Oli tuolla alempana juttua tehdä pohjalevy metallista,alumiinista.
Onkos se projekti edennyt mitenkään? hinnnasta mitään hajua?
Kun alkaa omassa Alfassa olemaan jo niin riekaleina se orggis pahvi että pitänee alkaa asentelemaan uutta... Uusi 116€
puuha kirjoitti:Oli tuolla alempana juttua tehdä pohjalevy metallista,alumiinista.
Onkos se projekti edennyt mitenkään? hinnnasta mitään hajua?
Kun alkaa omassa Alfassa olemaan jo niin riekaleina se orggis pahvi että pitänee alkaa asentelemaan uutta... Uusi 116€
ookko alkanu maasturina pitämään taittele sinne 6mm vahva pohjapanssari alumiinista niin voit kyntää peltoja rauhassa
puuha kirjoitti:Oli tuolla alempana juttua tehdä pohjalevy metallista,alumiinista.
Onkos se projekti edennyt mitenkään? hinnnasta mitään hajua?
Kun alkaa omassa Alfassa olemaan jo niin riekaleina se orggis pahvi että pitänee alkaa asentelemaan uutta... Uusi 116€
Suunnitteilla on, tosin viikon sisään ei ehditä mitään vielä tekemään. Tarkoitus olisi tehdä ihan rakenneteräksestä. Hintaa ei kyllä paljoa pitäisi kaiken järjen mukaan tulla.
Kunhan tuo levy on kädessä, niin sitten osaa sanoa tarkemmin tuleeko tuosta mitään...
Tommonen näytti taiwanin pojilla olevan myynnissä (alumiiniä). Omastakin mielestä se "panssari" pitää tehdä alumiinistä tai muusta kevyestä materiaalista (esim. hiilikuidusta ).
Itsellä on pohjalevy vielä ehjä eikä ole kokemuksia rikkoutumisesta, niin mikä niistä hajoaa? Kiinnityskorvakot vai koko pa**a? Tuli vaan mieleen, että voisiko kiinnitykorvakkoja vahvistaa esim. metallilevyillä... popniiteillä vähän korvakkoa isommat vahvikepalat muoviin kiinni???
R@gdoll kirjoitti:
Tommonen näytti taiwanin pojilla olevan myynnissä (alumiiniä). Omastakin mielestä se "panssari" pitää tehdä alumiinistä tai muusta kevyestä materiaalista (esim. hiilikuidusta ).
Itsellä on pohjalevy vielä ehjä eikä ole kokemuksia rikkoutumisesta, niin mikä niistä hajoaa? Kiinnityskorvakot vai koko pa**a? Tuli vaan mieleen, että voisiko kiinnitykorvakkoja vahvistaa esim. metallilevyillä... popniiteillä vähän korvakkoa isommat vahvikepalat muoviin kiinni???
Saattais toimia toi vahvistaminen. Omastani on mennyt juuri ne kiinnikkeet. Takimmaiset sekä ripustusten luona olevista toinen. Siistin näköinen tekele toi alumiininen. Eikös tuosta josais riittävän hyvän mallin? Mittasuhteet vaan omasta ja ei kun saha laulamaan. Taidampa pistää vakavaan harkintaan...
Parin viikon sisällä tulee alumiininen pohjalevy. Kyselin tänään Deltasta uuden hintaa - 191 €uroa.
Serkku (joka tehnyt vastaavia hommia pari vuosikymmentä) lupasi tuollaisen alumiinista vääntää.
Cuore Sportivo kirjoitti:Parin viikon sisällä tulee alumiininen pohjalevy. Kyselin tänään Deltasta uuden hintaa - 191 €uroa.
Serkku (joka tehnyt vastaavia hommia pari vuosikymmentä) lupasi tuollaisen alumiinista vääntää.
Pyydä serkkuasi vääntämään samantien meikäläisellekin!
Pohjalevyssä on fudispallon kokoinen reikä
Luonnollisesti maksan siitä pyydetyn hinnan!
Ei kannata tehdä siitä liian vahvaa, koska se saattaa johtaa iskut kiinnikkeisiin. Esim. se alumiininen "silta", joka TS:ssä suojaa pakosarjaa on aiheuttanut murtumia itse vaihteiston koppaan, koska se on ensimmäinen kova osa, joka ottaa iskuja. Se onkin JTS:ssä jätetty kokonaan pois!
Jeps, pohjalevystä asiaa joten nostetaan ylemmäksi tämä ketju. Onko tullut uusia paikkoja kotomaassa josta saisi edukkaasti uuden panssarin konetilan alle? Näyttää talven aika möyhiintyneen hajalle kiinnikkeistä ja lähtenyt palojakin levystä.
Täällä ois tämän hintainen, mutta hinta ei kai kata kaikkea niin tulee kalliimmaksi kuin Deltan vakio. Jotkut on tilanneet mikä oli kokonaissumma?
