Madallettu -katsastettu?

Alfoista

Valvoja: Moderators

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Madallettu -katsastettu?

Viesti Kirjoittaja JustXL »

Onko uuden madalletun kanssa ongelmia katsastuksessa? Kuulin(!), että vanhempia saa madaltaa miten vaan, mutta uudemmat 98- olisi oltava jotenkin "toleransseissa". Vastatkaapa, jotka olette katsastaneet.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

En ole katsastanut mutta jos jousien mukana tulee Tüv todistus ei ole ongelmia, vai onko tullut vielä uudempia säädöksiä? Ake sivuilta tai katsastusmieheltä saisi 100% varmuudella.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Rolle kirjoitti:En ole katsastanut mutta jos jousien mukana tulee Tüv todistus ei ole ongelmia.
Totta. ja kaikkien "jonkunmerkkisten" sarjojen mukana tulee kyseinen todistus. Vanhojakaan ei saa mitenvain madaltaa, mutta jos autossa näkyy olevan madallus jota ei ole otteella, jätetään se käytännössä huomiotta (ellei katastusinssillä ole sarvi ohtassa :wink: ) ihan vain sen takia että usein ei vanhoihin enää noita dokkareita ole saatavilla... toisin on jos vanhassa autossa on uutuuttaan kiiltelevät jouset...

Avatar
salmiakki
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2003, 12:36
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja salmiakki »

Katsastin alfan (vm-98 ) Kouvolassa kesäkuussa, inssi totesi:
"rekisteriotteessa ei ole merkintää madalluksesta, mutta taitaa olla tehtaan asennus, kun osatkaan ei näytä uusilta".
that's it.
156 2.0 TS
La mia cara Alfa...

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

salmiakki kirjoitti:Katsastin alfan (vm-98 ) Kouvolassa kesäkuussa, inssi totesi:
"rekisteriotteessa ei ole merkintää madalluksesta, mutta taitaa olla tehtaan asennus, kun osatkaan ei näytä uusilta".
that's it.
Jos otetaan mahdollisimman vittumainen tilanne: Ajat mällin, vakuutusyhtiön tarkastaja toteaa, että autoa on madallettu ja rekkariotteessa ei sitä mainita. Tarkastaja toteaa, että auto ei ollut ajokelpoinen eikä vakuutus korvaa mitään.
Kyllä ne varmaan saa selville mitkä jouset tulee tehtaalta ja mitkä on jälkikäteen asennettu jos niikseen tulee. Tuo muutoskatsastushan maksaa muistaakseni 40€ ja vie aikaa konttorilla 10-15min.
Tietysti jokainen tekee niinkuin tykkää... pykälien mukaan auto on kuitenkin "laiton" jos ei tuota katastusta tehdä.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Maho kirjoitti:
Tarkastaja toteaa, että auto ei ollut ajokelpoinen eikä vakuutus korvaa mitään.
pykälien mukaan auto on kuitenkin "laiton" jos ei tuota katastusta tehdä.
totta tuokin.... :shock: tutulle juuri näin kävi.....

Avatar
salmiakki
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2003, 12:36
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja salmiakki »

*ehhhhhhh*, tulipa asiaa konttorille.
Kiits vinkistä, mites muuten, täytyypä visiin tiedustella myyjältä tuo korvaus-homma, ostin nimittäin sen käytettynä autoliikkeestä. Kai isoja autolafkoja joku laki kieltää myymästä laittomia autoja ???
Voiskohan se olla jopa petos??? (hehehe).
taidankin kysäistä kuluttaja-asiamieheltä ensin :-D .
156 2.0 TS
La mia cara Alfa...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mistä vuodesta alkaen nuo madallussarjat on pitänyt muutoskatsastaa?

Mulla tuskin tulee ongelmia tuon vm. -90 historiikin kanssa, jousetkin ovat olleet alla jo neljä vuotta eli eivät näytä pakasta revityiltä. Mutta olisiko tuokin periaatteessa pitänyt muutoskatsastaa -99 kun vieterit vaihdoin?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

...puhuminen multaa vaikeneminen kultaa :shock: 1.sääntö älä katsasta autoa itte vaan vie sellaselle joka tuo rahaa konttorille(yksityiselle)..kaveri katsastaa varmaan 4-5 päivässä... levikkeet ollu -96 lähtien,17"vanteet -98,(ei oo vielä muutoskatsastettu :roll: ),kone ynnä muut on mitä on...viimeks valitettiin tuulihaan puuttumista...jos ei mahu niin ei mahu...sumarit edessä 20cm maasta ja oon ajatellu laskee etupäätä vähän lisää viimesimmät katsastuspaikat turku,pietarsaari,vaasa
turha mennä konttorille itte häröilmään vaan antaa ammattimiesten tapella :wink:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

allekirjoittaneen 90:stä alfaa laskettu edestä 40mm ja takaa 30 mm ja aina olen jäänyt kontorilla kiinni nosturiin mutta silti on otteeseen leima irronnut ja joka kerta jopa ensimmäisellä keralla... :-D

auton olen katsastanut ylivieskassa yksityisellä konttorilla... :)

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mistä vuodesta alkaen nuo madallussarjat on pitänyt muutoskatsastaa?
Vuodesta -93 asti...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mistä vuodesta alkaen nuo madallussarjat on pitänyt muutoskatsastaa?
Vuodesta -93 asti...
Oho... Mutta asiasta ei kai ole pidetty melua kuin vasta viime vuosina?

