Kokemuksia motonetin jarrulevyistä?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
116
Viestit: 66
Liittynyt: 02 Tammi 2004, 17:49

Kokemuksia motonetin jarrulevyistä?

Viesti Kirjoittaja 116 »

Ja niin kuin otsikko kuluu, hyvät vai huonot?
Pitäisi vaihtaa etulevyt 75.sessa
/Kaj

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

hyvyydestä en tiedä, mutta kieroja ovat. Tasottuu kun ajelee jotain 5-9 tkm.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

156:n takajarrulevyt on vaihdettu motonetista hankittuihin levyihin. Toistaiseksi ovat toimineet moitteetta.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Takalevyt ostin, eikä niissä ole heittoa. Merkki oli joku harakiri QH. Lämmitin ne katsastuskonttorilta lähtiessäni punahehkuiseksi palaneenkäryn saattelemana, kun setä onnistui saamaan käsijarrun jumiin. Eivät ottaneet itseensä tästä lämpökäsittelystä. Eli voin suositella laadukkaana tavarana... :mrgreen: Mitkähän etulevyt ostais? Brembot a 200€ Deltasta vai motonjetin 33€?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Mulla on ollut Motonetin levyt nyt kolmessa autossa (Fiesta, 33 ja 75) eikä näissä ollut moittimista. Kaverilla tosin meni kahdet levyt kieroiksi Mitsubitsissa, mutta nehän myy montaa merkkiä. Ei voi ainakaan haukkua omien kokemusten perusteella.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Kieroimmat jarrulevyt on jos on navassa jotain paskaa kun linttaa sen levyn kiinni :wink: Aion kyllä itse hankkia motonetistä levyt seuraavaksi kun tarvetta ilmenee, tuttavapiirissä ollut hyvää kokemusta, miksei oliskin kun on samaa rojua mitä muissakin varaosaliikkeissä. Eikös tuolta joihinkin oliko nyt Uno turboon vai mihin, saa peräti alkuperäistä bremboakin jos hyvä mäihä käy :)

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Motonetin tiskiltä voit pyytää tavaran näppiin ennen ostopäätöstä. Ei tarvitse ostaa sikaa säkissä. Ratakäytössä on havaittu "toiseksi halvimmat" tarvikeosat ihan toimivaksi ratkaisuksi. Eli rohkeasti vaan levyt Motonetistä :-D
VMP

Avatar
Georgios Terziakis
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Georgios Terziakis »

Kyllä sieltä hyvääkin saa, yhteen käyttöautoon tilattiin jarrulevyt eteen Motonetistä, Brembot putkahti postissa. (Auto oli VW Jetta).

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

JiiPee kirjoitti:156:n takajarrulevyt on vaihdettu motonetista hankittuihin levyihin. Toistaiseksi ovat toimineet moitteetta.
Samoin. Olleet nyt vuoden alla ja hyvin toimaa.

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Epezi kirjoitti:hyvyydestä en tiedä, mutta kieroja ovat. Tasottuu kun ajelee jotain 5-9 tkm.
Jep, itse joutuu omilla jarrupaloillaan ne suoriksi sorvaamaan, mutta täristys onneksi loppui muutaman tuhannen ajetun kilometrin jälkeen. Arvatkaas kaksi ensimmäisenä mieleen tullutta sanaa uusien levyjen ensimmäisessä jarrutuksessa?

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

pee kirjoitti:Jep, itse joutuu omilla jarrupaloillaan ne suoriksi sorvaamaan, mutta täristys onneksi loppui muutaman tuhannen ajetun kilometrin jälkeen. Arvatkaas kaksi ensimmäisenä mieleen tullutta sanaa uusien levyjen ensimmäisessä jarrutuksessa?
Veikkaan "vittu" sekä "saatana". Minulle tuli mieleen äsken toisessa ketjussa sekä ensinmainittu että "paska".

Tuomas
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:24

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

En jaksaisi uskoa että uudet levyt olisi kieroja paketista otettaessa.
Onko tämä kierous tarkistettu heittokellolla levy navasta irrallaan?
Takuuhan kattaa tuollaiset valmistusvikaiset, ei niistä tarvitse kärsiä.

Joissain malleissa levyillä on tapana mennä kieroon ja sorvautuksen jälkeen kestävät kuulemma paremmin.

Enkä usko että brembon tarvikeena saatavat levyt ovat yhtään parempia kuin Quinton Hazellit. Tulevat varmaan samalta liukuhihnalta jossain hinkuintiassa... :crazyeyes:
Tullakseen vanhaksi ja viisaaksi on ensin oltava nuori ja hullu

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuomas kirjoitti:En jaksaisi uskoa että uudet levyt olisi kieroja paketista otettaessa.
Samaa mieltä. Ennemmin voisin kuvitella että levy on jostain jäänyt aavistuksen kanittamaan ja asettunut tarkalleen oikealle paikalle vasta ajossa. Mulla ei ainakaan ole minkäänmerkkiset jarrulevyt ravistaneet uusina eivätkä kyllä menneet kieroksi myöhemminkään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Eräs tuttu osti sieltä audiin levyt joskus muutama vuosi sitten... kuluivat "puhki" epänormaalin nopeasti!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Mahtaisiko tuossa olla kyse materiaalin lämpökäsittelystä tms.? Eivät ne asentamani levyt ensimmäisen kevyen jarrutuksen _alussa_ ravistaneet vaan vasta sitten kun lienivät lopussa hieman lämmenneet ja nopeus oli jo laskenut juoksuvauhtiin. Melkoista nytkytystä olikin. Jospa niitä kalliimpia levyjä ei tarvitsisi itse sorvata...

