Kytkin ei palauta kunnolla
Valvoja: Moderators
Kytkin ei palauta kunnolla
Onkohan kukaan törmännyt 155 alfassa että kytkin ei palauta kunnolla, kun auto on kylmä. Kytkin ei luista missään vaiheessa. Voisiko olla vika pääsylinteristä tai jossain muualla. Vika ei mielestäni viittaa että levy olisi lopussa. Ja kun kytkintä painaa monta kertaa peräkkäin esim. taajamassa ajaessa niin toimii normaalisti.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Ja kytkin toimii taas! Eli ikä tuli täyteen kytkimen työsylinterille, tiivisteen sain alkuperäiset mutta oli aika tyyriit 33eur. Kaksi tiivistettä mäntään ja uusi suojakumi kuului pakettiin. Mutta sinäänsä outoa että jarruneste ja kytkin nestä on samassa kupissa eli jos toinen pettää niin ilmaantuu jarrut samoin?
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Eikös tuo jarrujen letkun lähtö ole alempana säliössä. Eli jos kytkin piiri pettää jää säiliöön vielä niin paljon nestettä, että jarrut silti toimii. Ainakin 75:ssa ja 33:ssa on mielestäni näin.ZFV kirjoitti:Ja kytkin toimii taas! Eli ikä tuli täyteen kytkimen työsylinterille, tiivisteen sain alkuperäiset mutta oli aika tyyriit 33eur. Kaksi tiivistettä mäntään ja uusi suojakumi kuului pakettiin. Mutta sinäänsä outoa että jarruneste ja kytkin nestä on samassa kupissa eli jos toinen pettää niin ilmaantuu jarrut samoin?
Itsellä juuri 75:ssa työsylinteri vuosi ja aika-ajoin täytyi lisätä nestettä, kun ilmaa meni kytkimeen, ei kyllä koskaan jarruissa ilmaa ollut.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Enpähän ole tähän Alfaan kurkannut, enkä 155:sta tiedä, mutta 33:ssa ja Bemarissa jolla hetken ajelin on sama säiliö jarru- ja kytkinnesteille. Jarru ottaa nesteen säiliön pohjasta ja kytkin sivulta, siitä alamerkin korkeudelta molemmissa noissa edellä mainituissa ainakin. Eli jos kytkin pettää niin jarrut toimi silti.Mutta sinäänsä outoa että jarruneste ja kytkin nestä on samassa kupissa eli jos toinen pettää niin ilmaantuu jarrut samoin?
Luulisin että 155:ssa on sama juttu.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Juu, niin se on... Itsekkin perehdyin asiaan tarkemmin, samalla kun etsin vastausta jarrujen ilmaantumiseen. Ja mieleen tuli, kun auto oli yön vinosti mäessä ja kun aamulla starttasin auton niin se pääsi ottamaan varmasti silloin ilmaa sen verran että herjasi jarruja hieman. Kun jarruneste säiliö oli nimittäin ihan tyhjä ja jarrua tietenkin tuli painettua... Muuta selitystä en keksi.