Laturinhihna
Valvoja: Moderators
Laturinhihna
Katkesi äsken kotimatkalla laturinhihna noin 5 km kotoa. Riittäisköhän akussa virta ajaa vielä 10 km matkan, jotta pääsis sisälle vaihtamaan. En viittis tuolla autokatoksessa käydä riehumaan. Selvispähän senkin käyttömatka (90 400 km).
Onko kellään kokemusta/rohkeaa arviota?
Onko kellään kokemusta/rohkeaa arviota?
Minulla meni muinoin Ford Capri 3.0:sta hihna poikki matkalla. Hihna pyöritti myös vesipumppua joten matka hyytyi hautausmaan viereen kun vedet kiehui.
Turvauduin McGuyverin temppuihin ja hain varoituskolmion kotelolla vettä hautausmaan pumpusta ja otin jaloista Sidoste nilkkasukkani jotka sidoin yhteen ja venytin hihnaksi. Kerran piti "hihnaa" matkalla korjata mutta perille päästiin
Turvauduin McGuyverin temppuihin ja hain varoituskolmion kotelolla vettä hautausmaan pumpusta ja otin jaloista Sidoste nilkkasukkani jotka sidoin yhteen ja venytin hihnaksi. Kerran piti "hihnaa" matkalla korjata mutta perille päästiin

Re: Laturinhihna
mulla repes kans 1 säje ja kauhee pauke konehuoneessa alfa 166 ei suositella ajaa pitempiä matkoja remmi kun pyörittää vesip,ilmastonti,lataus ym.hihna tarvikkeena n.35. Deltassa 2 kertaa se tai enemmän.pesti kirjoitti:Katkesi äsken kotimatkalla laturinhihna noin 5 km kotoa. Riittäisköhän akussa virta ajaa vielä 10 km matkan, jotta pääsis sisälle vaihtamaan. En viittis tuolla autokatoksessa käydä riehumaan. Selvispähän senkin käyttömatka (90 400 km).
Onko kellään kokemusta/rohkeaa arviota?
Kiitos ajatuksista!
Sen verran kävin katsomassa, että kalastin katkenneen hihnan konehuoneesta. Hihnasta oli ensin hävinnyt puolet leveydestä, kunnes se oli katkennut kokonaan.
Tässä Alfassa ei ole ilmastointia ja vesipumppu käsittääkseni pyörii jakohihnan avulla, joten suurin riski siirrolle on akun riittävyys. Hinaaminen olisi sen verran nöyryyttävää, että ajamalla ainakin alkumatka.
Kävin jo hankkimassa hihnan hintaan 17 euroa Varaosamaailmasta, joten kustannus on suht pieni.
Sen verran kävin katsomassa, että kalastin katkenneen hihnan konehuoneesta. Hihnasta oli ensin hävinnyt puolet leveydestä, kunnes se oli katkennut kokonaan.
Tässä Alfassa ei ole ilmastointia ja vesipumppu käsittääkseni pyörii jakohihnan avulla, joten suurin riski siirrolle on akun riittävyys. Hinaaminen olisi sen verran nöyryyttävää, että ajamalla ainakin alkumatka.
Kävin jo hankkimassa hihnan hintaan 17 euroa Varaosamaailmasta, joten kustannus on suht pieni.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos akku on jotakuinkin täysi niin kymmenen kilsaa menee heittämällä. 164 V6 kulki n. 40 kilsaa ilman latausta, vaikka alkoi vielä sataa ja tarvittiin pyyhkijöitä ja lämppärin moottoria.
Ensin syttyi ABS:n valo, sitten pimeni ilmastointi, seuraavaksi sammui radio ja sitten alkoi nykimään. Kotiin kumminkin päästiin, montaa kilometriä pidemmälle ei varmaan olis mennytkään.
Ensin syttyi ABS:n valo, sitten pimeni ilmastointi, seuraavaksi sammui radio ja sitten alkoi nykimään. Kotiin kumminkin päästiin, montaa kilometriä pidemmälle ei varmaan olis mennytkään.
- Epäkelpokeräilijä -
Kertomani hihnaprojekti sai uusia käänteitä. Akku riitti hyvin ja pääsin vaihtamaan lämpimään hihnan. Operaatio oli suorastaan liian helppo (ei ilmastoinnin härveleitä edessä).
Pari päivää vaihdosta meni hyvin, kunnes hihna alkoi vingahtamaan autoa käynnistettäessä. En tästä enemmälti piitannut, kunnes vinkuminen alkoi kestää käynnistämisen jälkeen pidempään (Alfahan vinkuu kuin sika sanoi joku viisas ohikulkija). Avattuani konepellin huomasin, että uusi hihna oli alkanut selvästi kulua moottorin puoleisesta reunastaan.
Nyt täytyy vissiin ottaa rengas, sisälokari ja pohjapanssari irti ja perehtyä asiaan hieman tarkemmin. Onko kellään vinkkejä?
Pikku hiljaa hiipii pelottava ajatus, että joutuu soittamaan Deltan huoltoon...
Pari päivää vaihdosta meni hyvin, kunnes hihna alkoi vingahtamaan autoa käynnistettäessä. En tästä enemmälti piitannut, kunnes vinkuminen alkoi kestää käynnistämisen jälkeen pidempään (Alfahan vinkuu kuin sika sanoi joku viisas ohikulkija). Avattuani konepellin huomasin, että uusi hihna oli alkanut selvästi kulua moottorin puoleisesta reunastaan.
Nyt täytyy vissiin ottaa rengas, sisälokari ja pohjapanssari irti ja perehtyä asiaan hieman tarkemmin. Onko kellään vinkkejä?
Pikku hiljaa hiipii pelottava ajatus, että joutuu soittamaan Deltan huoltoon...
Hihna
Väärä hihna vai lieneekö huonosti kiristetty ? 

Joo, nyt löytyi vika. Hihnankiristäjän rullasta oli kaikki muovit kuorituneet pois ensimmäisen hihnan katketessa. Laakeri sinällään ehjä, mutta koko kiristäjä vaihtoon ja uusi hihna tilalle. Ilmeisesti ne täällä olleet yli 30 asteen pakkaset tekivät rullan muovipäällysteelle tehtävänsä.
Tällä kertaa laskun loppusumma olikin sitten 206 euroa, kun jouduin viemään nöyrästi auton Deltaan. No, tulipahan kuntoon ja matka jatkuu...
Tällä kertaa laskun loppusumma olikin sitten 206 euroa, kun jouduin viemään nöyrästi auton Deltaan. No, tulipahan kuntoon ja matka jatkuu...