No, taitaa olla kenenkään mahdoton todistaa ettei noita mun jousiani ole vaihdettu jo ennen vuotta -93. Jotain hyötyä vanhoista romuistakin.
- Epäkelpokeräilijä -

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mistä vuodesta alkaen nuo madallussarjat on pitänyt muutoskatsastaa?
Vuodesta -93 asti...
Oho... Mutta asiasta ei kai ole pidetty melua kuin vasta viime vuosina?

No, taitaa olla kenenkään mahdoton todistaa ettei noita mun jousiani ole vaihdettu jo ennen vuotta -93. Jotain hyötyä vanhoista romuistakin.
Periaatteessahan tuo on ihan pelkkä rahastus. Olen kaksi autoa muutoskatsastanut renkaat + vanteet eikä kummallakaan kerralla edes kokeiltu mahtuuko renkaat kunnolla kääntymään :shock: vai näkeekö ne sitten sen suoraan...
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Sama juttu, kyllä minäkin muutoskatsastin nuo 17":t ja ingenjööri vaan vilkaisi että joo, näyttäähän tuolla tilaa olevan. Ei kokeiltu mitään kääntämisiä ja vääntämisiä. Sama juttu kaverin Bemari 525i:n ja 17":en kanssa.

Toisaalta, turhaahan se olisi kokeillakin. Noissa nykyisissä fillareissa kehänpituus on sama kuin orgispyörissä, ja leveyttä olisi saanut muutenkin lisätä 30 milliä ilman muutoskatsastusta. Nykyiset nakit ovat vain 10 milliä otteeseen merkittyä vaihtoehtokokoa leveämmät, eli eihän niiden pitäisikään ottaa kiinni.

Tämmöisissä tapauksissa homma tuntuu vähän rahastukselta, mutta ehkä sedät ovat tarkempia 20-tuumaisilla varustettujen Kivikkien kanssa :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Tämmöisissä tapauksissa homma tuntuu vähän rahastukselta, mutta ehkä sedät ovat tarkempia 20-tuumaisilla varustettujen Kivikkien kanssa :mrgreen:
Noihin pitäisi jo tehtaalla lisätä normaalikoon (165/70/14) lisäksi vaihtoehtoinen koko (245/30/19) koska tuommoisethan niihin tulee kuitenkin :mrgreen:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Maho kirjoitti:Noihin pitäisi jo tehtaalla lisätä normaalikoon (165/70/14) lisäksi vaihtoehtoinen koko (245/30/19) koska tuommoisethan niihin tulee kuitenkin :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tämmöisissä tapauksissa homma tuntuu vähän rahastukselta, mutta ehkä sedät ovat tarkempia 20-tuumaisilla varustettujen Kivikkien kanssa :mrgreen:
Tulipa tänään käytyä konttorilla ja huomenna saa sitten mennä uudestaan muutoskatsastamaan, kun rekkariotteessa lukee 15 tuuman pyörät vaikka jo kaupasta ulos ajaessa alla oli 17 tuumaset. Perkele, DA:n ääliömyyjienhän nämä pitäisi maksaa, kai se nyt myyjäliikkeen vastuulla on hoitaa auto asiakkaalle sellaisilla papereilla että ei tarvitse konttorille erikseen maksella. Menen kyllä käymään DA:ssa vielä sen viimeisen kerran muutoskatsastusmaksun perimässä. **ttu. :evil:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Siis eikö se muutos katsastus käykään siinä samalla kun muutenkin on konttorilla :shock: Pitääkö siitä etukäteen ilmoittaa. Itsellä kohta edessä ja 17" alla...
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Minä sanoin kun tulin drive-inniin että täytys varmaan muutoskatsastaa nuo vanteet. Otti 25e ylimääräistä käänsi kerran eturenkaita katsastuksen aikana ja teki uuden rekisteriotteen.

Kiiitooooos.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Rolle kirjoitti:Minä sanoin kun tulin drive-inniin että täytys varmaan muutoskatsastaa nuo vanteet. Otti 25e ylimääräistä käänsi kerran eturenkaita katsastuksen aikana ja teki uuden rekisteriotteen.

Kiiitooooos.
No sitähän minäkin! :) (kerron sitten miten kävi todellisuudessa...)
Ayrton Senna da Silva forever

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Wile E. Coyote kirjoitti:Siis eikö se muutos katsastus käykään siinä samalla kun muutenkin on konttorilla :shock: Pitääkö siitä etukäteen ilmoittaa. Itsellä kohta edessä ja 17" alla...
Periaatteessa jos sattuu mulkvisti eteen niin ei onnistu. Muutoskatsastus ja vuosikatsastus on kaksi täysin eri asiaa... näin mulle joku innokas inspektoori joskus selitti.
Ei enää Alfaa... eipä

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Maho kirjoitti:
Wile E. Coyote kirjoitti:Siis eikö se muutos katsastus käykään siinä samalla kun muutenkin on konttorilla :shock: Pitääkö siitä etukäteen ilmoittaa. Itsellä kohta edessä ja 17" alla...
Periaatteessa jos sattuu mulkvisti eteen niin ei onnistu. Muutoskatsastus ja vuosikatsastus on kaksi täysin eri asiaa... näin mulle joku innokas inspektoori joskus selitti.
Näin tuntuu olevan, itse olin asialla puoli seitsemän aikaan eikä muutoskatsastus onnistunut kai sen takia kun herra jonka takana uusien rekkariotteiden tulostaminen on ei ollut enää paikalla.

