Mankan asennusapua tarvitaan

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Mankan asennusapua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Ostinpa palstalta uuden-käytetyn mankan. Meteliäkin siitä sain kuulumaan.
Edellinen mankkani toimi aina kun virrat oli päällä, ei muulloin.
Haluisin uudenkin mankkani toimimaan näin.
Tai vaihtoehtoisesti niin, että sen saa päälle myös virtojen ollessa pois päältä, mutta sammuu aina, kun auto sammutetaan.

Nyt mankka on aina päällä, vaikka kuinka yritin kytkeä sitä ohjeiden mukaisesti: (Sivulla 2)
http://pdf.crse.com/manuals/3261851211.pdf

Vinkkejä kaivataan.

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Senverran osaan auttaa että taitaa olla mahdotonta kytkeä niin että saa päälle ilman virtaa, mutta kuitenkin sammuu kun auton sammuttaa.

EDIT: Niin toi C näyttäis olevan se kytkentä että joutuu käsin laittamaan virrat, kokeile A:ta ja B:tä (oot kyllä varmaan kokeillu...?) Onks tossa mankassa sulakkeelle eri paikkoja?

EDIT 2: Tarkemmin ajateltuna, tai yleensäkin vaan ajateltuna jotkut mankat tosiaan toimii just niinkun Rolle sano... Mutta sen pitää vissiin olla "ominaisuus", ainakaan mun vehkeet eioo ikinä toiminu niin.
Viimeksi muokannut Wille, 29 Joulu 2005, 13:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

No ei ole, tai sitten riippuu soittimesta mutta niin on mun blaukkarit aina toiminut.

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

On kyllä kaikki perkeleet kokeiltu, entinen mankka toimi mainiosti, mutta tämä uusi ei.
Eikä ole sulakkeelle kuin yksi paikka.
Pitääkö sinne kylmään autoon juosta mittarinkin kanssa. Mitäköhän mittailis?!?

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

jaskas kirjoitti:On kyllä kaikki perkeleet kokeiltu, entinen mankka toimi mainiosti, mutta tämä uusi ei.
Eikä ole sulakkeelle kuin yksi paikka.
Pitääkö sinne kylmään autoon juosta mittarinkin kanssa. Mitäköhän mittailis?!?
Eikö siinä uudessa rammarissa ole henkeä ollenkaa?

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Carlos kirjoitti: Eikö siinä uudessa rammarissa ole henkeä ollenkaa?
Kyllä siinä henkeä on. Ei vaan sammu kun haluisin, eli virta-avaimesta kääntämällä.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Ainakin JVC:n mankassa joutuu vaihtamaan punaisen ja keltaisen johdon ristiin, jolloin herätevirta ja akkuvirta menee mankkaan oikein päin.


Yleensä jos mankan virtajohdot on väärin päin mankka hukkaa radioasemat muutaman minuutin jälkeen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

No niinpä, kyllä olen johtojen paikkaa vaihdellut, ei vaan auto. Vaikka johdot kääntää väärin/toisin päin, niin silti mankka pysyy koko ajan päällä!

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Monissa ratioissa on menu valikossa kohta IGN tms josta voi valita sammumistavan.
JVC ja laukkari oman kokemuksen mukaan ainakin.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Mittari käteen, ota.
Jatkuvalle ja katkeavalle varma sijainti auton vyyhtinipusta ja taas on kummasti viisaampi, kai :roll:

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Mittarin käteen otin.
Syyksi selvisi, jonkun (edellisen omistajan) itse tekemät johtosarjan muunnokset.

Rokki soi nyt tarvittaessa.
Viimeksi muokannut jaskas, 30 Joulu 2005, 08:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Hyvä homma :-D

Avatar
HarZa
Viestit: 216
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 17:16
Paikkakunta: Tampere, Niinisalo

Viesti Kirjoittaja HarZa »

väri väriin ja loput maihin!
alfa 33 1.7QV 16v 90, Aprillia ditec skoopperi

Vastaa Viestiin