Moottorin vaihto 75:een?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
arimauri
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Helmi 2006, 16:40

Moottorin vaihto 75:een?

Viesti Kirjoittaja arimauri »

Sattui moka Alfa 75, 1,6:n kanssa eli jäi pakkasnesteet pois. Olen tiiraillut uutta konetta, mutta eniten on tarjolla 2-litraisia. Kuinka suuri operaatio on vaihtaa 2-litrainen 1,6-litraisen tilalle (sähköt jamuut)?

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Vaihtamaan joutuu etujarrut + olka-akselit.

Mulla ois kyllä yksi käytännössä ylimääräinen 1.6 kone. Pistä privaa jos kiinnostaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

meinaatkos 2L kaasariversiota vai twinspark ruiskumoottoria?

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Kaasariversio menee heittämällä. Se on siksi samanlainen ettei edes katsastusmies huomaa eroa!

TS on enemmän tekemistä. Sähköt, bensalinjat, yms. On sitten enemmän hyötyäkin. Tällöin joutunee (etu)jarrutkin vaihtamaan.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mutta tuskin T.S.kään katsastaja sen enempää tarkistelee. Eli ei sen puoleen ole ongelmia.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kaasarikone ei tarvii kuin vaihtaa vain, yksi moinen swappi on tullut tehtyä 1.6->2.0 vajaa parivuotta sitten.

2.0 TS.ssä sitten liki 20hv enemmän verrattaessa 2.0 TC:n, plussana vielä huom pienempi bensan kulutus.
sähköjä joutuu hieman tekemään ja halutessa alustaa ja jaruja päivittämään muttaon sitten eriasia miten virkaintoinen katsastus setä suhtautuu asiaan tuon TS:n kohdalla jos sattuu huomaamaan... no ei välttämättä kyllä mitenkään kunhan et asiasta mainitse mitään... :wink:
Viimeksi muokannut 90, 08 Helmi 2006, 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

90 kirjoitti:no ei välttämättä kyllä mitenkään kunhan et asiasta mainitse mitään... :wink:
Tuohan ei sitten tee kulkineesta laillista vaikka se katsastuksen sattuisikin läpäisemään. Joka tapauksessa auto ei ole enää se, mitä esim. viranomaiset ja vakuutuksen antaja olettavat sen olevan. Onko tuossa sitten jo peräti mahdollista evätä korvauksia onnettomuuden sattuessa? Mutta sakot ainakin tulevat samalla varmuudella kuin kuolema ja veronmaksu.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

1.6:n 154tkm rullattu kone löytyy. privaa jos sellainen kiinnostaa

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

pee kirjoitti:
90 kirjoitti:no ei välttämättä kyllä mitenkään kunhan et asiasta mainitse mitään... :wink:
Tuohan ei sitten tee kulkineesta laillista vaikka se katsastuksen sattuisikin läpäisemään. Joka tapauksessa auto ei ole enää se, mitä esim. viranomaiset ja vakuutuksen antaja olettavat sen olevan. Onko tuossa sitten jo peräti mahdollista evätä korvauksia onnettomuuden sattuessa? Mutta sakot ainakin tulevat samalla varmuudella kuin kuolema ja veronmaksu.
no sehän on itsestään selvää ettei auto ole laillinen ilman muutoskatsastusta ja asianmukaisia muutoksia mutta päättäkööt jokainen minun puolestani ihan itse miten autonsa rakentaa oli , vastaavia kun tulee aina liikkumaan suomenteillä..

jos vaikka tuohon omaan GTV.n vaihdan 2.5:n tilalle 3L koneen niin tuskinpa tulee prosentteja otteeseen haettua..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

90 kirjoitti:jos vaikka tuohon omaan GTV.n vaihdan 2.5:n tilalle 3L koneen niin tuskinpa tulee prosentteja otteeseen haettua..
Siitä ei kannata sitä kovin isoon ääneen kertoa, kuten huomaat kaikki ei ole ihan samaa mieltä näistä ja AKE:n tiedot löytyy äkkiä netistä kun tarpeeksi kateelliseksi tulee.. Poliisikouluun kyllä pääsisi jos oikein yrittää mutta toiset vaan jää kotipoliiseiksi. Näistä oli juttua toisella foorumilla kun jengi on soittanut katsastusasemalle että tällä kaverilla onkin isompi turbo, ja ongelmia tiedossa.. :shock:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rolle kirjoitti:
90 kirjoitti:jos vaikka tuohon omaan GTV.n vaihdan 2.5:n tilalle 3L koneen niin tuskinpa tulee prosentteja otteeseen haettua..
Siitä ei kannata sitä kovin isoon ääneen kertoa, kuten huomaat kaikki ei ole ihan samaa mieltä näistä ja AKE:n tiedot löytyy äkkiä netistä kun tarpeeksi kateelliseksi tulee.. Poliisikouluun kyllä pääsisi jos oikein yrittää mutta toiset vaan jää kotipoliiseiksi. Näistä oli juttua toisella foorumilla kun jengi on soittanut katsastusasemalle että tällä kaverilla onkin isompi turbo, ja ongelmia tiedossa.. :shock:
hmm... olisikohan näin että alfistienkin piirissä olisi näin pikkumaisia tyyppejä ? jos näin on niin pitänee sen takia painoitaa sanaa JOS .. :wink:

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

90 kirjoitti:no sehän on itsestään selvää ettei auto ole laillinen ilman muutoskatsastusta ja asianmukaisia muutoksia mutta päättäkööt jokainen minun puolestani ihan itse miten autonsa rakentaa oli , vastaavia kun tulee aina liikkumaan suomenteillä..
Huomautuksellani halusin vain ehkäistä väärät käsitykset, joita ainakin monta kertaa myynti-ilmoituksissa viljellään, kun moottori on vaihdettu ja samassa mainitaan että katsastettu. Muun muuassa viime kesänä kävin katsomassa yhtä 75TS:ia, joka oli rakennettu 1,6-litraisen koriin eikä muutoskatsastustakaan oltu siis tehty. Myyjä kyllä sanoi: "no onhan se katsastettu tuolla koneella". So not, myyjän lausunto ei paljoa paina poliisille tai vakuutusyhtiölle selitellessä.
90 kirjoitti:jos vaikka tuohon omaan GTV.n vaihdan 2.5:n tilalle 3L koneen niin tuskinpa tulee prosentteja otteeseen haettua..
Tuskinpa tarvitseekaan, jos:
- tuleva teho <= 1.2 x vanhan moottorin teho
- tuleva kuutiotilavuus <= 1.2 x vanhan moottorin kuutiotilavuus
- venttiilien määrä ei muutu
- moottoria ei ahdeta
- molemmat moottorin ovat polttoaineruiskutteisia

Otteen prosenteilla ei taas ole minkään kannalta mitään väliä, jos viranomainen päättää mittauttaa prosentit uudestaan. Myös näitä alunperin 316, nyt 325:ia kaupataan monesti sanoin: "vaihtoprosentti 0", joka voi hyvin muuttua seuraavassa katsastuksessa vaihtoprosenttiin 51, jota seuraa tyyppihyväksytys ja verojen maksaminen.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

oikeassahan se Pee noiden asioiden suhteen on mällin sattuessa auton omistaja on lujilla jos auton paperit ei vastaa autoa ja on kyllä suorastaan törkeää yleensä koettaa kaupata moista autoa nolla prosenteilla viitaten vaikkapa tuohon katsomaasi 75 1.6:een jossa TS tekniikka.
jos 1.6:een kuitenkin vaihdetaan 2l kaasarimoottori tai vaikkapa 90 2.0 iniezionen 2.0 ruiskumoottori niin silloin pätee käsittääkseni sama kuin tuohon gtv.n 2.5->3.0.

omalla kohdalla en haluaisi prosentteja otteeseen lähinnä sen takia että alkuperäisyys kärsii, prosenttipeli on aina prosenttipeli ja alkup on alkup.

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

90 kirjoitti:omalla kohdalla en haluaisi prosentteja otteeseen lähinnä sen takia että alkuperäisyys kärsii, prosenttipeli on aina prosenttipeli ja alkup on alkup.
Pakko kommentoida, ettei se peli alkuperäinen olekaan, jos 2.5 on vaihtunut 3.0:ksi.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Roadkill kirjoitti:
90 kirjoitti:omalla kohdalla en haluaisi prosentteja otteeseen lähinnä sen takia että alkuperäisyys kärsii, prosenttipeli on aina prosenttipeli ja alkup on alkup.
Pakko kommentoida, ettei se peli alkuperäinen olekaan, jos 2.5 on vaihtunut 3.0:ksi.
kyllä se paperilla on edelleen alkuperäinen kun otteessa ei ole prosentteja!!!!
vielä kun jättää alkup koneen jemmaan niin sen vaihto onnistuu toki takaisinkin mutta jos otteessa tästä huolimatta prosentit niin alkuperäisyys on kärsinyt, tätä ajoin tuolla kommentilla takaa.. :wink:

Vastaa Viestiin