Tulppienvaihto 156 2,0 TS

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Tulppienvaihto 156 2,0 TS

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

Olen ollut Alfan omistaja vasta viimekesästä(epätietoinen)
Voisko joku kertoa,että onko sillä pienemmällä tulpalla oikeeta virkaa
vai onko se pelkkä STATUS,kuten yksi varaosamyyjä väitti?
Pitääkö kaikki 8kpl vaihtaa 100tkm välein,vai jompi kumpi useammin
mun Afalla on ajettu 66tkm,ajattelin kyllä vaihtaa tulpat ennen kuin
70tkm tulee täyteen,joten kysyn teiltä foorumilaiset,joilla on kauemmin
ollut alfa, tässä tapauksessa 2.0 TS:stä kysymys
Olisko mun tiedettävä jotain vaihtotyöstä,ettei tulisi mitään yllätyksiä

ISO KIIIITOOOS jo etukäteen
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

bluekobra
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Touko 2006, 14:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Tulppienvaihto 156 2,0 TS

Viesti Kirjoittaja bluekobra »

Ne toiset tulpat ovat useammin vaihdettavat ja ne pienemmät iridium tulpat ei niin useammin vaihdettavat... jos omistat vielä alfan niin muista vaihtaa nokkaremmi 40 eikä 60tk kohdalla niinkuin ohjeet väittävät istseltäni ja todella monelta muulta on katkennut kyseinen renni ja kone menee remonttiin....
Ei voi sanoa olevansa autoharrastaja jos ei ole omistanut yhtäkään Alfaa!

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

niin siis jakoremmin vaihtovälihän on 60tkm. Monessa ohjeissa se lukee olevan 120tkm. Jos 60tkm ennen haluaa remmin vaihtaa niin siitä vaan.

Ymmärtääkseni monevat ovat vaihtaneet kaikki tulpat kerralla, mutta monilla on jo 100tkm ollut toiset tulpat jo hirveessä kunnossa. En tiedä kummat.

On siinä ollut kyllä varaosamyyjällä tiedot hanskassa :lol:

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Ne toiset tulpat ovat useammin vaihdettavat ja ne pienemmät iridium tulpat ei niin useammin vaihdettavat...
Kyllä nuo alkuperäiset platinakärkiset ovat kummatkin 100 tkm vaihtoväliin tarkoitetut. Tosin ykköspytyn tulpankoloon pääsee helposti vettä ja silloin se tulppa menee kyllä ennen aikojaan huonoksi.

Toisen tulpan tarkoitus on parantaa palotapahtumaa ja siten antaa lisätehoa ja vähentää päästöjä. Nykyisin tuo homma hoidetaan ruiskutuksen tarkemmalla ohjauksella...

Vastaa Viestiin