Ecun ja kaasuläpän resetointi/kalibrointi 156 2.0TS

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jpakarin
Viestit: 85
Liittynyt: 27 Heinä 2005, 13:48
Car(s): 75 3.0 America Turbo
Paikkakunta: Joensuu // Helsinki

Ecun ja kaasuläpän resetointi/kalibrointi 156 2.0TS

Viesti Kirjoittaja jpakarin »

Tästä on topicceja mutta ei kovin selvää yhtenäistä.

Eli mikä on 156 2.0 TS:n oikea ecun resetointitapa?
- virrat 60 sek, virrat pois 60sek, 5 min tyhjäkäyntiä?

Entä kaasuläpän?
- virrat 2min, 5 sek pois, käymään?

Tein nuo mutta ei auttanut, ilmi tilattu, ilmeisesti rikki jokatapauksessa. Maksoi muuten Boschilta vain 120e!

Oire siis veto off 5000rpm ylöspäin, kulutus kasvanut.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Morjens, todentotta ohjeet vaihtelevat. Moni niistä voikin toimia, mutta mieleeni on jostakin juurtunut seuraava menetelmä, joka on osoittautunut toimivaksi ainakin niissä vikatilanteissa, jotka minä olen kohdannut eli:

ECU reset:
akku irti (45 min), akku kiinni ja tyhjäkäyntiä (15 min), sammuta auto 10 min ajaksi ja sitten ajoon.

Kaasuläpän resetointi:
virrat päälle 2 min ajaksi (saatat kuulla tikitystä läppärungon alueelta), virrat ja avain pois lukosta 5 sek ajaksi, sitten auto käyntiin ja ajoon

Nykyään teen ECU:n resetin, jos tarvis, diagnoosiohjelmalla, jonka jälkeen ennen käynnistystä teen kaasuläpän resetin. Toimiva metodi. Mutta niin kuin sanottu, edellä mainittu perustuu tällä palstalla ja alfa156.net palstalla esiintyviin erilaisiin ohjeisiin.

Tuossa on yksi linkki, josta apua löytynee:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... =ECU+reset
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

jpakarin
Viestit: 85
Liittynyt: 27 Heinä 2005, 13:48
Car(s): 75 3.0 America Turbo
Paikkakunta: Joensuu // Helsinki

Viesti Kirjoittaja jpakarin »

Olisiko sinulla tuota diagnostiikkasoftaa? Kiinnostaisi kovin.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Softa löytyy suoraan tuosta linkistä http://www.alfa145.co.uk/obd.html Muitakin softia maailmalla on esim www.alfadiag.net -sivustolta löytyy todella siisti versio.

Tuossa ensiksi mainitussa tapauksessa (siis jollainen mullakin on), on sinun luettava ecusta koodi testeri-ohjelmalla. Sitten lähetät koodin ja rahaa ohjelman tekijälle, joka generoi siitä jollakin ohjelmalla lisenssiavaimen. Tätä lisenssitiedostoa tarvitset siihen, että ohjelma yleensäkin keskustelee sun auton ecu:n kanssa. Lisenssitiedosto on siis yksilökohtainen eli ohjelma ei toimi toisen auton ecussa. Niin ja tarviihan siihen sitten vielä tuon interfacen. Hakutoiminnolla löytyy tietoa tältäkin sivustolta. Laita hakuehdoksi sana OBD.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

HANDE
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Maalis 2006, 12:36
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja HANDE »

Otin ylös taas yhden ohjeen, minusta kuitenkin tuntuu, että Jiipee tietää enemmän. "Applause"
Mitähän minä resetoin, kun pidin 90 sek. virtaa päällä, 90 sek. poissa ja sitten käymään. Alkoi kuitenkin auto käymään heti tasasemmin.

Ohjeita löytyy eri paikoissa, mutta tuo JP:n linkki tuntui aika hyvältä.


"moka on paljon helpompi jonkun muun tekemänä" :mrgreen:
"moka on helpompi jonkun muun tekemänä"

hande

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Päteekös nämä ohjeet myös 147:aan?

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Antijape kirjoitti:Päteekös nämä ohjeet myös 147:aan?
Jos ei tietoa ole :cry: niin onko edes hyvää arvausta? Mitään erityistä vikaa autossa ei ole, mutta tekisi mieli kokeilla. Kannattaako edes kokeilla jos varmaa tietoa ei ole?

