75 Ohjaus
Valvoja: Moderators
75 Ohjaus
Tossa viikonloppuna alkoi tessussa vänkäämään ohjaus. Ohjaus on hyvin jäykkää oikealle käännettäessä ja hieman kevyempi vasemmalle käännettäsessä. Vinkunaa kuuluu polkimien läheltä. Vaikutusta ei ole jos autolla lähtee kylmänä tai lämpösenä. Onkos kellään yhtään havaintoa että mistä kannattaa alkaa "vikaa" metsästämään?
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Siellä polkimien luona löytyy ainakin yksi nivel joka voi liittyä tähän. Itellä siinä on aavistuksen "klappia" ja piti aiemmin pientä kitinää ennen kuin lisäsin rasvaa. Erikoista et menee jäykäksi, pääseeköhän joku nivel muljahtamaan vähäsen eli onkohan korkeas/pituus säädön kohdalla pultit kiinni? Tai sitten se on ihan ohjaus vaihde?
Nyt otin itseäni niskasta kiinni ja kiristin ratin pysty-ja syvyyssäädön kireäksi.
Hieman keveni ohjaus kun rasvasin ne kaksi niveltä sieltä jalkatilasta.
Oudoksi tämän tekee se että kun kääntää rattia oikealle, niin alkaa kuulumaan vinkumista ja ohjaus on kuin tehostimen letkuissa olisi ilmaa tai jotain mikä panttaa ratin normaalin liikkeen.
Hieman keveni ohjaus kun rasvasin ne kaksi niveltä sieltä jalkatilasta.
Oudoksi tämän tekee se että kun kääntää rattia oikealle, niin alkaa kuulumaan vinkumista ja ohjaus on kuin tehostimen letkuissa olisi ilmaa tai jotain mikä panttaa ratin normaalin liikkeen.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Mulle toi tehostettu hammastanko on yhtä utopistinen juttu kuin naisen logiikka, joten en osaa sanoa onko sielä joku venttiili tms. joka olisi voinnut jäädä jotenkin jumiin silleen, että ohjaus olisi vaan toiseen suuntaan jäykkä. Ainakin luulisin, että jos tehostimen pumppu ei ole käytössä, niin sen jumiintuneen venttiilin taakse jäännyt paine pitäisi hävitä ohjausta käännellessä.
Tosi outo vika.
Tosi outo vika.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Ostamalla suora hammastanko ja asentamalla se vääntyneen tilalle. Se hammastangon oikaiseminen taitaa olla tekemätön paikka.Nouko88 kirjoitti:Miten se vääntynyt hammastanko oikaistaan???
Hammastanko ei sitten mene ihan itsekseen kieroksi, siis onko jompi kumpi etupyörä osunut johonkin?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Ei ole mihinkään osunut, ihan yht´äkkiä meni kesken ajon tommoseksi. Saattaa kuulostaa hieman oudolta.
Voisiko semmonen olla selityksenä kun se isompi letku tehostimesta oli löysällä ja siitä olisi hörpänny ilmaa niihin letkuihin, huomasin sen eilen.
Säiliöön tulee kuplia ku on käyttänyt autoa jonkun aikaa.
Voisiko semmonen olla selityksenä kun se isompi letku tehostimesta oli löysällä ja siitä olisi hörpänny ilmaa niihin letkuihin, huomasin sen eilen.
Säiliöön tulee kuplia ku on käyttänyt autoa jonkun aikaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuo varmaan sen aiheutti. Nyt vaan nestepinta oikealle tasolle. Ohjausta ihan laidasta laitaan, niin että pitää sitä ihan tapissa aina jonkun aikaa. Samalla jos voisi tarkistaa letkut että eivät vuoda. Noin järjestelmän pitäisi ilmautua.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)