Ja Wile, jos sulla lukee otteessa 16" niin silloin ei ole tarvetta muutoskatsastukseen, omin päin saa inssin mukaan tyrkätä tuumaa isommat.

Anyway, itsellä kuitenkin ollut sekä 17" vanteet että alustasarja uudesta asti, niin miten helvetissä DA voi myydä auton "laittomalla" otteella??? :evil:

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Sassicaia kirjoitti:
Näin tuntuu olevan, itse olin asialla puoli seitsemän aikaan eikä muutoskatsastus onnistunut kai sen takia kun herra jonka takana uusien rekkariotteiden tulostaminen on ei ollut enää paikalla.

Ja Wile, jos sulla lukee otteessa 16" niin silloin ei ole tarvetta muutoskatsastukseen, omin päin saa inssin mukaan tyrkätä tuumaa isommat.

Anyway, itsellä kuitenkin ollut sekä 17" vanteet että alustasarja uudesta asti, niin miten helvetissä DA voi myydä auton "laittomalla" otteella??? :evil:
Jos taas pykälää viilaa, niin eihän tuota voi myydä "katsastettuna" autona koska sitä ei ole asianmukaisesti katsastettu. :crazyeyes: Menee vaikeeks. Kokeile josko Delta maksais muutoskatsastuksen, jos jaksat. Loppujen lopuks aika pieni raha, mutta aikaa ja vaivaa se vie.
Ei enää Alfaa... eipä

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Maho kirjoitti:Jos taas pykälää viilaa, niin eihän tuota voi myydä "katsastettuna" autona koska sitä ei ole asianmukaisesti katsastettu. :crazyeyes: Menee vaikeeks. Kokeile josko Delta maksais muutoskatsastuksen, jos jaksat. Loppujen lopuks aika pieni raha, mutta aikaa ja vaivaa se vie.
Voi olla kyllä etten jaksa kyseiseen puotiin enää vaivautua, kun tässä pohdin miten paljon aikaa tohonkin prosessiin menisi ja mulla kun tämä vapaa-aika maksaa vielä enemmän kun työaika. Ja todennäköisesti joutuisi tekemisiin daijujen kanssa ja verenpaine nousisi. :evil:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

salmiakki kirjoitti:*ehhhhhhh*, tulipa asiaa konttorille.
Kiits vinkistä, mites muuten, täytyypä visiin tiedustella myyjältä tuo korvaus-homma, ostin nimittäin sen käytettynä autoliikkeestä. Kai isoja autolafkoja joku laki kieltää myymästä laittomia autoja ???
Voiskohan se olla jopa petos??? (hehehe).
taidankin kysäistä kuluttaja-asiamieheltä ensin :-D .
Kävitkö konttuurilla kyselemässä? ja jos kävit niin missä ja mitä sanoivat?
Mulla ikävä kyllä lukee 15" rekisteriotteessa. Auto Milanossa laitettu Novitechin jouset ja 17" jälkikäteen.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
salmiakki
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2003, 12:36
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja salmiakki »

Wile E. Coyote kirjoitti:
salmiakki kirjoitti:*ehhhhhhh*, tulipa asiaa konttorille.
Kiits vinkistä, mites muuten, täytyypä visiin tiedustella myyjältä tuo korvaus-homma, ostin nimittäin sen käytettynä autoliikkeestä. Kai isoja autolafkoja joku laki kieltää myymästä laittomia autoja ???
Voiskohan se olla jopa petos??? (hehehe).
taidankin kysäistä kuluttaja-asiamieheltä ensin :-D .
Kävitkö konttuurilla kyselemässä? ja jos kävit niin missä ja mitä sanoivat?
Mulla ikävä kyllä lukee 15" rekisteriotteessa. Auto Milanossa laitettu Novitechin jouset ja 17" jälkikäteen.
Kysyin vakuutusyhtiön autovahinkovastaavalta kuinka pitäisi toimia, ja se sanoi, että oikeastaan juttu koskee jousien katkomisesta y.m. madaltamisesta johtuvaa liikenteen vaarantamista. Eli jos ei kerta kalut näytä uusilta, niin ensin pitäisi maahantuojalla mittauttaa maavara, ja sitten verrata sitä tehtaan ilmoittamaan j.n.e. Mutta jos kerta katsastuksessa auto on mennyt läpi ilman merkintöjä, niin se on silloin siinä. Mun kaveri osti mersun helevetin leveillä vanteilla Veholta, sitt kun se huomattiin, niin se sai uudet lailliset tilalle, eli eiköhän se liike myöskin hoitais sen muutoskatsastuksenkin?
156 2.0 TS
La mia cara Alfa...