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Tietoa ei ole, eikä sittemmin arvaustakaan. Ecu M1.5.5 :ssa tuo tuntuu toimivan. Mikähän ecu sulla 147:ssa on ?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

JiiPee kirjoitti:Tietoa ei ole, eikä sittemmin arvaustakaan. Ecu M1.5.5 :ssa tuo tuntuu toimivan. Mikähän ecu sulla 147:ssa on ?
Jaa'a, hyvä kysymys :) . Mitenkähän tuon saisi helpoiten selville?

edit: tutkin vähän asiaa googlella ja eniten 147:lle tarjottiin ecua ME7.3.1 .

Avatar
Knight
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 20:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Knight »

Asiaan vielä sen enempää perehtymättä kysyn: Päteekö JiiPeen antamat 156 2.0 TS:n ohjeet myös 156 1.8 TS:lle?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Juu, kyllä pätee.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Päteekö resetti JTS:ääään? :?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Mä tein juurikin näillä ohjeilla 156 V6een ja tuntui ainakin siinä toimivan. Ajattelin kertoa sen ennenkuin kukaan ehtii kysymään ja ihmettelemään. :wink:

Tein molemmat resetit siis samalla kertaa: Ensin otin akun irti 45min ajaksi ja sen jälkeen takaisin kiinni. Sitten 2 minuuttia virrat päällä --> avain pois lukosta n. 5 sek ja sen jälkeen täräytin käymään ja käytin sen 15 minuuttia tyhkäkäyntiä. Siitä sitten muutaman tunnin päästä ajoon. Kiitokset muuten JiiPeelle hyvistä ohjeista. :)

JST
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Touko 2006, 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JST »

eli ecun ja kaasuläpän resetointi onnistuisi halutessani näillä ohjeilla. Kysymys kuuluukin miksi ja missä tilanteissa näitä vehkeitä resetoidaan ?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

JST kirjoitti:eli ecun ja kaasuläpän resetointi onnistuisi halutessani näillä ohjeilla. Kysymys kuuluukin miksi ja missä tilanteissa näitä vehkeitä resetoidaan ?
Olen kuullut että tämä resetti kannattaa tehdä aina kun moottori alkaa käymään epätasaisesti ... mm. aina ennen kuin vaihtaa esim ILMIN tms. :wink:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Pasi kirjoitti:Päteekö resetti JTS:ääään? :?
Asiaa itsekkin ihmetelleenä veikkaisin ettei päde. Ainakin JTS:ssä on eri ecu, ilmeisesti mallia 7.1.1. Tämä on vaan veikkaus, eli jos jollain on "oikeaa" tietoa niin otetaan vastaan. 8) Vaikkei mitään vikaa sinänsä ole, voisi tuon huvikseen resetoida. Vai onkohan parempi noudattaa neuvoa: "älä korjaa, jos ei ole korjattavaa".

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Antijape kirjoitti: Vai onkohan parempi noudattaa neuvoa: "älä korjaa, jos ei ole korjattavaa".
No itse menen enemmänkin periaatteella; jos se ei ole rikki niin korjaa sitä niin kauan kunnes se on :lol:

Eli taidan testata resettiä.... edesmenneeseen 1.6 TS:n tuolla resetillä oli paljonkin vaikutusta....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Onko joku tehnyt 156 JTS:ään ECU:n nollausta ja kaasuläpän resetointia? Tuntuu olevan monen moista ohjetta. Kiinnostaisi tietää myös onko joku päässyt näkemään nämä toimenpiteet huollossa!

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Pasi kirjoitti:
Antijape kirjoitti: Vai onkohan parempi noudattaa neuvoa: "älä korjaa, jos ei ole korjattavaa".
No itse menen enemmänkin periaatteella; jos se ei ole rikki niin korjaa sitä niin kauan kunnes se on :lol:

Eli taidan testata resettiä.... edesmenneeseen 1.6 TS:n tuolla resetillä oli paljonkin vaikutusta....
Mulla on kans toi 1.6 TS 156:nen miten siihe tehtään toi recetointi molempiin? :oops: pakko kysyä kun en ole varma....

veekuus
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Touko 2007, 22:19

Viesti Kirjoittaja veekuus »

