Työsylinterin kumien vaihto on onneksi melko helppo operaatio.
Hmm, ai on vai? Onhan se, jos työsylinterin saa pois paikaltaan. Sitä pitää paikallaan lukkorengas, jonka saa kyllä irti (paikalleen laitto on hankalampaan), mutta sylinteri voi olla niin jämähtänyt lohkoon, että ei lähe irti. Kun laatikko on paikallaan, ei sinne mielestäni oikein pääse millään lyömäänkään, tai vääntämään.
En tiedä millainen tuon sylinteripaketin kuuluu olla, mutta yksi minkä olen nähnyt on oli sellainen, että se tappi, joka käyttää kytkimen haarukaa, oli irtonaien ja mäntä ei ollut millään kiinni. Tuossa tapauksessa toimii sellainen, että haarukan kampeaa ääriasentoon ja kiilaa siihen jollain (ei ehkä kanata käyttää puupalaa, että silppua ei menisi kytkinkoppaan). Sitten polkee sen työsylinterin männän sieltä pihalla ja vaihtaa kumit.
Toisaalta ko. tapausessa myöhemin piti vaihtaa koko työsylinteri ja uusi oli sellainen, että siinä männän liik oli rajoitettu jotenkin, eli sitä ei olisi saanut ulos sylinteristä ainakaan kovin helposti.
Toivottavasti lähtee kuitekin koko paketti irti, helpottaa kumasti.