kuinka saan 164:n ovet auki

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
allub_5
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Loka 2005, 22:25
Paikkakunta: Turku

kuinka saan 164:n ovet auki

Viesti Kirjoittaja allub_5 »

kun kerran avoin tuon hanttarin oven kun auto oli seissyt pihalla pakkasissa ja olin laittamassa sitä kiinni niin ei jänytkään kiinni vaikka kuinka hakkasi sitä, sitten päätin sisäpuolelta mennä vetämään oven kiinni, pidin sitä kiinni ja laitoin nupin alas niin johan ovi pysyi kiinni, mutta enää se ei siitä aukea, eli kun koittaa nostaa nuppia ylös niin se nousee vaan puoliksi ja lyö takas alas melkeen saman tien, taka oven nupit se nostaa kokonaan ylös mutta lyö ne saman tien takasin myös, autoon pääsee kyllä sisälle takaovista kun vetää kahvasta un nuppi nousee ylös mutta etuovet jumittaa, ja tuo kuskin ovi tekee nytten samaa , se ei aukee edes sisäpuolelta kun se on ennen auennut sisäpuolen kahvasta vetämällä jolloin se nuppi on noussut samalla. ja sitten se alko tehdä sellasta että se hakkaa niitä nuppeja edes takas koko ajan itsellään.
mikä avuksi ??!?!?!??? kun noita ovipahvejakaan ei oikeen saa auki kun ovi on kiinni ?!?

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Mun edellisen 164:n kanssa kävi samoin, pakkasella. Matkan aikana suli sen verran että kun nupin nosti ylös, se myös jäi ylös. Sen jälkeen ei taas ongelmaa ennen kuin jäätyi taas yön aikana. Kesällä ei ikinä moista ongelmaa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

jotenkin se on jäänyt jumiin. Yritä suletella ensin. Tuo renkkaaminen johtuu siitä että jokin tunnistimistä huomaa että ovi on auki, ja näin ollen niitä suljettaessa se ei anna lukita ovia koska jokin ovi on "auki".

Jos tulee tarvetta saada toi repsikan oven tunnistin pois käytöstä niin voin käydä kurkkaamassa mitkä piuhat ne ovat (menevät repsikan jalkotilassa).

allub_5
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Loka 2005, 22:25
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja allub_5 »

auto on lämpimässä tallissa ollut jo vuorokauden verran eikä nuppi nouse.
epezi: jos vaan viitit niin käy kattoos , etkö käytä tota messengeriä ?? tulisitko sinne niin voi paremmin jutella.auto on lämpimässä tallissa ollut jo vuorokauden verran eikä nuppi nouse

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Eli siis kun nostat nuppia niin toi moottori vetää nupin takaisin alas?

allub_5
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Loka 2005, 22:25
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja allub_5 »

niin, tai ei se nosta sitä nuppia edes kokonaan ylös kun koittaa kiskoo sitä

allub_5
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Loka 2005, 22:25
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja allub_5 »

mut oon koittanu ottaa toisen akunkengän pois ja silti tekee samaa

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Nyt koneistosi luulee että joku yrittää avata ovea ulkoapäin. Hieman raottamalla ovipahvia näet sen verran lukkoa että voit poistaa ongelman. (Tästä on nyt aikaa ku itse painiskelin homman kans mutta yritän selvittää homman tässä) Siellä näkyy keinu metalli jota pitäisi painaa heiluri jousi alaspäin. Se jousi pääsee kuitenkin vanhemminten hyppäämään pois paikaltaan ja ulkokahva jää "auki" asentoon. Siksi alkujaan ovea ei saa pysymään kiinni. Jos sitten oven sulkee lukkonapin avulla ei se suostu aukeamaan koska luulee ulkokahvaa nostettavan. Itsellä 164:nen teki tuon pari kertaa, ja tein saman "virheen" eli käytin lukkoa. Sen syyn huomattuani oli sitten jäykkää hitsilankaa mukana jolla sai painettua sisäpuolelta, ikkunan rakosesta, sen vivun alas. Yritä painella näkyvissä/summanmutikassa :roll: olevia vipuja (se jousenpää pitää saada sitten nostettua koukulla yms. koloonsa, muuten tekee saman uudestaan) . Jos käytät lukon sitten käsissä asti niin homman saa korjattua pidentämällä sitä jousen päätä, vaikka jousitapilla.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

allub_5
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Loka 2005, 22:25
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja allub_5 »

ei tuosta olis missään netissä räjäytyskuvaa tai jotain kuvaa millanen hässäkkä siellä on

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Taas jokatalvinen topic. :) Itse edelleenkin saanut parhaiten toimimaan kun jousenpäähän pujottanut putkisokan joka kasvattaa jousen pituutta niin ettei hyppää paikoiltaan. Sulla on allub_5 nyt oven aukaisupainike puolivälissä, se on lukkokoneiston ylimmäinen osa. Se sun pitää saada ronkittua yläasentoon niin voit lukkonupista vapauttaa lukituksen. Nyt sulla on tilanne yksinkertaistettuna se että yrittäisit nostaa lukkonuppia samalla kun joku vetäisi ulkokahvasta ovea auki. Tää on ainoa tuntemani vika 164:n lukossa joka aiheuttaa em. vaivaa. Oven merkkivalo ei vaikuta sinällään koko juttuun mitään, se on seuraus ei syy ;) En jaksanu lukea koko juttua joku saattoi sanoa jo aivan samaa :)

Ps. Jos tuo jousi on helposti hyppäävää sorttia eikä sille aio tehdä mitään niin sen kanssa pystyy elämään hyvin kun muistaa että vetää aukaisukahvasta vasta kun oven lukitus on avattuna... toimii!

allub_5
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Loka 2005, 22:25
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja allub_5 »

joo , nyt sain pelkääjänpuolen ovipahvii senverran raotettu et sain sen ylös sen vivun ja nyt se pelittää hyvin mutta nyt kuskinpuolen nuppi ei suostu nousemaan ja sen se vipu on ihan ylhäällä mutta ei silti avaudu?? oiskohan sieltä se moottori paskana ?

Vastaa Viestiin