Terve, omaan vm.-98 156 2.5 v6:seen tein kanssa tuon kaasuläpän ja kotelon putsauksen ja sen jälkeen ecun ja kaasuläpän kalibroinnin kun tyhjäkäynti oli hieman epätasaista. Tyhjäkäyttäessäni autoa kuulosti tasaantuneen tuo käynti ja kierroksetkin kohdillaan. Annoin auton olla sammuneena ja seuraavan kerran kun lähdin ajamaan niin auto tuntui toimivan normaalisti. Seuraavan kerran sitten kun lähdin ajamaan niin tyhjäkäynti kierrokset olikin koko ajan noin 1250-1500 kieppeillä ja kaasu on hieman jälkijunassa kun sen päästää. Hiukan ikävä kun haluais vetää moottorijarrutusta ja vaihdettaessa kytkintä painettaessa kierrokset ei ehdi laskea.
Mistä mahtaisi johtua kun kuitenkin ekalla ajolla toimi normaalisti. Ei ainakaan tuon kaasuläpän luulisi silloin hajonneen.
Mahtaisiko johtua jollain tapaa ecusta? Kaasuläpän kalibrointia uudelleenkin olen kokeillut.
En oo varma onko vain luuloa vai kuluittaisikohan tällä hetkellä enemmän, kun tossa sitä olen testaillut.

Kiitos paljon

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

^ Mulla tuli vähän samantapainen ongelma kun purkasin imusarjan nokkineen pois ja putsasin samalla kaasuläpän rungon.

Auton kierrokset eivät laskeneet alle 1000 kylmänä ja vaihteen vaihdossa kierrokset jäivät n. sekunniksi paikalleen ennenkuin laskivat. Ja oli meno muutenkin vähän epämiellyttävää.

En sitten tiedä mikä oli loppupeleissä vikana, kun tein sille vaikka mitä ennenkuin rupesi toimimaan.
Kiristelin kaikki letkut ja ruuvit pariin otteeseen uudestaan, koputtelin tyhjäkäyntimoottoria (herätys mielessä), putsasin ilmamassamittarin siihen tarkoitetulla aineella ja sen jälkeen annoin olla akun irti puoli tuntia ja tein ko resetin autolle ja sen jälkeen on pelittäny ihan ok.

Epäilen kuitenkin että tuo ilmin putsaus vaikutti eniten tuohon mun ongelmaani, joten kokeile sitä ensihätään.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

veekuus kirjoitti: Seuraavan kerran sitten kun lähdin ajamaan niin tyhjäkäynti kierrokset olikin koko ajan noin 1250-1500 kieppeillä ja kaasu on hieman jälkijunassa kun sen päästää.

Kiitos paljon
ennen ilmin ronkkimista kannattais ehkä muutama päivä/viikko seurailla se voi asettua hiukan viivellä...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

veekuus
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Touko 2007, 22:19

Viesti Kirjoittaja veekuus »

Juurikin vaikuttais samalta mitä dimmulla ollu. No täytyy tässä tarkkailla ja ruveta toimiin jos ei ala pelittää. Pikkusen herkistellä ja käydä hakeen vaikka uus tiiviste sinne imusarjan ja kotelon väliin jos sattu ottaan itteensä kun loppupeleissä irrotin koko kotelon jotta sain putsattua kunnolla toiseltakin puolelta.
Ootte kuitenkin tehnyt noilla JiiPeen ohjeilla nuo resetit??
Tässä vaan kylmä rinki persreiän ympärillä jos tarvii korjaamolle ruveta viemään.

veekuus
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Touko 2007, 22:19

Viesti Kirjoittaja veekuus »

Ei hermot kestä ootella :) Tänään otin kotelon uudestaan irti, kattelin että tiiviste olis saattanu vähän vuotaa. Kyselin teltasta tiivistettä ja kun ei moista löytynyt hyllystä laitto tilaukseen. Väänsin si ite sellasesta "tiivistepaperi-arkista" ite väliaikasen. Aikalailla muuten tulee tonne sitä tavaraa kun ei viikkoo oo putsauksesta ja tullu sinne läpän koneen puolelle jo sellasta öljymäistä tavaraa. Onko jotain muutakin vialla vai vain tuota pakokaasunkierrätyksen tuotosta?
Tuolla läpän moottorissahan on vissiin joku jousi joka palauttaa läpän tyhjäkäynti asentoon? Tuli mieleen että olisikohan ottanut itseensä kun käsin käänteli, mikä tuntuu kyllä hieman oudolta kun ekalla ajolla kuitenkin toimi kutakuinkin normaalisti. Sellaisenkin havainnon tein että mikäli käynnistän auton ja käytän tyhjäkäyntiä sen aikaa että laskee 600 kiekkaan ja lähdet sitten ajamaan niin toimisi taas normisti ja tippuu uudelleen melko normaalista tyhjäkäynnille. Ei vaan aina viittis jotain 4-5 minuuttia käyttää ennen ajoon lähtöö.
Entäs ne torxit siinä läpän akselissa, liittyyky mitenkään läpän asentoon olisiko läppä voinu kääntyä akseliin nähden joka sitten tekisi tuon ettei si sulje oikeaan asentoon.
Kai sitä täytyy mennä johonkin pajalle koneen perään laittaan jos ei rupee selviään :(

