antakaa vuoden vinkki

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
niko76
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Marras 2004, 09:09
Paikkakunta: kaarina

antakaa vuoden vinkki

Viesti Kirjoittaja niko76 »

Eli tässä koko tarina. alku talvesta alkoi käymään huonosti . Viaksi paljastui viallinen lambda. Se vaihdettiin ja kaikki toimi hienosti. Kunnes viisas autonomistaja otti akun irti :oops: . Ei tahtonut käynnistyä. Ja sitten kun käynnistyi kävi välillä 3 pytyllä . Moottori häiriö valo vilkkui. Kun ajeli pidemmän matkan loppui nykiminen yms. ja toimi hyvin. Aina kun auton sai lämpimään ei ollut ongelmia ja auto kävi hienosti. Nyt ei lähde enää edes käyntiin. Vaihdettu lämpötila anturi , akku ja tulpat. Nyt on ajatuksena 1. maadoitus 2. puolat ja ne toiseen tulppaan menevät johdot.... ja ehdotuksia otetaan vastaan suurella mielenkiinnolla. Tosin pyöräily on hauskaa ja saapahan kona kyytiä
156 Super 1.8 vm.2000
Kona 2005

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Moikka,

Omalla autossani on ilmennyt pidemmissä "akku irti" -tilanteissa tarve kalibroida tyhjäkäynnin säädin (vai miksi sitä nyt kutsuttiinkaan). Kokeile seuraavaa menetelmää:

1) Laita virrat päälle 2 minuutin ajaksi (tänä aikana älä koske kaasupolkimeen tai mielellään mihinkään muuhunkaan)
2) sammuta virrat, ota avain pois lukosta ja odota 5 sekuntia
3) käynnistä auto

Jos tämä ei auta niin sitten ... onnea vian etsintään.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Kyllä tässäkin yhteydessä tekisi taas mieli mainita ILMI. ILMIn testaukseen olen kuullut seuraavan vinkin. Ottaa ILMIn johdon kokonaan irti ja jos toimii paremmin ecun varaohjelmalla, niin voi päätellä ILMIn olevan rikki.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Pitää paikkaansa, kokeiltu on.


Huolet tosin ovat omalta kohdaltani ohi. Viimeiseen takuukorjaukseen oli takuulla kuskattu joku mystinen Alfa-monttööri-specialisti muutaman sadan kilometrin päästä, nimittäin auto tuli kaikilta osin kuntoon! Olenkin aivan äimän käkenä. Ennennäkemättömän upeeta. Kiitoksia erinomaisen paljon sille joka tämän aikaansai.

(hmmmm... takuu loppuu parin päivän päästä, eli jospa en vielä iloitse, kyllä tuo ilalialainen tinttaliisa jotain keksii pään menoksi)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

alfista kirjoitti:auto tuli kaikilta osin kuntoon!
Mikä sitä moottorinohjausta sitten lopulta ahdisti?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Joko Lamban liittimen korjaus Deltalla tai itse tehty imuputken klemmarien kunnollinen kiristys. Klemmarit oli vaihdettu tavallisiin putkimies mallisiin aiemmassa huollossa jotka jäävät helposti löysälle. Ei nikottele, eikä kuluta ylettömästi.

Mutta ei siinä vielä kaikki :) Deltalla saivat samalla kaikki varoitusvalot (koneenohjaus, turvatyyny ja polttimovaroitin) pimeiksi. Ennen kaikkea kuitenkin takapään lierumisen syy löytyi/tunnustettiin ja pitkittäiset takatukivarret vaihdettiin. On muuten hyvä ajaa taas.

Vastaa Viestiin