Mitä öljyä 3.0 V6:een? +flekti ongelma

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Mitä öljyä 3.0 V6:een? +flekti ongelma

Viesti Kirjoittaja Wille »

Mitäs öljyä ootte käyttäny/suosittelette 12v 3.0 V6:een? Nyt on sisällä Mobilin Super S 10W40 semisynteettiset, oisko täyssynteettiset talvella paremmat?
Viimeksi muokannut Wille, 23 Marras 2005, 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jos meinaat talven ajella niin eiköhän moiseen myllyyn ole passelit jotkin 5W-40 tai 5W-50 viskositeetin litkut.. :wink:

aikaisemmin käytin 5W-50 mobileja ympäri vuoden , nyttemmin vastaavia Valvolineja..
Viimeksi muokannut 90, 23 Marras 2005, 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

minä laitoin ainakin 5w50 mobilin täys synteettistä ja hyvin on pelannu!!! tosin öljynpaineet on lämpimällä koneella aika matalat...en tiiä onko antureissa vikaa mutta tyhjäkäynnillä viisari pysyy nollilla?!?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

paljonkos wolfiksen kolmetonnisella on rullattu,ihan hyvin saattaa olla anturivikakin mutta jos aj 300-400tkm niin saattaapi olla alakertakin jo huonolla tuurilla hieman holo..

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

90 kirjoitti:paljonkos wolfiksen kolmetonnisella on rullattu,ihan hyvin saattaa olla anturivikakin mutta jos aj 300-400tkm niin saattaapi olla alakertakin jo huonolla tuurilla hieman holo..
voi olla sekin! :cry: mittarin mukaan jotain 250tkm, mutta ei kai oo tuohon lukemaan uskominen! pitäis kai koitella toisella mittarilla/anturilla notta mittee se näyttää...

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Mulla on kundit laittanu 5W-50, öljynpaineet lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä on 1 - 1,5.
Ja täyssynteettistä, mitään muuta en kyllä tuossa käyttäiskään, mulla kyllä manuaalissa lukee että pitäis käyttää 10W-40 mutta ei oikein nykyään moista meinaa löytyä :?
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Kyllä se on anturivika jos nollaa näyttää, pitäisi kone jo kolinaa muuten :roll: Noi anturithan on kulutustavaraa, motonetista löytyy.
- Alfaholic -

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Noniin nyt on 5W40:set sisällä, saa nähä miten pysyy. Mulla näyttää kans tyhjäkäynnillä lähes nollaa, anturi sökönä. Noi Motonetin anturit ei taida olla kovin pitkäikäsiä, itellä semmonen. Asiasta toiseen: huomasin pari päivää sitten ettei flekti pelaa, mistä vikaa kannattais alkaa ettimään? Liittimen katoin jo ja suihkuttelin crc:tä mutta ei auttanu

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Wolffis kirjoitti:
90 kirjoitti:paljonkos wolfiksen kolmetonnisella on rullattu,ihan hyvin saattaa olla anturivikakin mutta jos aj 300-400tkm niin saattaapi olla alakertakin jo huonolla tuurilla hieman holo..
voi olla sekin! :cry: mittarin mukaan jotain 250tkm, mutta ei kai oo tuohon lukemaan uskominen! pitäis kai koitella toisella mittarilla/anturilla notta mittee se näyttää...
no ei sen kuitenkaan ihan paska vielä noilla kilsoilla pitäisi olla mutta mistäpäs sen vanhan auto kohdalla tietää pitääkö paikkansa..

mekaaninen mittari kehiin ja mittailemaan sieltä se totuus selviää.. :wink:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Wille kirjoitti: Asiasta toiseen: huomasin pari päivää sitten ettei flekti pelaa, mistä vikaa kannattais alkaa ettimään? Liittimen katoin jo ja suihkuttelin crc:tä mutta ei auttanu
tarkista flekti vaikkapa siten että syötät suoraan virtaa akusta suoraan moottorille jos pyörii niin luonnollisesti OKjos ei niin flekti kärynnyt, myöskin maadoituksen yhdistävä anturi olisi hyvä kokeilla, tuonhan voi ostaa vaikkapa uuden ja tuupata paikalleen vaikkei siinä vikaa olisikaan, ei maksa yleensä mahdottomia(7.40, motonetissa),sitten vielä rele joka muistaakseni oikeassa reunassa konehuoneen etuosassa ja päällä on sulake,tarkista sulake ja kokeile toimiiko rele, jos ei noilla toimenpiteillä ala toimimaan niin vika jossain muualla, eli luultavimmin välillä olevista piuhoista yhteyspoikki.

klate
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Syys 2005, 16:21
Paikkakunta: vähäkyrö

Viesti Kirjoittaja klate »

ei muuten kannata käyttää Mobilin öljyjä.. missään vehkeessä.. ne muuttuu ajan myötä sellaseksi mössöksi ja tukkii näin hydrauliset venttiilinvälyksen säätö systeemit.. ja eivät muutenkaa ole parhaasta päästä öljyjä..

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

just, kyseisessä autossa ei ole hydraulista venttiilinsäätösysteemiä joten ei oikein voi mobilia haukkua tässätapauksessa siitäkään :roll:

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

klate kirjoitti:....tukkii näin hydrauliset venttiilinvälyksen säätö systeemit.. ja eivät muutenkaa ole parhaasta päästä öljyjä..
Onneks ei ole tässä koneessa hydraulisia talloja.
Käytin Mobilia aikanaan 33:ssa jossa oli hydraulitallat eikä tukossa ollu, pari sekuntia starttaukseen jälkeen kilkatti niin kuin asiaan kuuluukin.
Hyvällä menestyksellä Mobilia on meillä käytetty muissakin autoissa, ainoastaan Volvossa ei muistaakseni meinannu pysyä sisällä . :)
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Vastaa Viestiin