Tupla-letkulämppärit

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Tupla-letkulämppärit

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Vähän mietityttänyt 156 V6n hidas lämpeneminen tolla perus letkulämppärillä, ja siksi heräsikin villi ajatus, voisiko niitä laittaa kaksi peräkkäin?!? Onko kukaan yrittänyt moista? Haarasarjasta saisi siihen näppärästi virrankin ja kun ne laittaisi peräkkäin alavesiletkuun, niin virtauskin olisi oikeaan suuntaan.... Kommentoikaa!
Abarth 500 Esseesse

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Nehän on kuitenkin termostaattiohjatut eli jälkimmäinen kiertosuunnassa tuskin ainakaan auttaisi mitään kun vesi on sen kohdalle saapuessaan jo lämmintä :roll: Laitat Webaston niin lämpiää, tai niinkun mulla GTV:ssä. Lämmin talli ja keväällä vasta ulos :P

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Kaksi peräkkäistä letkulämmitintä ei varmaan tuo mitään parannusta yhteen verrattuna. Ennemmin laittaisin toisen lämmittimen öljypohjaan. Ainakin 166ssa pelkästään tuo lämmitin saa koneen mukavasti lämpenemään, tosin vaatii tunnin enemmän päälläoloa kuin perinteinen lohko- tai letkulämmitin. Mutta jos öljypohjalämmittimeen yhdistäisi vielä letkulämmittimen niin sitten olisi sekä neste että öljy lämmintä...

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Minulla oli käyttö-Voortissa vähän samaa vikaa. Letkulämppäri on lämmityslaitteen letkuissa. 550W ei oikein riittänyt, joten vaihdoin 1500W lämmittimen ja laitoin kiertovesipumpun. Nyt lämpenee nätisti lämmittimen termostaatin (60C) asetusarvoon.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

No jooh, täytyy sumplia et miten sitä oikein pitäisi tehdä. Alfalla tulee muutenkin ajettua tosi vähän ja talvella vielä vähemmän, joten se sulkee webaston pois. Ei huvita investoida siihen.

Kai mä sit ostan 33sen talvipeliksi ja ajelen 156lla kesäisin. Tai sit loimotan letkulämppärissä tuntitolkulla....
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

m.sa kirjoitti:Kai mä sit ostan 33sen talvipeliksi...
...ja partateriä perunalastuiksi? :twisted:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Sanoo sierra mies :lol:

(sori, oli ihan pakko :mrgreen: )

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

oishan 75ssa enemmän asennetta, mutta 33 saa halvemmalla. Mut en mä nyt sentään Riesaa osta. Ennemmin vaikka lattarauta... :wink:
Abarth 500 Esseesse

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

m.sa kirjoitti: Mut en mä nyt sentään Riesaa osta. Ennemmin vaikka lattarauta... :wink:
Miten olis saabi 8) kuulemma hyviä talviautoja.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

alfa 156 v6 kirjoitti:Miten olis saabi 8) kuulemma hyviä talviautoja.
Hyvä on aina suhteellinen käsite :twisted: jos etsii isompaa, katsastettua, +100hv autoa hintaluokassa < 300€, on vanha ruisku saappi varmaan yksi hinta/laatu suhteeltaan järkevimmistä talviautoista. Osia saa puoli ilman, ajettavuus sohjossa kohtuullinen ja tekniikkakin kestää +400 tkm jos vain on muistettu vaihtaa öljyt. Leikkimiseen saapista ei oikein oo kun vetää väärästä päästä/vajaasti ja vanhoissa käppärikin vielä ottaa ihan vääriin renkaisiin mutta kyllä sillä pääsee paikasta A paikkaan B aika luotettavasti.

Nimim. 400tkm saappi alla kun on vielä "oikea" talviauto pukeilla pientä paikkailua vailla :mrgreen:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

m.sa kirjoitti:No jooh, täytyy sumplia et miten sitä oikein pitäisi tehdä. Alfalla tulee muutenkin ajettua tosi vähän ja talvella vielä vähemmän, joten se sulkee webaston pois. Ei huvita investoida siihen.

Kai mä sit ostan 33sen talvipeliksi ja ajelen 156lla kesäisin. Tai sit loimotan letkulämppärissä tuntitolkulla....
Käy huvikseen kysymässä paikalliselta tarvikeliikkeeltä noita tehokkaampia letkulämppäreitä. Kytket sellaisen lämppärin letkuihin ja kyllä lämpenee. Itse jouduin laittamaan tuon kiertovesipumpun kun lämppärinletkut kiertää koko konehuoneen, joten ei oikein jaksanut kiertää vapaallakierrolla.

Noita löytyy esim Defalta ja on tarkoitettu lähinnä kuorma-autoihin. Huomattavasti halvempi kuin Webasto tai toinen auto.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Toi voiskin olla harkinnan arvoista, täytyy ottaa "tapetille" joulun jälkeen... Mut oishan Saappi varmaan talvella järkevämpi, mut kysehän on periaatteesta. (no joo, on mulla rellukin mut toisen auton pitää olla farkku ja diisseli ja ei saksalainen eikä japsi... valitse nyt siitä sitten...)
Abarth 500 Esseesse

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

m.sa kirjoitti:Toi voiskin olla harkinnan arvoista, täytyy ottaa "tapetille" joulun jälkeen... Mut oishan Saappi varmaan talvella järkevämpi, mut kysehän on periaatteesta. (no joo, on mulla rellukin mut toisen auton pitää olla farkku ja diisseli ja ei saksalainen eikä japsi... valitse nyt siitä sitten...)
Niinpä. Itsellä talviautona '89 T-bird SC. (3.8L V6 remmiahtimella ryyditettynä). Ei ehkä kaikkein järkevin valinta. Mutta eipä tuota enää viitsi neljättä autoakaan laittaa pelkästään talvea varten. Jostain syystä kalusto on painottunut noihion avomalleihin, eikä sekään taida olla täällä pohjoisessa niitä järkevimpiä valintoja. :lol:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Se olisikin a-a-a-a-asiaaaa!!!!! Onko originaali? En oikein noita jenkkejä tunne mut SCn voisi ajatella tulevan SuperChargesta tms... Varmaan mielenkiintoinen talviauto :?
Abarth 500 Esseesse

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

On lähtenyt jo tehtaalta tuolla pumpulla. SC tarkoittaa sekä Super Charged että Super Coupe. Liukas peli talvella. :oops:

Vastaa Viestiin