Koni asennus ongelma

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Koni asennus ongelma

Viesti Kirjoittaja puuha »

Rupesin sitten asentelemaan kauan odotettuja Koni iskareita. Homma tyssäsi iskarin yläpäässä olevan kumikartion sisällä olevaan metalliholkkiin. Konin varsi on paksumpi kuin orggis, joten Koni toimittaa suuremmen holkin. Vanha pitää saada pois.
Mutta... kun ei lähde kotikonstein :x

Onko raadilla kokemuksia tai tee-se-itse vinkkejä.

Nim. autolla pakko ajaa maanantaina...

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Omasta autostani puristin vanhan holkin pois hylsyn ja ruuvipenkin avulla. Sitä en muista pitikö uusikin painaa paikalleen samalla tekniikalla.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Mikäli on oikein tiukassa poraa holkin ja kumin rajaan vaikka neljälle kantille reiät 1.5mm poralla, tän jälkeen lähtee ruuvipenkissä prässäten helposti.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ensimmäinen holkki irroitettu. Tosin prässillä, Jos koittais porata sen holkin pois? Ostin jo 14mm terän sitä varten.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Jos joskus haluaa laittaa vanhat vermeet takaisin tai myydä eteenpäin niin ei kyllä kannata porata.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

No eipä poraus olis ees auttanu, oli meinaan senverran kovaa tavaraa...

Mutta nyt on konit asennettu. Työn tuoksinassa hajosi mm. ruuvipenkki, pieni työpöytä. Mutta onpahan holkki vaihdettu :-D Ja yks hylsykin tuli murjottua.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mihin asentoon Konit on säädetty? Kyseessä vissiin on kuitenkin keltaiset Konit?

Itsellä taitaa olla sport asetuksesta varttikierros pehmeämpään päin. Näin talvella tuntuu kyllä vähän liian jäykiltä. No kevät tulee jo lujaa.....
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Vedin max tiukkuuteen ja siitä ½ kierrosta takaisin. Hyvin täryyttää...
Ja alla on sentää 65-sarjan rengas. Mitenkähän 45-kesäkumi :-D

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

En tiedä liekö noissa eroa 166:n kohdalla, mutta mulla se holkki lähti ihan helposti. Tarkistin vielä siitä "raportistani", jonka kirjoitin joskus kesällä: "Konissa on paksumpi männänvarsi, joten ylälautaseen pitää vaihtaa holkki. Vanha holkki lähtee aika helposti, kun pistät esim. sopivankokoisen hylsyn alle (muistaakseni 21mm) ja paukutat holkin irti. Sitten uusi tilalle ja paketti kasaan."

No, pääasia, että sait irti. Kiroilin kyllä taas tänään oman autoni mataluutta, kun jalkakäytäviä oli höyläilty ja joka risteykseen oli sitten jäänyt about 10 sentin valli (noinkin matala riittää). Rumasti kolahtaa ja raapii prkl. No, ei ole Koni-iskareiden syytä vaan matalampien eibach-jousien... Sulaisipa lumet pian.

Vastaa Viestiin