Jepulis, tänään kattelin kantta vähän tarkemmin ja kaikki pakoventtiilit on vääntyneet sekä ainakin yks imuventtiili. Ei mikään kovin pahasti mutta uusiksi menee kuitenkin.
Pitäis näköjään olla tarkempana noitten kilometrien kanssa, jos oikein selvitin niin nyt tuli hihnalle 72 tkm täyteen. Eipä tuota voi oikein hihnan syyksi laittaa, vaikkei tuon enempää joustanut kilometrien suhteen.
Hihnan merkki on joku dayton tms. rullat oli ihan hyvässä kunnossa.
Foglin kirjoitti:
Nyt olisin vähän apujen tarpeessa: miten irroitetaan kansi, ilmeisesti imusarjan on helpompi jättää kanteen kiinni ja sitten jos on tarves niin irroittaa imusarjan vasta kun on saanut koko nivaska työpöydälle vai?
Itse jätin koko imusarjan autoon kiinni, eli avasin kaikki imusarjan ja kannen väliset mutterit (alemmat joutuu sorkkimaan imuputkien välistä).
Pakosarjan otin kokonaan irti, sitten vielä termostaatti ja pakosarjan alla oleva jäähdytinnestesysteemi irti. Kannen pultteihin kävi tarpeeksi iso torx avain. Kansipultit pois, nostin kannen irti lohkosta ja samalla vedin keulaan päin että pinnapultit lähtee pois imusarjasta.
Foglin kirjoitti:
Onko kellään Alfa 155:sen Workshop manual. Saako kantta paikoilleen ja ajoitettu ilman niitä nokka-akselien lukitustyökaluja ja miten ajoitetaan tasapainotusakselit (niissä on merkit, mutta mihin kohdistaa?).
Multa löytyy tuo manuaali CD:nä, jos on tarvetta niin kysykää.
Ne lukituspalat on melkein välttämättömät, ja itsekin jossain vaiheessa tarvitsen, mistä noita olette hommanneet, Poweralfalla maksoi yli 80 e + rahti.