No nyt on sitten tosi pitkä odotus (2 päivää!!!!) ohi! Tallissa on alfa 156. Kävin tänään hakemassa liikkeestä.
Viikon verran pitäis ottaa nätisti että saa vaihdettua uudet remmit ja ja muut vermeet. Vanhat on ajallisesti vähän yli-ikäset.
Mutta sitten on ehkä tämä lumikin jo sulanut että pääsee oikein kunnolla kokeileen konetta.
Vähän kyllä harmitti jättää Pundulaatti liikkeeseen, mutta sai niin pienellä välillä alfan että oli pakko vaihtaa.
Airbagin valo oli taitavasti peitetty mustalla teipillä, ja kirkkaastihan se loistaa. Pitää vissiin vähän tinailla liitoksia. Siitähän se varmaan johtuu.
Teretulemast ja onnittelut valinnasta. Tina hommia, luultavasti pelkääjän penkin alta on kontakti heikkona (ainakin omassa ex 156 SW:ssä oli). Toivottavasti saat tuon jakopään samaan hintaan?
Superissahan on tosiaan yksi remmi vähemmän, kun ei ole tasapainoakselia (hieman edullisemmat osat). Tuota luokkaa oli minun exänikin ns. 60 000-huolto. Ihan järjelliseltä kuulostaa auton hinta, mutta kummallisen paljon on ylitetty tuo jakohihnan vaihtoraja, sillä vaihtovälihän on 60 000km. Sopiiko kysyä välirahaa, eli hyvitystä Fiudesta?
Jep jep!
Eli onhan siihen remmi vaihdettu 60tkm:n kohdalla. Mutta siitä alkaa olemaan jo neljä vuotta.
Väliä tahtoivat 2800. Käteishinta oli 8500. Lapussa luki 10990€. Eli siitä voi laskia pari vaihtoarvoa.
Punto oli vanha maahantuojan esiteauto. Vähän laiteltu.
Minkälainen trojekti tuo tulppienvaihto on? Onnistuuko lähes tumpelolta ite vai kannattaako vaihdattaa samalla kun remmit.
Tulpanvaihto ei ole mitenkään erikoinen operaatio; venakopan päältä muovisuoja veks, puola-asetelma irti ja pois tieltä ja tulpat vaihtoon. Kiristäessä kannattaa kyllä sitten olla varovainen ettei riko kantta, noissa on aika heiveröinen momentti. Ainakin GTV:ssä momentit on painettu konepellin sisäpuolelle lätkäistyyn tarralappuun.
Eivät muuten ole ihan halpoja kynttilöitä, kannattaa kysyä hintaa useammastakin paikasta.