166 Airbagin valo

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

166 Airbagin valo

Viesti Kirjoittaja MP »

Moro,

Kävin eilen koeajolla ostoaikeissa 166 TS:llä, joka välillä ajaessa - vaihdetta vaihtaessa kiihdytettäessä kovempaa vilautteli airbagin merkkivaloa. Vaikutti joltain pieneltä liitosongelmalta johdoissa. Onko jollain kokemusta onko esim. penkin alla tms. (vrt. Citroen) joku todennäköinen tyypillinen paikka jossa vois olla huono johtoliitos?
MP

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Vikamuistin lukemalla tuo selviää. Vikakoodi kertoo mikä liitin yms. on hälytyksen aiheuttanut. Ainakin hyvinvarustetuissa Bosch nimen alla olevissa korjaamoissa on testeri joilla tuo onnistuu. Täällä Oulussa Autokorjaamo Nikunen veloittaa operaatiosta 30e. Delta taitaa ottaa lähemmäs 80e.

Tuo väläyttäminen on sikäli merkillistä, että ABS merkkivalon pitäisi kait jäädä kerralla palamaan kun katkova kosketus havaitaan. Turvallisuuskysymys. Eihän vain joku pelle peloton ole rakentanut omia patentteja niin, että airbagin merkkivalon sähkö on otettu jostain muusta verkkivalosta? Tämä siksi, että katsastusmies haluaa ko. merkkivalon syttyvän ja sammuvan käynnistyksen yhteydessä. Eli pelkästään merkkivalon pois ottamisella ei katsastusta läpäistä. Tuollaisella "kytkennällä" saattaa "säästää" auton myyntitilanteessa pitkän pennin. Todennäköisesti tästä ei ole kyse, mutta tulipahan vain mieleen tällainenkin mahdollisuus.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Oliko kyse punaisesta vai keltaisesta valosta? Punaisen pitäisi jäädä palamaan ja muistiin jos kerran vilahtaa (virtojen päälle laittamisen jälkeen) Keltainen taas ilmoittaa vänkärin tyynyn irti kytkemisestä, otetaan pois virta-avaimella kojetaulun päästä, esim. lastenistuin edessä ja se taas ei jätä "jälkiä" vikamuistiin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Punainen valo siellä vilahteli - se auto oli Pörhöllä myynnissä, mittarissa 73 tkm ja huollot tehty Deltassa (vm. 2003), joten en oikein usko omiin kytkentöihin.

Pyyntihinta oli kallis, mutta toisaalta pistivät muutaman tontun yli keskiarvohyvityksen vanhasta eli väliraha ois normaalitasolla (ei kuitenkaan niin vähän, että kauppa ois jo syntynyt).

Siinä autossa oli akku tyhjänä - ajoon lähtiessä annettiin lisävirtaa. Se vois tietty ehkä vaikuttaa myös - jos jatkoa seuraa niin pitänee luetuttaa se vikamuisti.
MP

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

onefromnorth kirjoitti:Vikamuistin lukemalla tuo selviää. Vikakoodi kertoo mikä liitin yms. on hälytyksen aiheuttanut. Ainakin hyvinvarustetuissa Bosch nimen alla olevissa korjaamoissa on testeri joilla tuo onnistuu. Täällä Oulussa Autokorjaamo Nikunen veloittaa operaatiosta 30e. Delta taitaa ottaa lähemmäs 80e.
Tutkivatko johtoja vikailmoituksen perusteella vai nollasivatko ainoastaan valon? Taidan viedä tuonne auton lähipäivinä.

Vastaa Viestiin