Aika erikoinen 33-häiriö..APUVA!!!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Aika erikoinen 33-häiriö..APUVA!!!

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Joo, eli 33 16v alko eilen yhdessä risteyksessä normi 20 km:n ajon jälkeen rytkyttelemään, eikä millään tahtonu pysyä käynnissä.
Taannoin oli vähän samanlainen ongelma, joka korjaantu virranjakajan kannen vaihdolla, mutta nyt- mikä ihme mahtaa olla vialla, kun suuntavilkutkin vilkuttaa miten sattuu silloin, kun tätä käyntiongelmaa ilmenee.
"Kyl maar mää nii kauhiast ihmettelen" :roll:
Onko kokemuksia tällasesta yhdistelmäviasta? Varaosia mulla kyllä löytyy pihalta.

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Kaverilla ollut samanlaista oireilua, siis tuota sammahtelua. Ilmenee enemmän vissiin talvella. Vikaa ei ole vielä löytynyt, mutta mielestäni vaikuttaa joltain kontakti vialta joko sytkän tai syötön puolella.

Nyt kun sinulla kerta vilkkuu vilkut samalla, niin veikkaisin, että jostain pääsee vuotamaan virtaa, joka sitten menee jostain syystä vilkkureleelle.

Kannattaa käydä läpi ainakin kaikki irtoliittimet, että niistä saisi hapettumat pois. Niitähän on paljon! Tosin luultavammin tuo johtuu jostain piilossa olevast liitoksesta, jos johtuu.

Yksi mikä kannattaa tarkistaa on huohotusputki. Eli se joka tulee siitä öljyntäyttöputkesta imuputkeen. Sinne nimittäin muodostuu sakkaa ja se saattaa kuulemma kylmällä jäätyä. Seurauksena on käyntihäiriöt, kun kone ei huohota kunnolla.

Vaikeahan tommosta vikaa on paikantaa. Vikakoodit tietysti voisi ruiskulta lukea, jos ne kertoisivat jotain.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Jos samassa yhteydessä esiintyy sähköhäiriöitä niin ei ole varmaan tästä kyse, mutta minulla ilmeni äskettäin samoja oireita, eli rupesi risteyksessä rykimään, kulki hetken taas hyvin, sitten sama uudestaan ja sammui. Hetken päästä avaimesta käyntiin ja kulki hienosti 10 km ja sama uusiksi. Syyksi löytyi murtunut bensaletku, siis tankista pumpulle tuleva pätkä, minkä johdosta ilmeisesti välillä vuoti ja kone ei saanut tarpeeksi kakkua.

Huohottimen jäätyminen on ainakin minulla ilmennyt nimenomaan ajon aikaisena nykimisenä, mutta ei niin että olisi ainakaan omalla kohdalla tarvinnut pelätä koneen sammumista tms. Pakkasta on kanssa tarvinnut olla yli -20. Tähänhän auttaa konstit jotka on jo monessa ketjussa kirjoitettu, eli pahvia kautta muuta tuulensuojaa syylarin eteen, huohottimen putsaus ennen talven tuloa ja tarvittaessa useammin, ja koneen öljymäärä lähemmäksi min- kuin max- merkkiä talveksi.

Ja varalta vielä totean, että minulla on 8V, ei 16.

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Nyt on kertaalleen vaihdettu mm: Jakajan kansi ja pyörijä, tulpan johtoja eestaas, puola, ilmamäärämittarihässäkkä ym, eikä mikään tehoa....
Ei meinaa käydä millään!!! Välillä vähän "poksahtelee" putkessa, eikä anna ottaa kierroksia. Ja tosiaan vilkut ei pelitä auton "käydessä" ja nopeusmittari seilaa 0-40 välillä. Käynti on vähän, kuin joku koko ajan nyppisi akunkenkää irti ja kiinni.
Olisko mitään vihjeitä jatkoa ajatellen :cry:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuo kuulostaa minulta maadoitusvialta, varsinkin nopeusmittarin hötkyileminen. Sinuna tsekkaisin ensin moottorinohjauksen johtosarjan maadoituspisteet. Onhan moottori ja akku kunnolla maissa?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Tarkistan huomenna valoisaan aikaan.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mulla teki vastaavaa oma 16v. Syyksi paljastui viallinen akku. Oireet olivat pahimmillaan pienillä kierroksilla suurella virrankulutuksella esim takalasinlämppäri päällä ja puhallus täysillä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Maadoitus

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Moikka

Katso moottorin maadoitus startin kiinnityspultin alta. Tietenkin kaikki liittimet muualtakin puhtaaksi. Onko 16v tulipellin kaukalossa vielä se pyöreä rypäsmaadoitus? Jos on niin puhtaaksi..

Lykkyvä :mrgreen:

TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

joopa joo... Kaikenlaista on tullu jo kokeiltua, vaan ei löydy ideaa...
Jos jako olis pompsahtanu, niin voisko siitä olla em. seurauksia?
Pystyykö jakopään ajoituksen tsekkaamaan ilman suojakoteloiden irrotusta?

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Kun aikanaan ostettiiin tuo 33, niin siinä oli jakohihna hypännyt (tai väärin asennettu) 2 hammasta pieleen. Seurauksena oli vain kuin olisi ollut 30 heppaa vähemmän. Ja vääntö puuttui alakierroksilta. Mitään nykimistä, sammahtelua tms. ei ollut.

Nykimistä ja vastaavaa on ollut vain kun yksi tulpanjohto ei johtanut kunnolla virtaa. Itse epäilen siis autossasi maadoitusta tms. sähkövikaa.

Vastaa Viestiin