Vähän ot mutta uusimmassa Koneviestissä juttu pajasta joka varustelee Hondan mönkijöitä telakäyttöön, niihin tulee lisäksi koko pohjan kattava komposiitti panssari joka on värjätty punaiseksi, kestää hakata tolkuttomasti ilman että tulee vaurioita.
Oiskohan mahdollista tehdä sellasta autoihin, tai oishan toki kun vaan on mitat ja aineksia, materiaali on jotain armeijankin käyttämää astetta vahvempaa tavaraa...
Toi alfistin levyhän taisi olla kopio ollin tekemästä joten en periaatteesta sitä tilaisi. Aiheesta taisi olla enemmänkin juttua foorumilla.
Joo, itselläni ollut muutaman kuukauden tuo Ollin levy 156 Superin alla ja hyvin toimii. Tosin jouduin leikkaamaan aukon pakosarjan liitoksen kohdalle kun kantoi vähän mutta muuten istui hyvin paikalleen ja on varmaan edullisempi jos ei Olli ole nostanut hintaa.
Valitettavasti Ollilta ei saa faceliftiin sopivaa levyä. Olisi itsellä todellakin tarvis alkuperäistä kestävämmälle levylle. Kunnon suoja kun olisi madalluksen kanssa melkein välttämätön...
Mites täällä muut ovat pärjänneet tämän alumiinisen pohjalevyn kanssa näin talvella?
Juuri katsastuksesta tulleena tuli todettua, että levy on tipahtanut aivan tonttiin ja irronnut toisesta taka kiinnityksestään sinne pakkautuneen lumen takia. Tiesin tämän kylläkin jo etukäteen, mutta tänään oli viimeinen vuosikatsastuksen merkkipäivä, niin ei vaan enää ollut aikaa säätää sitä kuntoon. Oli hieman säätöä asemalla, että saatiin auto ylipäätään nosturille. Onneksi maksavia asiakkaita ei ollut enää jäljellä kuin minä, joten tyypilliset italialais -kommentit jäi kuulematta.
Tiukkaa tekee kyllä, onneksi on enimmäkseen vain lunta. Maavaraa on karvan vajaa sallitut, joten voi toki syyttää itseään (tai Eibachia). Kerran irronnut takakiinnikkeistä, mutta uudella pultilla selvittiin.
Ilmeisesti on liikaa vaadittu, että aurattaisiin edes päätiet kerran päivässä. Keskelle jäätyvä/pakkautuva lumi kun on vaikea väistettävä.
Kyllä tuo on ihan hyvin pelannut vaikka aika matalalla
ui täälläkin...itse asiassa mun ja Rollen hovikorjaaja
työnsi pari tuntia sitten Alfaa takakontista kun meinas
romu jäädä kiinni kinoksiin Gresan parkkiksella..
Olematon maavara + tuonti-kitkat =
Tuo Heikan teräksinen on todella hyvä, on pelastanut öljypohjan jo useaan otteeseen. Maavara on tosin sitä pientäkin pienempi, mutta tuntuu kestävän mitä vain. On muuten hölönpölöä, että alfa ei olisi lumisiin olosuhteisiin tarkoitettu. Meni 40 cm umpihangessa kuin juna eteenpäin, kunnes syyläri jäätyi.
Mulla on tollanen "ollin" tekemä levy jo vuodesta 2004 ja hyvin on pysynyt kyydissä vaikka kosketuksia tuleekin silloin tällöin, muutaman kerran aikas voimakkaitakin...
Näillä keleillä tuntuu tasottelevan lumia jatkuvasti tuo pohjalevy vaikka mun auto on ihan normikorkeudessa.
Hyvin on pohjalevy kestänyt aikaa ja matkaa molemmissa Alfoissa. Ehdoton juttu varsinkin madallettuihin autoihin.
Tuo katsastuksessa nosturilla käymisen tuska on kanssa tuttua. Edellisessä oli katsastus talviaikaan ja joka ikinen kerta se jäi juukeliin siihen nosturille. Nykyistä leimataan kesällä ja ongelmaa ei ole ollut vaikka suurinpiirtein yhtä alhaalla kulkevatkin. Taitaa kesätassu olla ratkaisevasti muutaman millin halkaisijaltaan suurempi.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
GTAssa on metallinen ja mataluuden kanssa on vähän turvallisempi olo ajella vaikka vähän lumi/jää rohisee pohjassa. Jos ja kun GTn muovinen saa siipeensä niin tilalle tulee varmasti metallinen.
Tuo keskelle jäätyvä lumi on sangen per***stä matalalla autolla, jota esiintyy paljon kaupungin pienemmillä sivukaduilla.
Kyllähän pohja iskuja ja jääkokkareita kestää. Ongelmat syntyy pakittaessa auraamattomasta lumesta joka pikku hiljaa alkaa tehä tuhojaan.