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Sassicaia kirjoitti:Voi olla kyllä etten jaksa kyseiseen puotiin enää vaivautua, kun tässä pohdin miten paljon aikaa tohonkin prosessiin menisi ja mulla kun tämä vapaa-aika maksaa vielä enemmän kun työaika. Ja todennäköisesti joutuisi tekemisiin daijujen kanssa ja verenpaine nousisi. :evil:
Perun puheeni. Nyt meni nimittäin mielenkiintoiseksi. Konttorilla inssisetä totesi että renkaiden puolesta ok, mutta ei löytänyt jousista merkintöjä. Totesi että pitää keskeyttää katsastus ja tulla uudestaan kun on merkinnät kaivettu esiin. Eli huomenna DA:han astelee aika vittuuntunut mies, joka ei tyydy vähempään kuin että hoitavat homman ja katsastavat auton ja sen lisäksi korvaavat joka sentin mitä tästä on kuluja tullut. Ja katsastusrumban ajaksi kunnollinen auto käyttöön. Tähän showhun on nyt palanut jo niin paljon aikaa, että en epäröi hetkeäkään viedä asiaa kuluttaja-asiamiehelle jos kuuluu vähänkin mutinaa. Ikävä vaan kun auto on ostettu jo edesmenneestä Olarin DA:sta, eli alkuperäisiä idiootteja ei välttämättä saa enää vastuuseen. :evil:

Avatar
salmiakki
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2003, 12:36
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja salmiakki »

*Tsemppiä*,
ota haulikko mukaan tueks, onhan se PRKL, jos eivät usko!
156 2.0 TS
La mia cara Alfa...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Sassicaia kirjoitti:Perun puheeni. Nyt meni nimittäin mielenkiintoiseksi. Konttorilla inssisetä totesi että renkaiden puolesta ok, mutta ei löytänyt jousista merkintöjä. Totesi että pitää keskeyttää katsastus ja tulla uudestaan kun on merkinnät kaivettu esiin. Eli huomenna DA:han astelee aika vittuuntunut mies, joka ei tyydy vähempään kuin että hoitavat homman ja katsastavat auton ja sen lisäksi korvaavat joka sentin mitä tästä on kuluja tullut. Ja katsastusrumban ajaksi kunnollinen auto käyttöön. Tähän showhun on nyt palanut jo niin paljon aikaa, että en epäröi hetkeäkään viedä asiaa kuluttaja-asiamiehelle jos kuuluu vähänkin mutinaa. Ikävä vaan kun auto on ostettu jo edesmenneestä Olarin DA:sta, eli alkuperäisiä idiootteja ei välttämättä saa enää vastuuseen. :evil:
Joo, ei muuta kuin vittuilemaan vaan. Ei autoliike saa myydä katsastamonta/muutoskatsastamatonta autoa. Luulisi hoituvan homma, ei kai hekään mitään suurempaa jupakkaa halua.
Kerro sitten miten kävi!

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Scuore sportivo kirjoitti:
Sassicaia kirjoitti:Perun puheeni. Nyt meni nimittäin mielenkiintoiseksi. Konttorilla inssisetä totesi että renkaiden puolesta ok, mutta ei löytänyt jousista merkintöjä. Totesi että pitää keskeyttää katsastus ja tulla uudestaan kun on merkinnät kaivettu esiin. Eli huomenna DA:han astelee aika vittuuntunut mies, joka ei tyydy vähempään kuin että hoitavat homman ja katsastavat auton ja sen lisäksi korvaavat joka sentin mitä tästä on kuluja tullut. Ja katsastusrumban ajaksi kunnollinen auto käyttöön. Tähän showhun on nyt palanut jo niin paljon aikaa, että en epäröi hetkeäkään viedä asiaa kuluttaja-asiamiehelle jos kuuluu vähänkin mutinaa. Ikävä vaan kun auto on ostettu jo edesmenneestä Olarin DA:sta, eli alkuperäisiä idiootteja ei välttämättä saa enää vastuuseen. :evil:
Joo, ei muuta kuin vittuilemaan vaan. Ei autoliike saa myydä katsastamonta/muutoskatsastamatonta autoa. Luulisi hoituvan homma, ei kai hekään mitään suurempaa jupakkaa halua.
Kerro sitten miten kävi!
En kuitenkaan lähtis tuolla vittuiluasenteelle mihinkään. Silloin yleensä asiat vaan pitkittyvät. Kannattaa ottaa jo etukäteen yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja tarkastaa varmasti mihin sinulla kuluttajana on oikeus! Näin sitä on helpompi lähteä vaatimaan DA:lta. Sieltä voi muuten hyvin löytyä joku kusipää kuka vakuuttavasti kertoo ummet ja lammet ja loppujen lopuks lähdet tunnin päästä ulos pelkkää paskaa kädessä.
Mutta tosiaan jos lähtee uhoomaan ja rähjäämään niin silloin yleensä sanotaan, että juuri nyt se ja se henkilö ei ole paikalla. Tule viikon päästä uudestaan kun hän on tullut penisleikkauksesta... :mrgreen:
Toivotaan, että kaikki nyt kuitenkin sujuu hyvin!!!
Ei enää Alfaa... eipä

