Steinbauer P-Box

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Steinbauer P-Box

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Eli otsikon mukainen elektroninen yksikkö(ei ole lastu eikä säädettävä boksi) joka hienosäätää ruiskujärjestelmän toimintaa.

Luvataan tehoa lisää 20% ja vääntöä lisää 20%.
P-Box ei aktiivisesti ohjaa moottorin ahtopainetta, eikä nosta Common Rail järjestelmän polttoaineen painetta.

Kytketään ilm. ruiskun ohjauksen ja suuttimien väliin, saadaan kytkettyä pois päältä ja takaisin yhdellä johdolla.

Laitetta tuo maahan T.Muukkonen Ähtävällä ja yhteistyössä Muukkosen kanssa Helsingissä samaan hintaan asentaa Soundplace inn Rasrilassa.
Hintaa tuolla on muistaakseni 790€.

Onko kellään kokemuksia laitteesta? 20% vaikuttaa aika kovalta...
Lisätietoja www.steinbauer.cc

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Vaikka Muukkonen onkin luotettavimpia Alfailuun liittyviä firmoja, uskallan tyrmätä haaveet 20% tehon tai väännön nousuista ihan ilman tietoa koko laitteesta. Jos tuollaiset lisäykset olisivat (vaparissa) ihan noin vaan otettavissa, olisi ne kyllä tehtaalla kaivettu esiin. Toki noihin asioihin voi vaikuttaa, mutta lukuihin en usko, enneku joku luotettava (foorumilainen) asennuttaa ja mittauttaa vempeleen.
Edit: Puhut ilmeisesti ahdetusta koneesta, siellä nuo lukemat voivat jopa pitää kutinsa?
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

jpakarin
Viestit: 85
Liittynyt: 27 Heinä 2005, 13:48
Car(s): 75 3.0 America Turbo
Paikkakunta: Joensuu // Helsinki

Viesti Kirjoittaja jpakarin »

Ainakaa tota ei sivujen mukaan saa kuin JTD koneisiin eli pitää toki paikkansa ahdetuissa.

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Niin siis P-box on nakukoneiden lisäohjainboxi joka on kyllä ohjelmoitavissa uudelleenkin!
Tuskin noita valmistavalla firmalla on pahemmin varaa lipsua luvatuista lukemista........saattaa asiakkaat loppua aika äkkiä :lol:

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Tuossa esitteessä ei mainittu missään, että olisi vain dieseleille/turbodieseleille...

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Jos TS vääntää vakiona sen noin 187nm...siihen +20%=224nm ja risat on pelkällä boxilla vähän liikaa luvattu joten sen on pakko tarkoittaa vain turbokoneita.. :wink:

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »


V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ilmeisesti AM asentelee näitä bokseja ainakin oli puhetta jostain muukkosen tuomista laatikoista
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Tuoltahan se selvisikin että dieseleihin... :oops:

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Mulla on tommonen boxi Ducatossa ja voin sanoa että on hintansa veroinen! Ducato kiihtyy ja kulkee aivan erilailla kuin vakio eikä vie normaaliajossa yhtään enempää polttoainetta. Multakin voitte kysellän tarjousta noista boxeista!
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

V6 kirjoitti:ilmeisesti AM asentelee näitä bokseja ainakin oli puhetta jostain muukkosen tuomista laatikoista
Asennuksesta tuskin kannattaa maksaa ekstaa,sillä tuon asennuksen hoitaa kädetön insinöörikin n. 10 minuutissa........jos osaa kytkeä kaksi
johtoa akun napoihin ja töpselit kiinni suuttimien johtoihin,suuttimiin ja boxiin,niitä ei pysty edes väärin kytkemään :wink:

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

HANU kirjoitti:Mulla on tommonen boxi Ducatossa ja voin sanoa että on hintansa veroinen! Ducato kiihtyy ja kulkee aivan erilailla kuin vakio eikä vie normaaliajossa yhtään enempää polttoainetta. Multakin voitte kysellän tarjousta noista boxeista!
Uskon, että toimii Dieseleissä luvatusti, mutta savuttaako se enemmän? Jos boxi ei kerran vaikuta turbon paineisiin hukkaportin tms säätöjen kautta (sivuston infon mukaan), niin syötön lisäys on ainoa vaihtoehto. Ja se taas aiheuttaa savutusta?

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

alfista kirjoitti: Uskon, että toimii Dieseleissä luvatusti, mutta savuttaako se enemmän? Jos boxi ei kerran vaikuta turbon paineisiin hukkaportin tms säätöjen kautta (sivuston infon mukaan), niin syötön lisäys on ainoa vaihtoehto. Ja se taas aiheuttaa savutusta?
Esitteessä: Suojaa ympäristöä, päästöt eivät ylitä sallittuja normeja.TÜV-dokumentit saatavilla lähes jokaisesta mallista.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

HANU kirjoitti:Mulla on tommonen boxi Ducatossa ja voin sanoa että on hintansa veroinen! Ducato kiihtyy ja kulkee aivan erilailla kuin vakio..
Jättääkö GTA:n?

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Cuore Sportivo kirjoitti:Jättääkö GTA:n?
Ei varmaan muuten,mut 460Nm :mrgreen:

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Cuore Sportivo kirjoitti:
HANU kirjoitti:Mulla on tommonen boxi Ducatossa ja voin sanoa että on hintansa veroinen! Ducato kiihtyy ja kulkee aivan erilailla kuin vakio..
Jättääkö GTA:n?


:-D :-D
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Juttelin Muukkosella Steibauerin tekstien käännöstyöstä (johon en tosin ehtinyt). En muista tarkasti, mitä tuo systeemi tekee, mutta muistaakseni kuulin seuraavan: "Tämä ei ole sellainen yksinkertainen systeemi, joka vain nostaa ruiskupainetta".

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

AR 159 2.4 JTDm palikkaa ei ole vielä, mutta olisi mukava yllättää täälläpäin kiertelevät Bemu ja Volvo dieselit joita kossit on ruuvanneet. Viime kesänä meni ohi heittämällä vaikka JTS teki parhaansa 5 km suoralla.

Jos lastulla saisi 240hv ja 440Nm... (20%) mmmm... grrrlllll... Pyöränpultit kannattaisi pitää tiukalla.

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

156:n boxi antaa jo 460Nm :wink:
Veikkaisin 159:n tulevan boxin tehojen olevan luokkaa 225-235hv/480-495Nm :roll:

Vastaa Viestiin