n. Tuskin latauksessa tai akussa mitään vikaa, testaa valoilla silloin kun ei starttaa. Jotkut vetäneet nykymuodin mukaisen nappi startin, niin tuleeohitettua tuo virtalukon startti asento.

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Startin hiilet kannattaa myös tarkistaa. Omasta kun ne rupesi loppumaan, niin välillä starttasi ihan normaalisti ja välillä ei tapahtunut mitään. Eli startti ei pyörittänyt ollenkaan. Ja tuosta laturin merkkivalon palamisesta epäilen samaa kuin Werneri, että enemmän ominaisuus kuin vika. Mutta sehän on helppo tarkistaa jännitemittarilla.

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Taitaa olla aika yleinen vaiva seiskavitosessa. Itse menin ensin tyhmyyksissäni vaihtamaan solenoidin, kunnes vasta tajusin mitata herätejännitteen startatessa. Sehän oli tietenkin liian alhainen ja varsinainen vika korjaantui asentamalla konehuoneeseen rele, jolla saadaan herätteelle ohjaus pienemmällä jännitehäviöllä. Starttaus on toiminut "pomminvarmasti" aina siitä lähtien.

Avatar
GangstaPapa
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30

Viesti Kirjoittaja GangstaPapa »

Kieltämättä virtalukko vaikuttaa "hieman" kummalliselta. Heiluu aika hillittömästi ja muutenki epämääräsen olonen. Pitää kokeilla virtalukkoa säätää :) Uusi akku on jo keretty hommata ja kengätki putsattu.
Autot

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Minulla samanlaiset oireet paranivat kun truuttasin crc:tä startin ja solenoidin välisiin liittimiin.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

- Alfaholic -

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

pee kirjoitti:Taitaa olla aika yleinen vaiva seiskavitosessa. Itse menin ensin tyhmyyksissäni vaihtamaan solenoidin, kunnes vasta tajusin mitata herätejännitteen startatessa. Sehän oli tietenkin liian alhainen ja varsinainen vika korjaantui asentamalla konehuoneeseen rele, jolla saadaan herätteelle ohjaus pienemmällä jännitehäviöllä. Starttaus on toiminut "pomminvarmasti" aina siitä lähtien.
Saman relejutun tein omaani eikä ongelmia sen jälkeen.
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Kylläpäkyllä.. mutta kun toi vika kuitenkin on joko virtalukossa tai liittimessä on starttinappi varmin korjaus. Kohta voi nääs käydä niin että sille releelle ei tulekaan edes sitä herätevirtaa :roll:
- Alfaholic -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

mielestäni auto pitää käynnistää avaimesta niinkuin alkuperäisestikin, muu on oikomista :roll:

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Tottakai. mutta kaikki eivät halua vaihtaa virtalukkoa tai purkaa kojetaulua päästäkseen käsiksi siihen liittimeen, varsinkaan kun toi vika ilmenee vain joskus. mulle ei ainakaan koskaan selvinnyt kummassa vika oli. siis kun sitten testatessa kaikki toimii :crazyeyes:
- Alfaholic -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Toi on ihan ok selitys, hyväksytään varauksella :wink:

Vastaa Viestiin