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Maho kirjoitti:En kuitenkaan lähtis tuolla vittuiluasenteelle mihinkään. Silloin yleensä asiat vaan pitkittyvät. Kannattaa ottaa jo etukäteen yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja tarkastaa varmasti mihin sinulla kuluttajana on oikeus! Näin sitä on helpompi lähteä vaatimaan DA:lta. Sieltä voi muuten hyvin löytyä joku kusipää kuka vakuuttavasti kertoo ummet ja lammet ja loppujen lopuks lähdet tunnin päästä ulos pelkkää paskaa kädessä.
Mutta tosiaan jos lähtee uhoomaan ja rähjäämään niin silloin yleensä sanotaan, että juuri nyt se ja se henkilö ei ole paikalla. Tule viikon päästä uudestaan kun hän on tullut penisleikkauksesta... :mrgreen:
Toivotaan, että kaikki nyt kuitenkin sujuu hyvin!!!
Ei tosiaan kannata vittuilla, varsinkin kun kukaan niistä henkilöistä jotka sotkun ovat aikanaan aiheuttaneet ei ole enää edes DA:n palveluksessa. Jos ei asiallinen puhe auta, niin pistän sähköpostia suoraan J. Rouvalille. Minusta on nimittäin erittäin kummallista, jos joutuisin itse maksamaan siitä, että saan autoni laillisesti ajokelpoiseksi, jos olen sen liikkeestä sellaiseksi uskoen ostanut. Olkoonkin, että kyseessä on varmasti pilkunnussija inssi, mutta lakiahan se vain noudattaa. Olen vaihtamassa autoa ensi keväänä ja jos kaupanteko GTA:sta ei DA:ta kiinnosta niin sitten varmaan jättävät tämänkin asian hoitamatta. Ei silti että sieltäkö muka hyvän tarjouksen saisi, mutta jos ei saa edes palvelua niin enpä viitsi pyytää edes tarjousta.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

No niin, vaihteeksi hyvää palvelua DA:sta! Malmin DA:sta ystävällinen jannu huoltopuolelta soitti ja lupasi kaivaa merkinnät esiin jousista. Ja nopealla aikataululla, jo keskiviikkona. Ainut ikävä puoli tässä on se, että joutuu viemään auton sinne jo seitsemäksi :shock:

Sympatiseerasi vielä että onpas m**kkuja inssejä sattunut konttorille. :)

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Sassicaia kirjoitti:No niin, vaihteeksi hyvää palvelua DA:sta! Malmin DA:sta ystävällinen jannu huoltopuolelta soitti ja lupasi kaivaa merkinnät esiin jousista. Ja nopealla aikataululla, jo keskiviikkona. Ainut ikävä puoli tässä on se, että joutuu viemään auton sinne jo seitsemäksi :shock:

Sympatiseerasi vielä että onpas m**kkuja inssejä sattunut konttorille. :)
Hyvä homma! Tosin eipä se niiden inssien moka ole, vaan DA:n!!!
Ei enää Alfaa... eipä

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Maho kirjoitti:Hyvä homma! Tosin eipä se niiden inssien moka ole, vaan DA:n!!!
Olen kyllä sitä mieltä että kun täysin hyväksytty maan tapa vielä 2 vuotta sitten (jolloin muuten samalla konttorilla ei sanottu mitään!) on ollut paljon sallivampi, niin vika kyllä on osin näissä yksityistetyissä katsastuskonttoreissa, jotka nykyään käyttävät jokaisen lain pilkun rahastukseen. Ainakin siltä minusta alkaa vaikuttaa. Tuohan on niille käytännössä lupa painaa rahaa ja laki on puolella kun aletaan sitä asiakkaalle vittumaisesti tulkitsemaan. :evil:

Tästäkään episodista ei ole ollut kenellekään muulle mitään hyötyä kuin konttorille. Ja helvetisti turhaa vaivaa minulle.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

No niin, en tiedä olisiko tämä pitänyt postata projektiosastolle, sen verran suuri projekti tuo katsastus oli. Mutta nyt on leimat paperissa. DA hoiti homman erittäin kunnialla, Konalan Alfa-huollon kaverit kaivoivat merkinnät esiin jousista. Hörmannin/Eibachin jousissa germaani on päättänyt lätkiä merkinnät seitsemänteen kierteeseen alhaalta lukien (edessä), niin että se paikallaan ollessa sattuu tietenkin autoon päin. Eli näkyvät vain peilillä :roll: Mutta kundeilla oli siellä samanlaiset irrallaan, niin selvisi homma ilman purkamisia. Täydet pisteet ja kiitokset sinne.

Mutta oma lukunsa on Herttoniemen autokatsastus. En tiedä mitä inssin päässä liikkuu, mutta ei tyytynyt edes DA:n viralliseen paperiin, jossa todistettiin mitä rautaa alla on vaan nosturille piti taas päästä. :evil:

Kolme kertaa tuli siis yhteensä ko. narikassa vierailtua ja oli kyllä viimeinen kerta. Kahdella ensimmäisellä kerralla varasin ajan ja silti sain odottaa reilut puoli tuntia! Mitä helvetin pointtia on mainostaa ajanvarausta jos kuitenkin homma kusee?? 8-kympin huollossa tehty päästömittaus ei kelvannut, kun "tässä on käsin kirjoitettu tuo yli 2000 rpm, pitää olla koneellisesti tulostettu kaikki". 9 euroa tyhjästä, haistakoot v***u. Palvelu toimistossa on täysin olematonta ja inssit aivan uranuksesta, on se nyt perkele jos kaikkialla muualla selviää pelkkää TUV-kuponkia vilauttamalla ja ehkä maavaran mittauksella niin nämä sankarit rupeavat väijymään merkintöjä jousista jotka ovat olleet autossa uudesta asti :2gunfire:

Ei mahdu meikäläisen kaaliin mitä järkeä tuollaisessa toiminnassa on. Jos kerran haluavat rahastaa, niin luulisi sitten vain rahastavan ja pistävän leiman paperiin, nyt palaa niiltä omaa rahastusaikaa hukkaan. No, ehkä koko pulju menee pian nurin tolla menolla. Kiertäkää kaukaa ja varoittakaa kaikkia tuttuja ja tuntemattomia!

