GTA - kokemuksia ja vikoja?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

GTA - kokemuksia ja vikoja?

Viesti Kirjoittaja Portti »

Hep!

Miten tyytyväisiä palstan 156 GTA-omistajat ovat peleihinsä? Auton plussia ja miinuksia?

Katselin vanhoista viesteistä GTA:ssa esiintyneitä vikoja, mutta olisiko nyt kun autoista on enemmän kokemuksia tiedossa enemmän esiintulleita vikoja? Onko jotain erityisiä GTA:ta koskevia (siis ei muita 156:sia) vikoja tiedossa?

Jossain aiemmissa viesteissä mainittiin motor control failure-valon syttyminen lohkolämmityksen jälkeen. Vieläkö tätä vikaa esiintyy joillakin?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Re: GTA - kokemuksia ja vikoja?

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Portti kirjoitti:Jossain aiemmissa viesteissä mainittiin motor control failure-valon syttyminen lohkolämmityksen jälkeen. Vieläkö tätä vikaa esiintyy joillakin?
Ei se ole vika vaan ominaisuus, jolle ei voi tehdä muuta kuin että ei starttaa ennenkuin muutama minuutti on kulunut lämppärin poiskytkeytymisestä. Elektroniikka ei vaan jaksa tajuta että vaikka ulkona on kylmä niin vesi voi olla lämmintä.

Keskeisin vika on tehon ja toisen vetävän pyöräparin puute. Mekaanisesti ollut kyllä varsin kestävä kapine, eturenkaat vaan tuppaavat kulumaan.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Re: GTA - kokemuksia ja vikoja?

Viesti Kirjoittaja KJS »

Sassicaia kirjoitti:eturenkaat vaan tuppaavat kulumaan.
Eiks siin oo sutimisen estoo???? :lol:

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Mihinkäs tuo vika korjaantuisi. Nykyään vaan on itsellä OBDII-piuha, niin saa itse nollattua tuon valon. Virhekoodi on veden lämpöanturin virhe. Ei usko että vesi voisi olla useita kymmeniä asteita kun ilma on alle nollassa ;)

Takasumuvalo tulee käynnistyksen yhteydessä aina joskus päälle. Eipä tuokaan haittaa kun on jo tottunut vilkaisemaan keskikonsoliin käynnistyksen jälkeen.

Jarrut on heikko kohta. Tällä kertaa kitisee takajarrut. Pitänee putsata kun vaan ehtii ennenkuin palat kuluu metallille. No, opelissa oli aikoinaan vielä pahemmat.

Pahin vika on se, että eturenkaat kuluvat todella nopeasti - eritoten ratapäivillä.

EDIT: nuohan ehti jo tullakin ketjuun...
Sutimisenesto antaa muuten mahdollisuuden vähän lyödä tyhjääkin, ettei heti vie kaikkia tehoja. Todella liukkaalla on hauska kokeilla sutimisen eston ja oman kaasunkäytön eroja nopeasti kiihdyttäessä. Sutimisen esto saattaa olla nopeampi tapa kiihdyttää liukkaalla - tosin jarrupalat kuluvat.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Jotkut 2.5 V6:n omaavat on väittäneet että sama vikavalo tulee heilläkin jos ei ensin odottele että kone lohkolämppärin irrotettua jäähtyy hiukan. Itselle ei ole tullut koskaan kyseistä vikavaloa vaikka suoraan startannut, ei edes kovilla pakkasilla ja piuhassa olen pitänyt pidempäänkin kuin 2h. Riippuisikohan tuo siitä millä kohtaa tuo lämmitin on alavesiletkussa kiinni?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Minä väitän että samaa on myös omassa TS:ssä, vastus on lämppärin kennolta lähtevässä letkussa.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Vika on tuttu - valo sammu ittellään kolmannen starttauksen jälkeen - eipä enää häiritte kun tietää.

Antaa palaa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Joskus sammuu vasta viidennen starttauksen jälkeen. Ei kai elektroniikka pistä mitään vajaateho-ohjelmaa päälle jos valo syttyy? Pitäiskö se nollata aina sytyttyään testerillä?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Nyt karkaa ihan aiheesta mutta äkkiäkös sen irroittaa ja tekee oman ketjun. Mulla syttyy ruiskunvalo ja kiekat pompsahtaa 1500-2000rpm, kun valo sammuu ne tippuu ihan normaaleiksi. Niin tokalla starttauksella sammuu jos vain pitää edes hetken käynnissä että ehtii nesteet kiertää..?

Äh, ei olekaan niin helppoa, kertokaanhan kun jos karkaa liikaa niin tehdään jotain :oops:

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Mulle kertoi asiaan perehtynyt Alfa asentaja , että jos auto kiihtyy normaalisti ja bensankulutus ok , niin ei tarvi tehdä mitään. Hän kertoi mulle myös tän n. 3 startin jälkeen valon sammumisen.

Oli kaveri , joka oli alusta asti nimensä pistänyt huoltokirjaan, kun auto vielä oli Hesan alueella leasarina.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

PJS
Viestit: 58
Liittynyt: 09 Syys 2005, 15:11
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja PJS »

Aiheeseen palatakseni, en voi auttaa... Ei meinaan ole ollut yhtä ainutta varsinaista vikaa GTA:ssa minun omistus aikana. Siis viime elokuun jälkeen ja n.5000 km maanteitä nautiskellen.

Tyyppivikana samat karmeat parkaisut kylmänä käynnistettäessä, kuin useimmilla muillakin näköjään. Vaihdatin kyllä Auto-Milanossa 40000 km huollon yhteydessä ohjaustehostimen nesteet, mutta ei sekään näköjään auttanut :cry:

Itse olen ihan hemmetin tyytyväinen autoon :-D

PS. Niin on vaimo ja poikakin...
Mustang HT 1964 1/2 289 + Convertible 1967 390 + Fastback 1967 390 GT

Wannabe
Viestit: 37
Liittynyt: 06 Heinä 2003, 21:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Wannabe »

PJS kirjoitti:Tyyppivikana samat karmeat parkaisut kylmänä käynnistettäessä, kuin useimmilla muillakin näköjään. Vaihdatin kyllä Auto-Milanossa 40000 km huollon yhteydessä ohjaustehostimen nesteet, mutta ei sekään näköjään auttanut :cry:
Voisiko tuo olla startin rääkäisy? Itselläni vaihdatin tehostimen nesteet varmuuden vuoksi pari viikkoa sitten, mutta pakkasrääkäisy ei poistunut. Käsittääkseni likainen bendixratas tjsp. aiheuttaa startin "päälle" jäämisen pakkasella ja kamalan äänen. Kovempi pakkanen - pidempi ääni.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kyllä se rääkäisee mullakin, mutta vain "oikeilla" pakkasilla eli jossain -20 tois puolella. niin ja mulla on bendix vaihdettu uuteen että siihen se ei liity. Kyllä ihan selkeästi pumppu vaan urahtaa noin 0,5-1sek eli ei paljon haittaa :silly:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

GTA on todella hieno auto, ei siinä mitään vikoja ole! Bensaa ei vie matka-ajossa nimeksikään ja kulkee ihan sikana! Törkeen hieno ajaa suoraan ja mutkaan! Renkaita saa kaupasta tai multa.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Vaivaako GTA:ta pyöränripustukseen liittyvät viat? Sakemannien yhdessä vikatilastossa 147:n (ei GTA:n) yleisin vikatyyppi oli pyöränripustukseen liittyvät viat ja tähän liittyviä vikoja näyttää löytyvän tämänkin palstan 156 tyyppivikalistasta.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Vastaa Viestiin