Niin, ne sanat olivat Pablo Honeyn ensimmäiseksi arvaama, jota edelsi "voi". Kyllä otti päähän, mutta onneksi, niin omaksi kuin Motonetinkin, levyt olivatkin itsekorjaantuvat :-)

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Pari viime vuotta oon hakenut kaikki levyt ja palat motonetistä eikä ikinä oo ollu valittamista. Tosin Primeran etu jarrut on ruvennu vinkumaan 15tkm/1.5v jälkeen mutta jätinpä sieltä kitinälevyt pois kun niitä ei seurannut paketissa mukana joten kait saa syyttää itseään :)
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

116
Viestit: 66
Liittynyt: 02 Tammi 2004, 17:49

Viesti Kirjoittaja 116 »

Kyllä kuulostaa silti että pitää laittaa tilaus sisälle....
Kiitoksia vastauksista
/Kaj

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Normiajossa ei itsellänikään ole ollut mitään ongelmia. Radalla ei oikein tuntunut hyvältä ja edessä on juuri nuo QH:n levyt ja palat mallia "jotain".
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Tuomas
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:24

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Jos harrastaa vauhdikasta ajoa kannattaa hakea palat muualta.

Mulla on toisessa autossa motonetin "jonkun merkkiset" palat.
Ne toimivat normaaliajossa ihan ok, mutta ei tarvita kuin yksi tehokas jarrustus jostain yli satasen nopeuksista niin poljinvoimaa saa sen jälkeen lisätä huomattavasti!
Jäähdyttyään tilanne normalisoituu. Vanhoilla paloilla ei tällaista ilmennyt. Jarrunesteet pitäisi vaihtaa ja katsoa vaikuttaako se asiaan.
Tullakseen vanhaksi ja viisaaksi on ensin oltava nuori ja hullu

Avatar
lai
Viestit: 111
Liittynyt: 29 Syys 2004, 02:37
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Ainoa vika Motonetin ja muissakin tarvikelevyissä on, että tarvikelevyt eivät kestä yhtä pitkään kuin alkuperäiset. Esim Aten levyt kesti edellisessä autossa 300th ja HQ tms.:t reilut 100th.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

lai kirjoitti:Ainoa vika Motonetin ja muissakin tarvikelevyissä on, että tarvikelevyt eivät kestä yhtä pitkään kuin alkuperäiset. Esim Aten levyt kesti edellisessä autossa 300th ja HQ tms.:t reilut 100th.
Aika harva auto vaan kestää tuota 600tkm muutenkaan, 400tkm lienee lähempänä totuutta joten tarvikkeen kesto on hyvin mitoitettu :mrgreen:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
MilleMiglia
Viestit: 65
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 14:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja MilleMiglia »

Otsikon vastaisesti kysyisin tietääkö kukaan löytyykö Hessumobiilista Alfaan (esim. 156 2,5 V6) Brembon jarrulevyjä? Tietääkseni sieltä saa Bremboja mutta nettisivuilla ei ainakaan ollut Alfaan mitään.

Huvikseni kysyin Deltasta eteen levyt ja palat > 600 € :crazyeyes:

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

MilleMiglia kirjoitti:Otsikon vastaisesti kysyisin tietääkö kukaan löytyykö Hessumobiilista Alfaan (esim. 156 2,5 V6) Brembon jarrulevyjä? Tietääkseni sieltä saa Bremboja mutta nettisivuilla ei ainakaan ollut Alfaan mitään.

Huvikseni kysyin Deltasta eteen levyt ja palat > 600 € :crazyeyes:
Kysyppä täältä: www.prostreet.fi liike sijaitsee hyvinkäällä ja mulle tuli sieltä koko setti bremboa satuloineen. Pelkkien levyjen hintaa en tiedä, mutta ainakin niitä tuolta saa...
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Itse vaihdatin edelliseen alfaan etulevyt AD:ssa ja silloin pistivät edukkaat Zimmermannin levyt. Tuntui olevan hyvät eikä ainakaan omassa ajossa kieroutunut... Tarvikepalojen hyvyydestä ei sitten voikaan sanoa samaa, olivat aivan liian pehmeät...

Parissa muussa autossa on ollut sitten Motonetistä hankitut levyt edessä ja molemmat on hetken ajon jälkeen alkaneet tärräämään... :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

niki kirjoitti:Itse vaihdatin edelliseen alfaan etulevyt AD:ssa ja silloin pistivät edukkaat Zimmermannin levyt. Tuntui olevan hyvät eikä ainakaan omassa ajossa kieroutunut... Tarvikepalojen hyvyydestä ei sitten voikaan sanoa samaa, olivat aivan liian pehmeät...

Parissa muussa autossa on ollut sitten Motonetistä hankitut levyt edessä ja molemmat on hetken ajon jälkeen alkaneet tärräämään... :roll:
Mulla on kans zimmermanin levyt takana ja ne on toiminu kivasti... Saa samasta paikasta, ku nuo brembot. Vaihtaa sitte samalla ferodon ds performance palat, ni saa senki puolen kuntoon =)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

Vastaa Viestiin