Sääliksi käy sitä nättiä GTV:tä joka oli erehtynyt sinne minun jälkeeni, oli omistajan mukan 3l pata vaikka 2,5 lukee papereissa. Toivottavasti daijut eivät huomanneet.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jos HAKUS:sta tarkoitat niin ihan ok palvelua saanut Suomenojan puolella viimeiset 3v. Käynyt siellä mutsin, parin faijan ja parin oman auton kanssa joka vuosi. Vain kerran tuli bumerangi uusintarkastuksessa kun jotain piti hitsata vanhasta land roverista mitä se ei sanonut ekalla kerralla. Nätisti hitsattiin uudestaan, kun lopulta sain leiman haukuin sen suohon ja 15 minutin väittelyn ja kuluttajasuojamiehen uhkauksella sain puolet rahoista takaisin. Tyytyväisenä ajelin 7 euroa "rikkaampana" kotiin ja katsastin taas seuraavan auton siellä.

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Sassicaia kirjoitti:Konttorilla inssisetä totesi että renkaiden puolesta ok, mutta ei löytänyt jousista merkintöjä. Totesi että pitää keskeyttää katsastus ja tulla uudestaan kun on merkinnät kaivettu esiin.
Hehe, meikäläisellä kävi täysin identtisesti eilen vuosikatsastuksen yhteydessä, sanoi että näköjään on madallettu mutta ei löytänyt jousista mitään merkintää - keskeytykseen ja merkinnät otettava selville. Katsastuspaikkakin vielä sama eli Herttoniemen autokatsastus. Auto ostettu DA:sta kolme kuukautta sitten ja myynnin yhteydessä ei ollut mitään puhetta että autoa olisi madallettu...

Könysin sitten viestisi innoittamana tunkkaamaan auton ylös ja tyttöystävän meikkipeilin ja taskulampun kanssa tiirasin seitsemännestä kierteestä merkintöjä. Ja olihan niitä siellä! En vaan millään saanut selvää mitä niissä luki, tarvitsisi moninivelisen peilin ja jonkun pitämään taskulamppua. Punaiset jouset ovat ja kuudennessa kierteessä alkaa merkkijono EW 102... Seitsemännessä taas joku logo jonka ensimmäinen kirjain näyttäisi olevan tyylitelty E ja alemmalla rivillä teksti 'federal'.

Mietinkin tässä että kannattaisikohan vaan painua suoraan takaisin Herttoniemeen ja sanoa mistä merkinnät löytyvät jos eivät kerran sinuakaan uskoneet vaan tahtoivat itse nähdä?

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Cotson kirjoitti:Hehe, meikäläisellä kävi täysin identtisesti eilen vuosikatsastuksen yhteydessä, sanoi että näköjään on madallettu mutta ei löytänyt jousista mitään merkintää - keskeytykseen ja merkinnät otettava selville. Katsastuspaikkakin vielä sama eli Herttoniemen autokatsastus. Auto ostettu DA:sta kolme kuukautta sitten ja myynnin yhteydessä ei ollut mitään puhetta että autoa olisi madallettu...

Könysin sitten viestisi innoittamana tunkkaamaan auton ylös ja tyttöystävän meikkipeilin ja taskulampun kanssa tiirasin seitsemännestä kierteestä merkintöjä. Ja olihan niitä siellä! En vaan millään saanut selvää mitä niissä luki, tarvitsisi moninivelisen peilin ja jonkun pitämään taskulamppua. Punaiset jouset ovat ja kuudennessa kierteessä alkaa merkkijono EW 102... Seitsemännessä taas joku logo jonka ensimmäinen kirjain näyttäisi olevan tyylitelty E ja alemmalla rivillä teksti 'federal'.

Mietinkin tässä että kannattaisikohan vaan painua suoraan takaisin Herttoniemeen ja sanoa mistä merkinnät löytyvät jos eivät kerran sinuakaan uskoneet vaan tahtoivat itse nähdä?
Otan syvästi osaa kun sinne erehdyit! Veikkaan kyllä, että selviät vähemmällä vaivalla, jos menet johonkin muun ketjun konttoriin ja otat homman alusta asti uudestaan. Maksaa tosin sen katsastusmaksun verran enemmän, mutta ajan ja vitutuksen säästö on kyllä todennäköisesti sen arvoista.

Pelkkä numero ei tietenkään tälle hertsikan inssille tule riittämään, tarvitset myös TUV-todistuksen, josta käy ilmi, että ko. jouset on Alfaan TUV-hyväksytty. Huomasin tässä papereitani selatessa, että en saanut TUV-kuponkiani takaisin, eli inssi varasti sen. Joten siellä niillä pitäisi sellainen olla.