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

se läppä on todella herkkä, pienikin hiplaus voi muuttaa sitä käyntiä, itellä se ainakin yleensä tasaantui muutamassa päivässä jos ei jaksa odotella voi kokeilla tuota uudelleen hiplausta mutta varovasti ettei hajoa, monet suosittelevat ettei sitä läppää käänneltäisi itse ollenkaan....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

^^ Mukkonen ainakin oli sitä mieltä, että saa aika kovakouraisesti roplata jos meinaa sen hajalle saada, eli pitäs olla ihan hyväksyttävää kääntää sitä sormilla ilman ongelmia, mutta tiedä sitten, se oli muukkosen mielipide...
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Voisin veikata ettei toimi tässä 8-venasessa ? Itellä tota kylmäkäyntiongelmaa , jos esim. auto seissyt 8h työpäivän pihalla ja käynnistää niin tiputtaa kierrokset tosi alas ja paukauttaa putkeen / ei jaksa käydä ja sammuu , ja seuraavat 2km ajoa on tosi nihkeää,ei jaksa oikeen vetää.

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 377
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

olisikohan kenelläkään tietoa mahtaako tämä ecu:n resetointiohjeet toimia myös tossa mun 97 mallisessa 164 superissa?....liekö vesikauhua vai mitä mut rankkasateen jälkeen on palanur ruiskun vikavalo...kaikki kuitenkin toimii normaalisti tämä kumminkin kokeilematta

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Vanha ketju, nostettakoon ylös...

Kiitos JiiPee'lle asiantuntevista ohjeista! Tuli tänään tehtyä 166:seen ECUn ja kaasuläpän resetointi. Hienosti pelittää nyt!

Oireina oli jonkin aikaa vaivannut nuhaisuus kylmällä koneella. Epäilin vähän aluksi ilmiäkin, se tuli vaihdettua -07 kesällä, 40 tkm sitten. Eipähän kuitenkaan pätkinyt korkeilla kierroksilla.

Päätin kuitenkin tehdä Kentin aineilla kaasuläpän putsauksen ja resetoinnit päälle, ei ole Alfa toiminut näin hienosti vielä kertaakaan! :-D

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 377
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

voisiko modet napata nou molempien resettien ohjeet tonne faq osastolle?....vuoden sisään kaivelen jo 4 kertaa näitä tietoja täältä ois vaan kiva jos ne ois siellä valmiina :wink:

MKA
Viestit: 20
Liittynyt: 26 Touko 2009, 17:08
Car(s): 156jts selefarkku -05, käyttis-primera p10

Re: Ecun ja kaasuläpän resetointi/kalibrointi 156 2.0TS

Viesti Kirjoittaja MKA »

Tein 156 jts -03 selespeediin ecun&kaasuläpän resetoinnit ensimmäistä kertaa JiiPeen ohjeiden mukaan, toimi hyvin. Olen ajanut autolla kohta 100tkm eikä se ole ikinä toiminut näin hyvin, varsinkin liikkeelle lähdössä vastaa kaasuun nopeammin ja herkemmin. Myös selespeed toimii pehmeämmin, on melkein kun ajaisi normaalilla automaatilla. Kulutuskin laski tietokoneen mukaan hieman sekä valmistajan lupaama 166hv vaikuttaisi nyt melkeimpä mahdolliselta. Pienellä vaivalla iso hyöty, ainakin minulle :)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Ecun ja kaasuläpän resetointi/kalibrointi 156 2.0TS

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Toimiiko tämä sama ECU-reset myös JTD-koneissa? Jos kokeilisi akun vaihdon yhteydessä, kun ei vielä softaa ole käytössä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin