33:n nykii lähes pomppii

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
ottopoika
Viestit: 7
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 20:01

33:n nykii lähes pomppii

Viesti Kirjoittaja ottopoika »

eli 33:n nykii aivan mahdottomasti alakierroksilla.
kovemmilla kierroksilla ei niin paljon.
tuli vaihettua tulpat vaan ei auttanut.
vanhat tulpat ei toiminu koneen oikealla puolella tyhjä käynnillä luultavasti ollenkaan, koska käynti ei muutttunut ,kun veti piuhan irti.
autoa startatessa tuntuu kuin sytytys olis aikasella "potkii vastaan"
missähän mahtas olla vika? luultavasti tällä foorumilla joku sattus tietämään.
kiitoksia neuvoisra etukäteen....malli on gv -90
Viimeksi muokannut ottopoika, 31 Tammi 2006, 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Piuhat on ok ja oikeassa järjestyksessä?

ottopoika
Viestit: 7
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 20:01

Viesti Kirjoittaja ottopoika »

Rolle kirjoitti:Piuhat on ok ja oikeassa järjestyksessä?
luulisin että on. ite en ole koskenut mikä mahtaa olla järjestys+mikä on
ykkössylinteri?
kone käy ja kiihtyy muuten ihan hyvin.
tulpanpiuhat kokeiltua pysty ottaan oikealta puolelta irti käynnin muuttumatta toiselta puolelta ei.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuon bokserin sytytysjärjestys on 1-3-2-4 eli ei 1-3-4-2 niin kuin rivinelosissa. Sylintereiden numerot on valettu siihen koneen päälle, pitäisi löytyä kun vähän kurkkii.

Onhan ne kaikki tulpanjohdot varmasti kunnolla kiinni tulpissa? Ne 16v:n kynttilät on sen verran ahtaassa paikassa että helposti jää löysälle.
- Epäkelpokeräilijä -

ottopoika
Viestit: 7
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 20:01

Viesti Kirjoittaja ottopoika »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuon bokserin sytytysjärjestys on 1-3-2-4 eli ei 1-3-4-2 niin kuin rivinelosissa. Sylintereiden numerot on valettu siihen koneen päälle, pitäisi löytyä kun vähän kurkkii.

Onhan ne kaikki tulpanjohdot varmasti kunnolla kiinni tulpissa? Ne 16v:n kynttilät on sen verran ahtaassa paikassa että helposti jää löysälle.
sorry ei tullu mainittua. auto on 89-90 GV 2:LLA 2REIKÄSELLÄ eli
saattas ola myös kaasutin vikaa. tiedä häntä.niin ja kyllä mielestäni laitoin piuhat pohjaan.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Eli siis 1.7 QV 8V kaasari, eli ns. kakkossarjaa?

Ei siinä että tietäisin siitäkään mitään kunhan ajattelin selventää.. :oops:

ottopoika
Viestit: 7
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 20:01

Viesti Kirjoittaja ottopoika »

Rolle kirjoitti:Eli siis 1.7 QV 8V kaasari, eli ns. kakkossarjaa?

Ei siinä että tietäisin siitäkään mitään kunhan ajattelin selventää.. :oops:
just semmottinen

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Re: 33:n nykii lähes pomppii

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

ottopoika kirjoitti:eli 33:n nykii aivan mahdottomasti alakierroksilla.
kovemmilla kierroksilla ei niin paljon.
tuli vaihettua tulpat vaan ei auttanut.
vanhat tulpat ei toiminu koneen oikealla puolella tyhjä käynnillä luultavasti ollenkaan, koska käynti ei muutttunut ,kun veti piuhan irti.
autoa startatessa tuntuu kuin sytytys olis aikasella "potkii vastaan"
missähän mahtas olla vika? luultavasti tällä foorumilla joku sattus tietämään.
kiitoksia neuvoisra etukäteen....malli on gv -90
mulla oli saman tyyppinen vika omassa 1.5 ti:ssä ja kävi auto deltallakin huollossa ja makso 1000e, mutta vika ei korjaantunut! vika löytyi kuitenkin myöhemmin kotosalla, eli yksi pää suutin oli tukossa! eli ei muuta kun suuttimet irti ja hieman paine-ilmaa läpi niin saattaa toimia!

Werneri
Viestit: 476
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Moi!
Tarkasta, että kummankin puolen rikastus (ryyppy) kääntyy pois kun painat rikastin nupin pohjaan. Joskus voi jumittaa ja vaikka nuppi painetaan sisään jää rikastus ainakin osittain päälle. Aiheuttaa hämminkiä juuri tyhjäkäynnille. Ilmanputsarin koppa pois niin näet miten rikastinläpät käyttäytyy.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

mulla oli 33 sellattinen vika että tulpan johdot lähti siitä jakajasta itsestään irti aina välillä.... siis niiku että johdot oli kiinni mutta ei kunnolla pohjassa asti... tämä johti siihen että sähkö ilmeisesti hyppi jakajasta johtoon muutaman millin päästä (auto toimi mutta hyppi/pätki)....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

ottopoika
Viestit: 7
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 20:01

alfa33 nykii ja pomppii

Viesti Kirjoittaja ottopoika »

no niin ainakin osittain vika löyty. nimittäin toisen kaasuttimen
tyhjäkäynti puuttu kokonaan, sen takia nokes tulpat.
täytys saada säädettyä kohalleen niin näkis onko muuta häikkää.

kiitos vastauksista
palaillaan astialle.

Vastaa Viestiin