Punaiset jouset vaikuttavat muuten samoilta kuin minulla, tosin itselläni on Hörmannin logolla myydyt Eibachit, joten numero ei noissa sinun jousissasi ole sama? Vaikuttaisi ainakin kuvailemasi logon perusteella Eibachin e:ltä, tsekkaas www.eibach.de. Yritä ottaa ex-omistajalta selvää mitkä jouset sinne on pistetty.

Jos ne ovat Eibachit, niin Konalan DA:n Alfa-huollon jannut osaavat varmasti auttaa, mutta jos ei sieltäkään löydy tietoa ja TUV-papereita niin Originali on tilannut Eibachin jouset ja iskarit omaan Alfaansa, pitäsi tulla maahan näinä päivinä. Voisin kysellä kopiota TUV-papereista, tuurilla saattavat olla samat. Ja jos ei muu auta, niin löytyyhän ne ainakin saksasta Eibachilta. Pistä vaikka kysymys sinne, että mitä koodeja on ollut Alfan jousissa, jos vaikka olisi noita EW102-alkuisia.

Ei muuta kun onnea ja kärsivällisyyttä projektiin![/img]

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Näyttääkin olevan Eibachin sivuilla nuo TUV-paperit pdf:nä, ei vaan minun Acrobat-versiollani suostu juuri ne jousien paperit (TUV-ABE Pro Kit) aukeamaan, täytyy vissiin ladata Acrobat kutonen ja yrittää uudestaan.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Haa, nyt löytyi Eibachin englanninkieliseltä puolelta tällainen taulukko:

Model Year Pro-Kit Stamping approx. Lowering front axle load rear axle load
156 Sedan
1.6, 1.8, 2.0, 1.9 JTD 10.97 - 1020.140 EW 1020001 VA
EW 1020002 HA 30 1060 kg 1000 kg

2.5, 2.4 JTD, 3.2 GTA 10.97 - 1021.140 EW 1021001 VA
EW 1020002 HA 30 1060 kg 1000 kg

Eli jos on sedanista kyse niin pitäisi olla etupäässä merkinnät EW 1020001 VA tai EW 1021001 (2,5 V6:ssa) ja takana EW 1020002 HA.

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Kyllä vain, tuo E josta puhuin on juuri sen näköinen joka Eibachin kotisivun logossa on. 'federal' jonka luulin nähneeni onkin tuo 'federn'.

Eli periaatteessa pitäisi onnistua että printtaan tuon TUV-todistuksen (jos saan sitä ikinä auki), marssin samaiseen lafkaan ja sanon että tuollaiset jouset on alla - katsoin itse peilin kanssa. Ei pitäisi olla ukoilla nokan koputtamista elleivät todella takataskustaan kaiva sellaista peiliä jolla sinne näkee ja numero onkin jotain muuta.

Kiitos että jaksoit kaivaa infoa Sassicaia, auttoi kovasti *kumartaa* :)

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Unngh kohtalon ivaa :? Näköjään juuri tuo .pdf on saitilla rikki, ainakin jos osoitteesta http://www.eibach.de/gutachten/ klikkailee muita dokkareita niin aukeavat kiltisti... Kokeilenpa laittaa mailia jos vaikka lähettäisivät englanninkielisenä. Jos ei niin kyäsisen sieltä DA:stä.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Mulkvisteja on kouvolassakin. Nuori ja innokas inssin planttu alkoi tivaamaan papereita eikä siinä mikään auttanut. Auto Milanosta tuli tänään faksilla paperit ja menen huomenna uudelleen. Toivottavasti on joku joka tietää mitä tekee. Kyseinen inssi kävi kysymässä jokaista asiaa erikseeen toiselta inssiltä :evil:

Jos vielä tulee onkelmia otan yhteyttä auton myyneeseen Olarin Länsiautoon ja "pyydän" niitä laittamaan asiat kuntoon.
Ayrton Senna da Silva forever

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Cotson kirjoitti:Unngh kohtalon ivaa :? Näköjään juuri tuo .pdf on saitilla rikki, ainakin jos osoitteesta http://www.eibach.de/gutachten/ klikkailee muita dokkareita niin aukeavat kiltisti... Kokeilenpa laittaa mailia jos vaikka lähettäisivät englanninkielisenä. Jos ei niin kyäsisen sieltä DA:stä.
Joo, ei auennut mulla duunissakaan, ei muuta kun postia Heinrich-sedälle, kyllä se sen sieltä pistää tulemaan. Lycka till katsastukseen ja tiedät mitä paikkaa vuoden päästä välttää! Toivotapa inssille haista paska, jos se uskaltaa tulla antamaan paperit käteen (sitten kun leimat on papereissa) 8)

Avatar
salmiakki
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2003, 12:36
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja salmiakki »

Wile E. Coyote kirjoitti:Mulkvisteja on kouvolassakin. Nuori ja innokas inssin planttu alkoi tivaamaan papereita eikä siinä mikään auttanut. Auto Milanosta tuli tänään faksilla paperit ja menen huomenna uudelleen. Toivottavasti on joku joka tietää mitä tekee. Kyseinen inssi kävi kysymässä jokaista asiaa erikseeen toiselta inssiltä :evil:

Jos vielä tulee onkelmia otan yhteyttä auton myyneeseen Olarin Länsiautoon ja "pyydän" niitä laittamaan asiat kuntoon.
Yks kysymys Wile...
kävitkös muuten Tommolankadun, Kappelinkadun, vai siinä Alakyläntiellä olevassa? Olis hyvä tietää, mikä niistä on kierrettävä kauempaa, sillä mullehan vaan mainittiin siitä madalluksesta, mutta ei enempää hypytetty siellä Alakyläntien konttorilla.
156 2.0 TS
La mia cara Alfa...

