Motti on 164:sta ja siinä kaikki apulaitteet pyörivät kahdella remmillä ... ongelmana on se että motronicissa on hammastus pyörän kehällä mistä anturi mittaa motin kierroslukua boxille, mutta jetronicin pyörässä ei hammastusta ole vaikka kolmelle remille paikat onkin...ei viitsisi mitään virityksiä ruveta tehtailemaan...
pakko saada tuo ilmastointi toimimaan, ilman ei tule toimeen...
Ricambi kirjoitti:Kyselit aika eksoottista osaa, voipi olla että Ruotsin romiksista saattaa löytyä, ehkä ainoa vaihtoehto on ostaa kokonaan uusi ja ehkä nopeinkin tapa.
juu...kolmilitraisessa 75 QV:ssa tuommoinen olisi jos varusteena on ilmastointi, mutta eipä taida tullaisia löytyä suomesta purettuna....
pitääpäs muukkoselta kysäistä mitä uusi kustantaa....voi olla melko kallis jos tuota nyt edes saa uutena enää mistään...
viimmeinen vaihto ehto on sitten alkaa kysellä vaikkapa mainitsemistasi ruotsin romiksista tai muualta euroopasta...
vaikeaksi menee...
Yksi alfa hemmo kehui Alfa Rosso korjaamoa Ruotsissa. Sieltä kuulemma löytyy kivasti osia, en tiedä osoitteesta vaan sen enempää. Rune on kuitenkin ollut siellä töissä aikaisemmin joten varmaan tietää, jos se kertoo on eri asia
Rolle kirjoitti:Yksi alfa hemmo kehui Alfa Rosso korjaamoa Ruotsissa. Sieltä kuulemma löytyy kivasti osia, en tiedä osoitteesta vaan sen enempää. Rune on kuitenkin ollut siellä töissä aikaisemmin joten varmaan tietää, jos se kertoo on eri asia
juu...itse tiedän kyseisen paikan on aika kattavat valikoimat osia aina 50 luvulta tähän päivään saakkka...
on tässä tullut kehiteltyä jo erästä ideaa joka on kopiotu sellaisenaan 164:sta...eli kahdella remillä hoituisi koko hässäkkä
saa nähdä saako sitä toimimaan....
jos ei niin luuri käteen ja rimpauttelemaan muukkoselle...
löytyi ratkaisu tuohon ongelmaan.... :)pistetään laturiin kaksiurainen siima pyörä ja otetaan siitä veto ohj tehostimen pumpulle...tämä ratkaisutuli kopiotua semmoisenaan 164:sta....
eipähän tarvitse haalimaan sitä kampuran ratasta kun nyt saa toimimaan tuollakin mikä on paikallaan tälläkin hetkellä....
Abarth kirjoitti:Tuli vain mieleeni, että tarttiskohan se tasapainottaa...
Kellotin sen parin kymmenyksen tarkkuudella.
Ei kai sentään...? Eihän se paina paljon mitään (verrattuna kampuraan tai vauhtipyörään) ja sädekin on niin pieni, että tuskin se mitään hytkyntää voi aiheuttaa. Pääasia, että urat ovat linjassaan, voi muuten mennä remmejä aika nopsaan.
Abarth kirjoitti:Tuli vain mieleeni, että tarttiskohan se tasapainottaa...
Kellotin sen parin kymmenyksen tarkkuudella.
tuota yhden uran lisäystä olen miettinyt itsekkin... olisi ainakin kaikkein helpoin ratkaisu tuohon pulmaan...
vanhat parrat vain sanoivat että kyllä kannattaisi tasapainottaa : enpäs sitten tiedä...
voisihan tuota kokeillakkin ....
Niin.. Kyllähän se hyvä olis varmasti tasapaoinottaa, mutta ei nyt tähän hätään tuu mieleen sellasta pajaa, joka voisi kyseisen operaation suorittaa. Kyllähän ne kiertokangetkin tarttee tasapainottaa, jos laakeripesät on hoonattu.
Sain tänään viimeisen puuttuvan lenkin moottorihässäkkääni ja huomenaamuna pitäisi laittaa loput osat paikoilleen ja vääntää avaimesta...
Ei tässä nyt taida malttaa siimapyöriä tasapainotella... Kai se kestää..