Yritin säätää valojen näyttämää, kun varsinkin lyhyet valot on tosi lyhyet - näyttää varmaan 25-30 m vasemmassa reunassa. Löysin säätöruuveja 2 kpl kummaltakin puolelta ja taempi oli se, josta korkeus säätyy. Käytännössä vasen ajopvalo oli jo yläasennsosa, mutta näyttää kuitenkin turhan lähelle. Oikessa (ojan puoleisessa) olis reilusti säätövaraa ylöspäin.
Onko kikkoja tiedossa, miten sais säädettyä sitä vasentakin vähän ylöspäin? Onko joku vaihtanut esim. umpiota tai purkanut keulaa, jolloin vois olla parempi näkemys miten sais säädettyä kun säätöön tarkoitteusta paikasta sitä ei näytä pystyvän säätään kuin alaspäin.
166 valojen säätö
Valvoja: Moderators
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Kas, minulla on taas toisinpäin eli vasemman valon saisi vaikka miten ylös, mutta oikea on yläasennossaan eikä sen kantama ole riittävän hyvä. Säätö tuli ongelmaksi alustasarjan jälkeen. Ongelma ei ole polttimen asento vaan yksinkertaisesti säätöä ei ole toisella puolella tarpeeksi. On pitänyt irrottaa umpio ja katsoa jos sen saisi kiilattua osoittamaan ylemmäs. Harmi vain että tämä projekti ei tule kesäisin mieleen...
Linssivaloissa kyllä riittäisi potkua, mutta liian lähelle osoittaessaan tuo valaistun alueen terävä raja tekee ajamisesta hieman jännittävää.
Linssivaloissa kyllä riittäisi potkua, mutta liian lähelle osoittaessaan tuo valaistun alueen terävä raja tekee ajamisesta hieman jännittävää.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Voisko sulla olla heijastinpinnat toisinpäin kuin mulla? Tuli nimittäin juuri mieleen, kun aiemmin UK:ssa asuessani kyselin valojen säädöstä Suomi 156:sta sopivaksi vääränkätiseen UK:n liikenteeseen paikallista katsastusta varten jokunen vuosi sitten niin kysyivät Deltassa ensin mikä malli ja sanoin 156. Meinasivat että harmi, kun 166ssa voi vaihtaa umpioiden heijastinpohjia tms. keskenään siten, että pidemmälle näyttävän valon saa siirrettyä vasemmalta oikealle ja päinvastoin.MKT kirjoitti:Kas, minulla on taas toisinpäin eli vasemman valon saisi vaikka miten ylös, mutta oikea on yläasennossaan eikä sen kantama ole riittävän hyvä. Säätö tuli ongelmaksi alustasarjan jälkeen. Ongelma ei ole polttimen asento vaan yksinkertaisesti säätöä ei ole toisella puolella tarpeeksi. On pitänyt irrottaa umpio ja katsoa jos sen saisi kiilattua osoittamaan ylemmäs. Harmi vain että tämä projekti ei tule kesäisin mieleen...
Linssivaloissa kyllä riittäisi potkua, mutta liian lähelle osoittaessaan tuo valaistun alueen terävä raja tekee ajamisesta hieman jännittävää.
Jos siis hankkis jostain sen toisen oikenpuoleisen heijastinopinnan olettaen, että tarina oli tosi ja säätäis sitä vähän lähemmäs niin sehän ois siinä?
MP
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Heh, kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta ehkä tuo pitää paikkansa. Minulla tosiaan oli tarpeeksi kantamaa ennen alustasarjaa joka sekä madalsi autoa että laski ehkä keulaa aavistuksen enemmän kuin perää. Pitänee tutkia asiaa kun lämpötilakin on 30 astetta miellyttävämmällä tasolla.MP kirjoitti:Jos siis hankkis jostain sen toisen oikenpuoleisen heijastinopinnan olettaen, että tarina oli tosi ja säätäis sitä vähän lähemmäs niin sehän ois siinä?