Suurimmalla osalla näyttäis ettei ongelmia ole juuri esiintynyt, paitti Rollella ja mulla. Ettekö te sitten pakittelette ollenkaan talvisin vai millä ihmeellä teillä pysyy levyt kiinni kuin naulattuna
EdotL kirjoitti:Kyllä täällä lähtee levy pian lentoon, jos ei ala auroja/karhuja näkymään. Koko ajan kiinni jossain
Jep, Onneksi tänään oli jo jotakin saatu auratuksi. Ja vielä suuremmaksi onneksi Spider on kesäautona talvet seisoksimassa. ei meinaan ylettäisi enää pyörät maahan.
Niin... 156 on jo muutenkin pienellä maavaralla varustettu auto (vaikkei siltä ehkä näytä), että tuo n. 50 mm madallus alkaa tuntumaan.. Vertailu kohteena esimerkiksi Saab 9-5, jossa on madalluksen jälkeen saman verran maavaraa, kuin vakio 156:ssa.
Muistan tuossa taannoin ajaessani Pohjois-Karjalassa, kesällä, asfaltilla, kuinka pohjapanssari raapi asfaltin pintaa.. Juu, oli siinä vissiin urat tiehen muodostunut..
Tällä hetkellä 156:ssa on vakio jouset alla. Kahdet eri madallusjousisarjat odottaa varastossa sopivaa hetkeä..
No niin, nyt vaihtu muovinen 4mm ruostumattomaan pohjalevyyn:) Töistä jäi juuri sopivan kokoinen rosteri palanen ylimääräseksi, joten pitihän se hyöty käyttää vaikka vanha ehjäkin oli
Käykö teräksinen pohjapanssari, jota esmes. Heikka myy, tuohon Euro-3 normiseen T.S. koneeseen? Tuleeko vakio kiinnikkeisiin kiinni ja onko tuo yhtä "puuta" koko levy? Ja miten maavara, pysyykö samassa kuin orggis muovisella vai nouseeko?
Vaikea mennä sanomaan tuosta heikan levystä, mutta eikös nämä kaikki tule edestä ja sivuilta kiinni 5 torxilla ja takareunasta kahdella pultilla...ihan siis vakiokiinnityksiin menee.
Euro3:ssa saattaa eniten ongelmia aiheuttaa katalysaattorien (pallojen) kannakkeet, jotka voi koskettaa pohjapeltiä. Näin ainakin itselläni kävi.
Maavarasta minulla on tuntuma ettei se välttämättä ainakaan nouse...tai sitten tuon levyn osumisen maahan kuulee helpommin
Kiitoksia! Nuo kattien pallot juuri mietityttikin. Jostain kun haulla löysinkin, että oli joutunut naputella kuppia niille. Ehkä pitää sitten ostaa kuitenkin tuo alumiininen Alfisti.netistä, kun ei Ollin tekemiäkään taida mistään saada. Nousee maavara ainakin varmuudella ja menee heittämällä paikalleen. Hinnassakaan ei ole eroa kuin 10€ kuluineen.
Jarsan kirjoitti:Kiitoksia! Nuo kattien pallot juuri mietityttikin. Jostain kun haulla löysinkin, että oli joutunut naputella kuppia niille. Ehkä pitää sitten ostaa kuitenkin tuo alumiininen Alfisti.netistä, kun ei Ollin tekemiäkään taida mistään saada. Nousee maavara ainakin varmuudella ja menee heittämällä paikalleen. Hinnassakaan ei ole eroa kuin 10€ kuluineen.
Toimitus kesti pari viikkoa, kun tuote oli sillä hetkellä varastosta loppu. Pistettiin paikalle öljyvaihdon yhteydessä ja ihan hyvin sinne meni ja on seillä sitten pysynyt.
Ja tuo Alfisti.netin panssari on väittämän mukaan kopio tuosta tanskalaisesta, joka on kopio Ollin panssarista, joten suo siellä vetelä täällä. En tiedä mikä on totuus, mutta Ollihan ei noita enää toimita, joten asia on ainakin omalla kohdalla puolittain jo menettänyt merkityksensä, vaikka periaatteen mies olenkin.
Alfani on siis suojattu tuollaisella luopiopanssarilla, jonka voin ainakin vahvistaa sopivan paikalleen erinomaisesti ja siinä näkyvistä naarmuista päätellen on myös hyvin paljon hyödyllisempi kuin se alkuperäinen muovinrämmäle.
^^Just. Olin siinä luulossa, että Zeatek toimittaisi mahdollisesti levyjä Alfisti shoppiin. Mene ja tiedä. Ihan siis silkasta periaatteesta en osta levyä tuolta Alfastumperista, vaikka sitten Alfisti.netin levy olisikin Zeatekin tekemä. Eli sarjassamme: "periaatteita jotka ei välttämättä perustu yhtään mihinkään, mutta kuitenkin!"