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

salmiakki kirjoitti:
Wile E. Coyote kirjoitti:Mulkvisteja on kouvolassakin. Nuori ja innokas inssin planttu alkoi tivaamaan papereita eikä siinä mikään auttanut. Auto Milanosta tuli tänään faksilla paperit ja menen huomenna uudelleen. Toivottavasti on joku joka tietää mitä tekee. Kyseinen inssi kävi kysymässä jokaista asiaa erikseeen toiselta inssiltä :evil:

Jos vielä tulee onkelmia otan yhteyttä auton myyneeseen Olarin Länsiautoon ja "pyydän" niitä laittamaan asiat kuntoon.
Yks kysymys Wile...
kävitkös muuten Tommolankadun, Kappelinkadun, vai siinä Alakyläntiellä olevassa? Olis hyvä tietää, mikä niistä on kierrettävä kauempaa, sillä mullehan vaan mainittiin siitä madalluksesta, mutta ei enempää hypytetty siellä Alakyläntien konttorilla.
Alakyläntiellä kävin kun siellä on aiemmin ollu hyvä palvelu. Niin oli kyllä tänäänkin kun menin uudestaan. Ihmetteli inssikin ilmeestä päätellen merkintöjä papereissa(tüv-paperi +valmistajan hyväksyntä?+pyöränkulmien mittaus/säädöt), mutta sanoi että kyllä madallus satsi (ja vanteet) on nykyään muutoskatsastettava. Onneksi pyöränkulmien säätölappu oli tallessa niin ei tarvinnu siitä maksaa ja Auto Milano toimitti lupaamansa tüv-paperit kiitettävällä ripeydellä samana iltana.Inssi totesi että papereiden puolesta kaikki on kunnossa ja mä jäin syömään pullaa. En ehtinyt kahviini edes koskea kun tuli tuomaan avaimet ja sanoi papereiden tulostuvan tuota pikaa. En tiedä kuinka tarkkaan katsoi? Auto oli eri paikkaan pysäköity eli kai se oli pukeilla käynyt. Se ei selvinnyt minulle mitä kumman valmistajan hyväksyntää ed mies kaipaili, eikös se ole yksi ja sama paperi(tüv)? Ja kotona huomasin että minultakin nuo tüv-paperit vietiin :-D Eli novitecin satsiin siellä pitäisi olla valmiit paperit. Menen siis sinne vastakin, loppu hyvin kaikki hyvin, ei ylim. kustannuksia :-D

(Tommolankadulle en mene enää ikinä niin monta huonoa kokemusta itsellä ja veljelläni on :bad-words:)
Ayrton Senna da Silva forever

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Viesti Kirjoittaja JustXL »

Ihmetteli inssikin ilmeestä päätellen merkintöjä papereissa(tüv-paperi +valmistajan hyväksyntä?+pyöränkulmien mittaus/säädöt), mutta sanoi että kyllä madallus satsi (ja vanteet) on nykyään muutoskatsastettava. Onneksi pyöränkulmien säätölappu oli tallessa niin ei tarvinnu siitä maksaa
Mikä ihmeen pyöränkulmien säätölappu? Tarvitaanko joku sellainen katsastukseen? Eikö voi katsastaa pelkän tüv-paperin kanssa, joka mulla jo on .... voi sun...

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

JustXL kirjoitti:
Ihmetteli inssikin ilmeestä päätellen merkintöjä papereissa(tüv-paperi +valmistajan hyväksyntä?+pyöränkulmien mittaus/säädöt), mutta sanoi että kyllä madallus satsi (ja vanteet) on nykyään muutoskatsastettava. Onneksi pyöränkulmien säätölappu oli tallessa niin ei tarvinnu siitä maksaa
Mikä ihmeen pyöränkulmien säätölappu? Tarvitaanko joku sellainen katsastukseen? Eikö voi katsastaa pelkän tüv-paperin kanssa, joka mulla jo on .... voi sun...
Kyllä pitää olla todistus nelipistemittauksesta. Tosin tästäkin on vähän häilyvää tietoa. Itse olen sen aina käynyt mittauttamassa ja ongelmilta on selvitty. Madalluksen jälkeen ne on syytä muutenkin tehdä. Menee meinaan kulmat uusiks sen jälkeen.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ymmärsinkö tosiaankin oikein, että 17 - tuumaan vanteet täyty(isi)y muutoskatsastaa 156:n? :crazyeyes:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuore sportivo kirjoitti:Ymmärsinkö tosiaankin oikein, että 17 - tuumaan vanteet täyty(isi)y muutoskatsastaa 156:n? :crazyeyes:
Jos rekkariotteessa lukee että vakiokoko on 15" niin kyllä. Ei tosin 25e paljoa paina jos on ollut varaa ostaa 17" vanteet.. :roll:

Vastaa Viestiin