Rupesin vihdoinki duunissa tarkisteleen gtv:n rengaspaineita. ku eilen täristeli selvästi.
Saksankielistä manuaalia tutkiessani huomasin että eteen suositeltiin 2,7 baria ja taakse 2,5 baaria..
renkaat ovat 15 tuumaset.
katoinkohan ihan oikein, voiko tosiaan olla noin kovat paineet?
Rengaspaineista
Valvoja: Moderators
- Seiska5mma
Sen huomasin oman autoni 14" 195-kumeista, etteivät ne radalla pysyneet kuosissa alle noiden paineiden. Alkoi sivutekstit kulumaan. Vastausta itse kysymykseen en tiedä.
Talvella suositus on 20-30 kPa:n verran kesää korkeampi, sillä paineet laskevat 10 kPa eli 0,1 baaria per 10 lämpöastetta.
Huonolla matematiikalla + 20 ja - 20 asteen ero on siis sellainen, että jos ajaa kesällä 2,2 baarilla, niin pakkasella ajaakin vain 1,8 baarilla. Huoltoasemien mittareissa olen huomannut tasaisesti 0,2 baarin heittoja, joten epähuomiossa kumeissa voi olla aika matalatkin paineet, ellei ota kunnon ennakkoja.
Talvella suositus on 20-30 kPa:n verran kesää korkeampi, sillä paineet laskevat 10 kPa eli 0,1 baaria per 10 lämpöastetta.
Huonolla matematiikalla + 20 ja - 20 asteen ero on siis sellainen, että jos ajaa kesällä 2,2 baarilla, niin pakkasella ajaakin vain 1,8 baarilla. Huoltoasemien mittareissa olen huomannut tasaisesti 0,2 baarin heittoja, joten epähuomiossa kumeissa voi olla aika matalatkin paineet, ellei ota kunnon ennakkoja.